Binnen de Wmo staat dienstverlening gericht op zelfredzaamheid en participatie voorop. De klant staat centraal en dat betekent maatwerk. Daarvoor wordt binnen de wettelijke kaders aangesloten bij de eigen verantwoordelijkheid van de klant en diens netwerk.
Herken jij jezelf in deze aanpak? Ben je een betrokken en relatiegerichte persoon? Dan is deze afwisselende functie iets voor jou!
Waar ben je als Wmo Consulent zoal mee bezig?
- Je begeleidt het gehele proces van aanmelding tot en met eventuele levering. Dit betekent dat je zowel frontoffice als backoffice taken hebt. Je onderzoekt, informeert en adviseert, biedt kortdurende cliëntondersteuning en je indiceert voor Wmo-voorzieningen. Je richt je hierbij op de voorzieningen in het fysieke en mentale domein.
- Je werkt nauw samen met collega’s in de keten van Welzijn, Wonen en Zorg;
- In het team waarbinnen je komt te werken wordt het werk onder elkaar verdeeld. Afhankelijk van jouw vakkennis en ervaring pak je bepaalde casussen op;
- Je plant zelf jouw huisbezoeken in, zodat klanten snel weten waar ze aan toe zijn. Na het huisbezoek maak je een gespreksverslag waarin je je besluit motiveert;
- Je rouleert mee in een schema voor telefonische dienstverlening;
- Samen met je collega’s heb je de ruimte om speciale thema’s te bespreken, ontwikkelingen in het vakgebied te delen en casuïstiek in te brengen.