ABG organisatie

Vergunningverlener APV en bijzondere wetten

ABG organisatie

  • geen max tarief

  • Noord-Brabant

  • 36 uur per week

  • Juridisch
  • 01 april 2022

  • 01 augustus 2022

De opdracht­omschrijving

De ABG-organisatie

De ABG-organisatie is de ambtelijke organisatie van de gemeenten Alphen-Chaam, Baarle-Nassau en Gilze en Rijen.
Samen met de drie gemeentebesturen zorgen wij ervoor dat de producten en diensten zijn afgestemd op de lokale behoeften van inwoners, bedrijven en belangenverenigingen. 

Kijk voor meer informatie over de ABG-organisatie op www.abg.nl. ABG Gemeenten. Helemaal jouw werk.
Als vergunningverlener APV en Bijzondere wetten zorg je ervoor dat het gehele proces van vergunningverlening op basis van de Algemene Plaatselijke Verordening en bijzondere wetten optimaal, snel en integraal verloopt. Je toetst aanvragen, ontheffingen en meldingen aan de wet- en regelgeving.

De nadruk bij jouw functie ligt op de vergunningen rond evenementen. Maar ook het beoordelen van aanvragen, meldingen en ontheffingen voor andere wetgeving – zoals de Wet op kansspelen, de Winkeltijdenwet, Drank- en Horecawet etc. – zijn deel van jouw werk. 

Je voert de vergunningprocedures uit op basis van landelijke wetten, regelgeving en richtlijnen en bent op de hoogte van het lokale beleidskader. Daarnaast ben je de schakel tussen diverse ketenpartners en denk je met hen mee bij de aanvragen. Belangrijk is dat je goed contact onderhoudt met de organisatoren. Je krijgt energie van informeren en het geven van voorlichting.

Bij het bewaken van de uitvoeringsprocedures stel je standaard rapportages en correspondentie op. Je verzamelt en beheert de data en gegevens die nodig zijn voor beleidsuitvoering. Je doet divers administratief werk en je beheert en bewerkt digitale bestanden en systemen.

Dit is wat je meebrengt:
Jij bent de persoon voor deze functie omdat:

  • je werkt en denkt op minimaal mbo+ of hbo-niveau
  • je kennis hebt van de eerder genoemde wet- en regelgeving
  • jij weet hoe je het gesprek met verschillende doelgroepen aan gaat, jouw communicatieve vaardigheden zijn uitstekend
  • je een dienstverlenende en flexibele instelling hebt
  • je in staat bent buiten de kaders en je eigen vakgebied te denken en daar de juiste mensen bij te betrekken, zowel intern als extern
  • je doortastend bent bij moeilijke situaties of conflicten
  • je het leuk vindt om bij te dragen aan het verbeteren van de werkprocessen, producten en het beleid van het team APV en bijzondere wetten

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Kandidaat beschikt over 1 of meer referentiesKeuzemogelijkhedenJa (1 Punten)Nee (0 Punten)
  • Kandidaat voldoet aan de in de functiebeschrijving genoemde opleidingseis. Dit moet blijken uit de CV.
  • Kandidaat heeft ervaring met MS Office. Dit moet blijken uit de CV.
  • Kandidaat heeft recente werkervaring in een vergelijkbare functie. Dit moet blijken uit de CV.KeuzemogelijkhedenMinder dan 3 jaar werkervaring (0 Punten)3 jaar werkervaring (0 Punten)4 jaar werkervaring (3 Punten)5 jaar werkervaring (0 Punten)Meer dan 5 jaar werkervaring (0 Punten)
  • Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht?
  • Is kandidaat/bent u beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven?

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox