Gemeente Oldambt is op zoek naar een ervaren vergunningverlener APV en Bijzondere Wetten die team Toegang KCC komt versterken.
In deze functie draag je bij aan de verdere teamontwikkeling van Vergunningverlening, waarbij we meer focus willen aanbrengen op de impactvolle evenementen en meer in de regie willen komen qua processen. Daarnaast fungeer je als coach voor een nieuwe collega.
Jouw werkplek
Als Vergunningverlener APV en Bijzondere Wetten sta je dagelijks in contact met onze inwoners en ondernemers. Je toetst aanvragen en verleent (evenementen)vergunningen. Je coördineert het aanvraagproces en zorgt ervoor dat dit vlekkeloos verloopt. Je gaat je bezig houden met onder andere:
- Het behandelen van vergunning, meldingen en ontheffingen in het kader van Algemene Plaatselijke Verordening (APV), de Wet op de kansspelen, Wet luchtvaart, Winkeltijdenwet, Marktverordening, Ligplaatsverordening en ontheffingen op grond van artikel 35 van de Alcoholwet;
- Het verlenen van evenementenvergunningen. Hierbij ben jij het aanspreekpunt voor een organisator en behandel je de vergunningaanvraag voor een evenement van vooroverleg tot evaluatie;
- Ontheffingen voor het gebruik van gemeentegrond en Omgevingswet op het gebied van natuurbescherming en geluid;
- Gevraagd en ongevraagd advies geven over aanvragen APV en bijzondere wetgeving en gemeentelijk beleid;
- Het verstrekken van standplaatsvergunningen;
- Het regelen van de aanstelling van verkeersregelaars;
- Je denkt mee in de verdere ontwikkeling van vergunningverlening op het gebied van APV en Bijzondere Wetten qua processen, rollen, taken en verantwoordelijkheden.
Kandidaatomschrijving
- Minimaal hbo werk- en denkniveau, met de voorkeur voor een afgeronde opleiding in een juridische richting;
- Je hebt minimaal 5 jaar ervaring als vergunningverlener APV/Bijzondere wetten;
- Als ervaren professional heb je actuele kennis van wet- en regelgeving op het gebied van APV en Bijzondere Wetten;
- Je kunt goed analyseren, hebt een goed ontwikkelde politieke antenne en je neemt jouw verantwoordelijkheid;
- Je hebt een dienstverlenende houding naar aanvragers en inwoners;
- Je bent goed in plannen en weet aanvragen tijdig te behandelen en af te ronden;
- Je bent in staat om in teamverband te werken en beschikt over goede communicatieve vaardigheden, zowel in woord als geschrift;
- Verwachte inzet: 24-28 uur per week;
- Je werkt maximaal 25% op afstand.
Toelichting op rooster
Minimaal 24, maximaal 28 uur per week. De startdatum bij voorkeur zo snel mogelijk.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.