gemeente Nijkerk

Vroegsignaleerder Schuldhulpverlening

gemeente Nijkerk

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Nijkerk is een groeiende gemeente in ontwikkeling! Inwoners, ondernemers, maatschappelijke instellingen en gemeente: samen zijn we Nijkerk. Een dynamische gemeente met 44.000 inwoners verdeeld over de kernen Nijkerk, Hoevelaken en Nijkerkerveen. Als gemeente faciliteren we initiatieven vanuit de samenleving en zoeken we de samenwerking zowel lokaal als regionaal. Werk je bij ons, dan ben je een zelfstandige, ondernemende en flexibele professional.

De opdracht
Met ingang van 1 januari 2021 is vroegsignalering een wettelijke taak van de gemeente geworden (Wgs). In Nijkerk kiezen wij voor een proactieve aanpak naar aanleiding van signalen van betalingsachterstanden door convenantpartners (woningbouwcoöperaties, nutsbedrijven, zorgverzekeraars). Wij zijn deze aanpak reeds gestart in de vroegsignaleringpilot Op Tijd Erbij. Wat ga jij doen? In jouw rol als Vroegsignaleerder Schuldhulpverlening heb je zowel uitvoerende als coördinerende taken. Vanuit het vroegsignalering ontvangt het werkteam Op Tijd Erbij signalen van betalingsachterstanden op vaste lasten. Aan de hand van deze signalen ga je outreachend contact leggen met inwoners en neem je een kijkje achter de voordeur. Eenmaal in contact maak je een analyse van de financiële en maatschappelijk situatie. De knelpunten vertaal je in een plan van aanpak. Je stelt een doel-actieplan op en indien nodig ga je actief doorgeleiden naar passende hulp- en dienstverlening in het maatschappelijk veld. Je ondersteunt en begeleidt casuïstiek bespreking in teamoverleggen (werkteam bestaat naast huidige coördinator uit collega’s gebiedsteam WMO). Met het team bespreek je maandelijks de werklijst en planning t.b.v. de uitvoering en het monitoren van voortgang. Je bent verantwoordelijk voor de registratie in RIS Vroeg Eropaf en ook voor de afstemming met Inforing over de inrichting RIS Vroeg Eropaf /Matching. Bij jouw taken hoort monitoring en het leveren van kwartaalcijfers aan de beleidsadviseur en ook jaarlijks evaluatie. Daarnaast onderhoud je contacten met ketenpartners: WSN-SHM-Humanitas-Plangroep-Sigma over casuïstiek en de samenwerking(afspraken).

Competenties

  • Benaderbaar en de-escalerend, maar ook kunnen doorpakken waar nodig;
  • Communicatief vaardig en kunnen aanpassen aan verschillende niveaus (schakelen);
  • Goed kunnen plannen en organiseren, zowel eigen werk als faciliterend voor team;
  • Signaleren en agenderen knelpunten, aandragen van oplossingen.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met schuldhulpverlening;

De Wensen

  • Ervaring en affiniteit met het werken in het digitale registratie systemen Ris.
  • Aantoonbare werkervaring met outreachend werken;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met schuldhulpverlening;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox