Gemeente Meierijstad

Medewerker processen veiligheid en handhaving

Gemeente Meierijstad

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Je gaat aan de slag als medewerker processen voor Veiligheid en Handhaving. Het team Handhaving (BOA) is in samenwerking met team Integrale Veiligheid en openbare orde in ontwikkeling naar meer wijkgericht en data gedreven werken.  Daarnaast is het team ook bezig met de verdere ontwikkeling en optimaliseren van de werkprocessen van handhaving en Veiligheid en de integrale samenwerking.


Met ruim 80.000 inwoners hoort onze gemeente Meierijstad tot de middelgrote gemeenten van Nederland. Wat je hier doet, doet er echt toe. We geloven in de kracht van samen en zetten de klant centraal. En dat zie je terug in onze hele organisatie. Daar zijn we trots op. Met aandacht voor ontwikkeling en aansprekende projecten werken we met z’n allen aan ons maatschappelijk doel: elke dag verder bouwen aan een Meierijstad voor iedereen. We zijn ambitieus en durven onze nek uit te steken. Met resultaat, want we zijn in 2020 genomineerd voor de Beste Overheidsorganisatie en de FUTURPROOF-Award.


Je werkt vanuit het team Handhaving (op dit moment 6 boa’s) en je werkt samen met het team Veiligheid (6 collega’s).


Je bent vooral bezig met:

  • Door ontwikkeling van Dashboards die bijdragen aan de omslag van melding gestuurd werken naar integrale beoordeling van inzet handhaving
  • Je sluit hierbij aan op proces van Veiligheid Informatie Knooppunt dat voor Meierijstad en de samenwerkende gemeenten Veiligheidsregio gebouwd is
  • Je werkt processen rondom taken van handhaving in samenwerking met het team en collega’s in de keten uit. Dit met doel om efficiënt en slim samenwerken te verbeteren. En om nieuwe collega’s in te werken vanuit de juiste processen
  • Je werkt mee aan het opstellen van een handboek voor Handhaving. Dit is een praktisch handboek van hoe het team Handhaving binnen Meierijstad werkt. Je hebt hierin een pro actieve en creatieve rol
  • Je borgt de activiteiten vanuit de WpG (Wet Politiegegevens) die nodig zijn voor het team Handhaving

 

Kandidaatomschrijving

Je bent een goede verbinder die sterk is in procesmatig denken. Die vertaling kan maken van systemen en dashboards naar werkprocessen en afspraken en medewerkers hierin enthousiast meekrijgt.
Met bedrijfsmatige inslag en een grote mate van zorgvuldigheid doe jij je werk. Je vraagt makkelijk door in werkwijzen van collega’s en maakt ook makkelijk de vertaalslag naar heldere afspraken hierover. Je maakt je snel dingen eigen, bent zelfredzaam en kiest voor een innovatieve aanpak. Je hebt een hbo-werk- en -denkniveau met affiniteit op procesmatig werken binnen het thema van Veiligheid.
Bij voorkeur richting bestuurskunde of Integrale Veiligheid.
Relevante werkervaring in een vergelijkbare functie bij een overheidsorganisatie.
Je hebt bij voorkeur ervaring met Lean Six Sigma en met systeem Engage Process
Je maakt applicaties waarin meldingen voor Handhaving en Veiligheid binnen komen snel eigen.
Je bent bondig en helder in je mondeling en schriftelijke communicatie.

Kandidaat zorgt zelf voor laptop en telefoon.
Kandidaat heeft een VOG die niet ouder is dan 3 maanden.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Werk- en denkniveau HBO, dit dient te blijken uit het cv.
  • Gerichte werkervaring Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring met procesmatig werken, kennis van lean six sigma in het werkveld van IV-OOV – Handhaving. Ervaring met systeem Engage Process.
  • Inzetbaarheid Per direct.
  • Opleiding Je hebt een opleiding op gebied van bestuursrecht of Veiligheid

De Wensen

  • Wensen kandidaat Je werkt jezelf snel in en durft hulpvragen te stellen, naast dat je zelf ook met voorstellen en adviezen / besluiten komt. Je bent dienstverlenend en pro actief, maar weet ook goed de grens hierin te bewaken. Wat niet bij het team als taak of verantwoordelijkheid hoort, pak je niet. Dit op een manier dat je de verbinding met de vragensteller wel open houdt. Hiervoor maak je je werkprocessen en netwerken snel eigen, zodat je hierin professioneel kunt handelen en schakelen. Lef en humor zijn naast zorgvuldigheid en integriteit belangrijke eigenschappen hierbij.
  • Competenties Analytisch vermogen: Signaleert problemen; herkent belangrijke informatie; legt verbanden tussen gegevens. Spoort mogelijke oorzaken van problemen op; zoekt ter zake doende gegevens. Verantwoordelijkheid: Je komt gemaakte afspraken na en accepteert de gevolgen die voorvloeien uit het eigen handelen. Oordeelsvorming: Je weegt gegevens en mogelijke handelwijze in het licht van relevante criteria tegen elkaar af om tot realistische beoordeling te komen. Klantgerichtheid: Je weet wensen of behoeften van klanten of gebruikers te onderzoeken en hiernaar te handelen. Speelt in op de doelstellingen van doelgroepen en opdrachtgevers voor de langere termijn.
  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. In het gesprek wordt verder ingegaan op de functie eisen en gunningscriteria.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox