gemeente Utrecht

Werkmatcher Matchplein

gemeente Utrecht

De opdracht­omschrijving


Werkmatcher Matchplein


Korte beschrijving speelveld

Als werkmatcher matchplein lever je een waardevolle bijdrage aan de Utrechtste maatschappij. Het Matchplein van de Gemeente Utrecht helpt inwoners met en zonder bijstandsuitkering om weer aan de slag te gaan met een baan of opleiding.

Ons team Matchplein - Acquisitie & Matching zoekt een enthousiaste collega!!

Dit is je werk
Het uiteindelijke doel van jouw functie is dat meer inwoners meedoen op de arbeidsmarkt, waardoor meer inwoners financieel zelfstandig zijn. Vanuit je werkvoorraad stimuleer en activeer je inwoners bij het maken van de volgende stap in hun re-integratie. Je voert intakegesprekken met werkzoekenden die de stap naar werk willen maken. Daarnaast spreek je de inwoners in je werkvoorraad regelmatig. Je kunt je gesprekvoering zo inzetten dat je inwoners weet te motiveren om de match op werk te kunnen maken.  
Wij ondersteunen inwoners die (tijdelijk) geen werk hebben en/of een laag inkomen hebben. Wij willen inwoners helpen financieel zelfstandig te zijn en te blijven, zodat zij actief mee kunnen doen in de samenleving. Maak jij de match op de vacature, waardoor de inwoner financieel zelfstandige is en een tevreden werkgever hebben?  
Natuurlijk zorg je ook voor een uitstekende administratieve verwerking. Je legt alles zorgvuldig vast in concrete afspraken die je monitort en waarbij je actief stuurt op de navolging. Indien nodig spreek je de inwoner aan op de verantwoordelijkheid waarbij je heldere afspraken maakt met de inwoner.  
Dit is je werkplek
Bij Werk en Inkomen (WenI) werken enthousiaste mensen die elke dag iets willen betekenen voor de inwoners van de stad.
 
Wij ondersteunen inwoners die (tijdelijk) geen werk hebben en/of een laag inkomen hebben. Die ondersteuning bieden we op meerdere vlakken. Denk aan; het verstrekken van bijstandsuitkeringen, het aanbieden van re-integratietrajecten om mensen weer aan het werk te helpen, het verstrekken van andere financiële regelingen en hulp aan mensen met een schuldenproblematiek. Wij willen inwoners helpen financieel zelfstandig te zijn en te blijven, zodat zij actief mee kunnen doen in de samenleving. Daarnaast ondersteunen wij werkgevers in hun personeelsbehoefte door passende vacatures te realiseren die geschikt zijn voor de inwoners die wij helpen. Ook adviseren wij hen over de verschillende mogelijkheden en regelingen die er bestaan.
De gemeente Utrecht biedt ruimte aan iedereen. We zien talent als basis en diversiteit als kracht om samen betere resultaten te behalen. We zijn benieuwd naar wie jij bent. Voor jou is er plek bij de unit Werk binnen de afdeling Werk en Inkomen.
We zetten iedereen in zijn kracht. Iedereen heeft een specifiek talent en we kijken wat er nodig is om samen de teamdoelen te bereiken. Zo zorgen we ervoor dat ieders potentie optimaal benut wordt en jij kan doen wat je écht leuk vindt!
Binnen Acquisitie en Matchen werken wij in gemixte teams, waarin werkmatchers, bedrijfsadviseurs en jobhunters gezamenlijk werken om de inwoners van Utrecht weer mee te laten doen op de arbeidsmarkt. 
Dit breng je mee
HBO werk- en denkniveau
Je hebt minimaal 3 jaar ervaring met het matchen van kandidaten
Je hebt bij voorkeur kennis van de Utrechtse arbeidsmarkt
Je hebt bij voorkeur gemeentelijke ervaring
Je hebt bij voorkeur ervaring met de doelgroep bijstandsgerechtigden, voor
Ervaring met caseloadbeheer
Communicatief vaardig
Empathische vermogen
Resultaatgericht
Administratief sterk


Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
  • Je beschikt over HBO werk- en denkniveau
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring met het matchen van kandidaten
  • Dit criterium betreft een zogenaamde knock-out criterium. Dit betekent dat uw offerte enkel wordt beoordeeld wanneer de bovenstaande informatie volledig is ingevuld. Voor deze opdracht is het noodzakelijk om twee recente en relevante referenties aan te leveren. Hierbij gaat het om de volgende informatie: 1. Naam organisatie: 2. Naam contactpersoon: 3. Afdeling en functie contactpersoon: 4. Telefoonnummer contactpersoon: Met het indienen van de referenties geeft u akkoord aan de Gemeente Utrecht om contact op te nemen met de referenten.
  • Je hebt de opdracht gelezen en je gaat akkoord met de inhoud van het profiel en deze inhuuruitvraag.

De Wensen

  • Is de aangeboden kandidaat in (tijdelijke) loondienst bij de aanbieder waardoor er sprake is van een detachering naar Gemeente Utrecht? Is de kandidaat ZZP en wordt deze rechtstreeks voorgesteld? Of is de kandidaat ZZP en wordt deze via een bureau (bemiddeling) voorgesteld? LET OP: Gemeente Utrecht gaat alleen een overeenkomst aan met de aanbieder. - ZZP Rechtstreeks - ZZP via bemiddeling - Detachering
  • Schrijf een motivatie t.b.v. deze opdracht, ga in op het gestelde profiel. (max 1/2 a4). Graag ontvangen wij een door de kandidaat zelf geschreven motivatie.
  • Wat is het telefoonnummer/e-mailadres waarop we je kunnen bereiken.
  • Je hebt bij voorkeur kennis van de Utrechtse arbeidsmarkt
  • Je hebt bij voorkeur gemeentelijke ervaring
  • Welke expertise neem je mee om de match te maken voor deze doelgroep.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox