Gemeente Meppel

Vergunngingverlener APV Drank, Horeca en evenementen

Gemeente Meppel

De opdracht­omschrijving

Meppel, een stad met een open karakter die voor iedereen wat te bieden heeft. Mooie woonwijken, een gezellige historische binnenstad, leuke evenementen, bedrijvigheid en een prachtige natuurlijke regio op fietsafstand. De gemeente Meppel bestaat uit circa 270 medewerkers.

Afdeling Klantcontacten
De afdeling Klantencontacten waar excellente dienstverlening en informatievoorziening aan bewoners, bedrijven en instellingen in Meppel voorop staat.

Wegens werkdruk en implementatie omgevingswet zijn we tijdelijk binnen het Fysiek Domein op zoek naar een:

 Vergunningverlener tijdelijk APV Drank en Horeca en evenementen (12 uur)
(Generieke functie: medewerker dienstverlening C)

Wat ga je doen?
Als medewerker dienstverlening werk je binnen het team vergunningverleners. Je bent van nature een teamspeler, communiceert goed en bent sociaal vaardig.
Je informeert en begeleidt onze klanten binnen de regels naar de benodigde vergunningen. De nadruk ligt op de regierol, ook in het overleg met onze interne en externe adviseurs. Je hebt een politieke antenne en weet hier integer mee om te gaan. Je bent zorgvuldig en beschikt over een zuiver taalgevoel.

Wat zijn de werkzaamheden?
  • Het informeren en voorlichten in de eerste lijn aan het loket
  • Het toetsen op volledigheid van aanvragen van vergunningen
  • Het inwinnen van specialistische adviezen
  • Het interpreteren en toepassen van deze adviezen
  • Het formuleren en samenstellen van beschikkingen
  • Het toepassen van termijnbewaking
  • Het zorgvuldig bijhouden van de informatie in onze geautomatiseerde systemen
  • Vergunningverlening en toetsen APV/Drank- en horeca wetgeving
  • Vergunningverlening en toetsen Evenementen


Wat breng je mee aan kennis, gedrag en vaardigheden?
  • Je hebt kennis van en ervaring met APV/Drank- en horeca wetgeving.
  • Je hebt feeling met APV gerelateerde vergunningen.
  • Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.
  • Je bent flexibel inzetbaar.
  • Je hebt feeling met computerprogramma’s

Competenties
  • Communiceren
Ideeën en informatie in heldere en correcte taal communiceren, zodanig dat de essentie bij anderen overkomt en wordt begrepen.
  • Empathie
In het contact laten merken open te staan voor gevoelens, houding en motivatie. De eigen invloed op anderen begrijpen en er rekening mee houden.
  • Overtuigingskracht
Ideeën, standpunten en plannen zo overtuigend bij anderen naar voren brengen dat zij, ook na aanvankelijke twijfels, daarmee instemmen.
  • Besluitvaardigheid
Beslissingen nemen door acties in te zetten of meningen uit te spreken, ook wanneer zaken onzeker zijn of risico’s inhouden.
  • Samenwerken: Je deelt informatie en ervaring met anderen. Je staat open voor meningen en ervaringen van anderen.
  • Klantgerichtheid: Toont begrip op wensen van de klant (ook interne afnemers) en zorgt voor correcte afhandeling. Vraagt de klant zorgvuldig naar hun wensen: luistert en vraagt door tot een compleet beeld van een oplossing ontstaat.

Wat vragen wij?
  • Een afgeronde technische of juridische opleiding HBO binnen het vakgebied.
  • Recentelijk tenminste 3 jaar werkervaring als medewerker vergunningen bij een gemeentelijke instantie.

De Eisen

  • Kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar tenminste 3 jaar werkervaring als medewerker vergunningen bij een gemeentelijke instantie
  • Kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding

De Wensen

  • De competenties, kennis, vertrouwen en ervaringen worden getoetst tijdens het gesprek: Communiceren Ideeën en informatie in heldere en correcte taal communiceren, zodanig dat de essentie bij anderen overkomt en wordt begrepen. Empathie In het contact laten merken open te staan voor gevoelens, houding en motivatie. De eigen invloed op anderen begrijpen en er rekening mee houden. Overtuigingskracht Ideeën, standpunten en plannen zo overtuigend bij anderen naar voren brengen dat zij, ook na aanvankelijke twijfels, daarmee instemmen. Besluitvaardigheid Beslissingen nemen door acties in te zetten of meningen uit te spreken, ook wanneer zaken onzeker zijn of risico’s inhouden. Samenwerken: Je deelt informatie en ervaring met anderen. Je staat open voor meningen en ervaringen van anderen. Klantgerichtheid: Toont begrip op wensen van de klant (ook interne afnemers) en zorgt voor correcte afhandeling. Vraagt de klant zorgvuldig naar hun wensen: luistert en vraagt door tot een compleet beeld van een oplossing ontstaat.
  • Kandidaat heeft een zelfgeschreven motivatie toegevoegd van maximaal een half A4.
  • Kandidaat heeft minimaal een relevante referentie met contact gegevens toegevoegd
  • Kandidaat heeft ervaring met APV/Drank- en Horeca wetgeving
  • Kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding Technische, juridische opleiding binnen vakgebied WABO
  • De gesprekken vinden plaats op 1 april tussen 12:00 en 15:00 uur, zorg ervoor dat uw kandidaat beschikbaar is. De gesprekken zullen niet op een ander moment plaatsvinden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox