Omschrijving
De projectleider zorgt voor de voorbereiding, afstemming en uitvoering van diverse projecten binnen het facilitaire domein. De functie combineert beleidsmatige advisering met hands-on projectleiding. De projectleider opereert organisatie breed, werkt samen met inhoudelijk deskundigen en is in staat om zowel beleidsstukken op te leveren als operationele verbeteringen in processen en werkwijzen te realiseren.
Projecten
1. Actualiseren Programma van Eisen (PvE) brandweerposten
Rol: Beleidsadviseur & trekkende projectleider Werkzaamheden:
- • Organiseren van consultatierondes binnen de organisatie
- • Ophalen van landelijke kaders/normen
- • Co-creatie van een nieuw PvE met twee inhoudelijk verantwoordelijken
- • Schrijven en presenteren van een gedragen voorstel
2. Procesontwikkeling JGZ-locaties (logistiek, ARBO/veiligheid, onderhoud & servicestructuur)
Rol: Operationeel projectleider / procesontwikkelaar Werkzaamheden:
- • In kaart brengen logistieke bevoorrading en optimaliseren proces
- • Borgen van ARBO en veiligheidseisen in werkprocessen
- • Ontwikkelen van een onderhouds- en serviceplan voor locaties
- • Vastleggen afspraken met hoofdhuurders
- • Creëren van een duidelijke servicestructuur voor teams op locatie
3. Vernieuwing kantoorconcept Veiligheidsregio + vitaliserings- en inrichtingsplannen
Rol: Projectleider huisvesting / conceptontwikkeling Werkzaamheden:
- • Bundelen en structureren van reeds beschikbare informatie
- • Uitwerken en laten vaststellen van een nieuw kantoorconcept
- • Opstellen vitaliseringsplan voor twee bestaande locaties
- • Maken van een inrichtingsplan voor nieuwbouwlocatie
4. Verhuizing (mogelijk project)
Rol: Projectleider verhuizing Werkzaamheden:
- • Voorbereiding, planning, communicatie en coördinatie verhuizing
- • Afstemming met leveranciers, ICT, gebouwbeheer en gebruikers
- • Nazorg en borging
Kernverantwoordelijkheden
- • Leiden van beleidsmatige en operationele projecten binnen service en beheer voor zowel VRD als GGD Drenthe
- • Ophalen van informatie op organisatieniveau, vanuit landelijke gremia en relevante (branche)netwerken.
- • Opstellen en actualiseren van programma’s van eisen, procesbeschrijvingen, serviceafspraken en uitvoeringsplannen.
- • Organiseren en begeleiden van werksessies met interne stakeholders.
- • Bewaken van planning, kwaliteit, voortgang en besluitvorming.
- • Signaleren van knelpunten en adviseren over verbeteringen en prioritering.
- • Afstemming met teamleden service en beheer en locatiegebruikers.
De ideale kandidaat:
Proactief & voortstuwend
- • Pakt eigenaarschap, houdt tempo, duwt projecten vooruit.
Communicatief sterk & verbindend
- • Kan schakelen tussen beleidsmakers, uitvoerders en bestuurders.
Analytisch & conceptueel denker
- • Overziet complexe vraagstukken en maakt ze concreet.
Organisatorisch sterk & gestructureerd
- • Kan meerdere projecten tegelijk managen en bewaakt planning/kwaliteit.
Pragmatisch & Resultaatgericht
- • Combineert visie met praktische uitvoerbaarheid.