Gemeente Amstelveen

Vergunningenmanager Omgevingsvergunningen

Gemeente Amstelveen

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Amstelveen staat voor een omvangrijke omwenteling als het gaat om de opgave voor vernieuwing van de stad. Lag vroeger de focus op omvangrijke uitleglocaties voor woningbouw, nu verschuift de aandacht naar herontwikkeling en transformatie van de bestaande stad. De missie van de afdeling Stedelijke Ontwikkeling is te zorgen voor een goed ingerichte ruimte in Amstelveen en Aalsmeer waar mensen zich thuis voelen om te wonen, te werken en te verblijven. De afdeling Stedelijke ontwikkeling wil met een slagvaardige en resultaatgerichte kernorganisatie ontwikkelingen initiëren en faciliteren.


Vanuit het team Omgevingsplan en –vergunningen wordt naast de reguliere aanvragen om vergunningen meegewerkt aan vrijwel alle projecten in Amstelveen en Aalsmeer. We hebben daarmee een forse opgave. Het groene karakter van beide gemeentes wordt gewaardeerd, de voorzieningen zijn hoog. Schiphol geeft serieuze beperkingen en bereikbaarheid is als vanzelfsprekend een hot issue. Er wordt gewerkt aan grotere opgaven zoals de transformatie van bedrijventerrein Legmeer, Kronenburg, verschillende middelgrote en grote binnenstedelijke herontwikkelingen, de nieuwe tramverbinding (Amstelveenlijn) en de verbreding van de A9. Aalsmeer kent met Greenport, Greenpark Aalsmeer, herontwikkelingen langs de voormalige N201, herontwikkelingen rond de dorpskern, Kudelstaart en Oosteinde tal van projecten voor woningbouw, recreatie en bedrijvigheid.

Met een grote hoeveelheid onderhanden werk en de voorbereiding op het werken volgens de Omgevingswet, heeft de afdeling Stedelijke ontwikkeling plaats voor meerdere vergunningen managers Omgevingsvergunningen.

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden van de vergunningmanager:

  • je bent van begin tot eind verantwoordelijk voor een goed verloop van de vergunningenprocessen;
  • je coördineert en behandelt (complexe) aanvragen;
  • je biedt vakinhoudelijke ondersteuning aan directe collega’s; 
  • je draagt bij aan de ontwikkeling van de werkprocessen en de kwaliteitsverbetering van onze producten;
  • je draagt bij aan het implementeren van vernieuwingen op het gebied van dienstverlening en nieuwe wetgeving;
  • je biedt vakinhoudelijke ondersteuning bij bezwaar- en beroepszaken;
  • je adviseert collega’s en het bestuur over vergunning vraagstukken en uitvoerend beleid.

De aanvang van de opdracht is 1 juli 2023 voor de duur van 6 maanden. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend. 

Kandidaatomschrijving

  • Je hebt een afgeronde bouwkundige dan wel juridische opleiding op minimaal HBO niveau.
  • Je hebt het diploma AWB 1.
  • Je hebt actuele kennis met betrekking tot relevante wetgeving zoals Wabo, Wro,  Awb, Omgevingswet en Wkb.
  • Je hebt ervaring met het behandelen van- en adviseren over complexe aanvragen.
  • Je bent een energieke, accurate en proactieve multitasker.
  • Je hebt bestuurlijke sensitiviteit.
  • Je hebt ervaring met het werken in digitale systemen zoals Rx. Mission.
  • Je hebt aantoonbare ervaring in een soortgelijke functie.
  • Je hebt communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Je bent een zelfstandige collega die goed in teamverband kan werken.

Competenties
Als vergunningverlener beschik je over de volgende competenties:

  • Resultaatgerichtheid
  • Klantgerichtheid
  • Integriteit
  • Flexibiliteit
  • Bestuurlijke sensitiviteit
  • Proactief en communicatief vaardig

Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Opleiding Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde relevante 4 jarige HBO opleiding (dan wel vergelijkbaar) aangevuld met AWB 1.
  • Werkervaring Op cv aantoonbare minimaal 1 jaar werkervaring met werkprocessen op het gebied van Wabo-procedures / Omgevingsrecht opgedaan in de afgelopen 3 jaar.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Systeemkennis Op CV aantoonbaar minimaal een jaar werkervaring met Squit XO / Rx. Mission. Geef aan bij welke werkgevers/opdrachten de kandidaat Rx. Mission heeft gebruikt?
  • Opleiding Op CV aantoonbaar een afgeronde opleiding AWB 2.
  • Werkervaring Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring met omgevingsvergunning verlening opgedaan in de afgelopen 10 jaar. Geef aan bij welke werkgevers/opdrachten de kandidaat deze ervaring heeft opgedaan.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox