gemeente Katwijk

Vergunningverlener apv en bijzondere wetten

gemeente Katwijk

  • max €89 per uur

  • Zuid-Holland

  • 28 uur per week

  • Juridisch
  • 02 december 2025

  • 02 juni 2026

De opdracht­omschrijving

Uitvoeringsvoorwaarde 
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Katwijk mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Katwijk. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente Katwijk merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is). 

De gemeente Katwijk werkt dagelijks aan een leefbare, veilige en toekomstgerichte omgeving voor onze inwoners en ondernemers. Onze ambities zijn groot: van de grootste woningbouwontwikkeling in onze geschiedenis tot het versterken van de kwaliteit van de openbare ruimte en het verbeteren van digitale dienstverlening.

Onze organisatie telt zo’n 650 medewerkers en kenmerkt zich door een platte structuur. We zetten sterk in op persoonlijk leiderschap en geven onze mensen de ruimte om verantwoordelijkheid te nemen. Zo blijven we flexibel en wendbaar en kunnen we snel inspelen op maatschappelijke ontwikkelingen. In diezelfde geest zoeken we partners die vakmanschap combineren met betrokkenheid en die samen met ons werken aan duurzame resultaten voor Katwijk.

Opdracht 
Ben jij iemand die graag het verschil maakt in de leefbaarheid van onze gemeente? Als Vergunningverlener APV & bijzondere wetten zorg jij ervoor dat evenementen, horeca, en bijzondere activiteiten veilig en volgens de regels verlopen. Jij bent de schakel tussen ondernemers, organisatoren en de gemeente. Dit doe je met oog voor detail én gevoel voor dienstverlening.  

Je houdt (intake)gesprekken met organisatoren en voert overleggen met externe partijen. Samen met je collega's ben jij het aanspreekpunt voor organisaties als het gaat om aanvragen APV, Alcoholwet en Bijzondere wetten. Daarnaast behandel je complexe aanvragen en verleen je vergunningen voor een grote diversiteit aan activiteiten, zoals feesten, een alcoholvergunning of een evenementenvergunning. Jij maakt het mogelijk en waar nodig denk je actief mee over hoe het wél kan, samen maken jullie de puzzel compleet. Zo draag jij actief bij aan de uitstraling en ontwikkelingen van onze gemeente.

Als vergunningverlener ben je de vraagbaak voor het team en in- en externe ketenpartners. Ook ben je sparringpartner voor de burgemeester en de clustermanager en neem je deel aan diverse afstemmingsoverleggen. Je werkt mee aan Bibob-onderzoeken, bewaakt de werkvoorraden en de tijdigheid van afhandeling van verzoeken en levert input voor beleid en verordeningen. Ook bewaak je de kwaliteit van de producten van het team.

Verantwoordelijkheden
Als vergunningverlener APV en bijzondere wetten hou je je o.a. bezig met:

  • Je beoordeelt (complexe) aanvragen en meldingen;
  • Coördineert het vergunningsproces en zorgt voor de besluitvorming en administratieve afhandeling;
  • Je beoordeelt en behandelt aanvragen op grond van de APV, de alcoholwet en de wet Bibob;
  • Je behandelt informatieverzoeken en vragen van inwoners, bedrijven, organisaties en verenigingen over meldingen, vergunningen en andere APV gerelateerde zaken;
  • Je werk nauw samen met je collega vergunningverleners, diverse adviseurs en je bent aanspreekpunt voor de hulpdiensten.

Benodigd aantal professionals 
1

Functieschaal 
Deze functie is ingedeeld in functieschaal . Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. 

CV-eisen 
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. 

Werkdagen 
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Dinsdag aanwezig op kantoor, overige dagen in overleg 
Is hybride werken mogelijk: Ja 

 

De Eisen

  • 2. Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren.
  • 4. Indien de opdrachtnemer personeel te beschikkingstelt moet de inschrijver beschikken over een geldige certificering van de Stichting Normering Arbeid (SNA) op basis van de norm NEN 4400-1 (voor Nederlandse ondernemingen) of NEN 4400-2 (voor buitenlandse ondernemingen) licht toe of het alternatief aanwezig is;
  • 5. Beschikbaar voor 24 tot 28 uur per week, benoem dit duidelijk in het cv;
  • 6. Een maximum uurtarief van €89,- excl btw en inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten;
  • 7. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als vergunningverlener APV en bijzondere wetten bij een gemeente;

De Wensen

  • 8. Een afgeronde hbo-bachelor opleiding in juridische, bestuurlijke of veiligheidskundige richting
  • 9. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als vergunningverlener APV en bijzondere wetten bij een gemeente
  • 10. Aantoonbare werkerveraring met proces coördinatie uitgevoerd bij minimaal 3 vergunning typen (benoem casusbeschrijving(en) in het cv)
  • 11. Aantoonbare werkervaring met de Algemene Plaatselijke Verordening, Alcoholwet en de wet Bibob (benoem praktijkvoorbeelden/dossieromschrijvingen op het cv) minimaal 6 voorbeelden van behandelde dossiers waarin deze wetgeving zelfstandig is toegepast (30 pt) minimaal 4 voorbeelden van behandelde dossiers waarin deze wetgeving zelfstandig is toegepast (20 pt) minimaal 2 voorbeelden van behandelde dossiers waarin deze wetgeving zelfstandig is toegepast (10 pt) minder dan 2 voorbeelden van behandelde dossiers waarin deze wetgeving zelfstandig is toegepast (0 pt)
  • 12. Aantoonbaar effectief kunnen werken binnen een politiek-bestuurlijke context, waarbij rekening wordt gehouden met publieke belangen, gevoeligheden en bestuurlijke prioriteiten (benoem praktijkvoorbeeld(en) in het cv) 2 voorbeelden of meer (10 pt) minimaal 1 tot 2 voorbeelden (5 pt) geen voorbeelden (0 pt)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
02 december 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox