Inhuurdesk Inkada

Veiligheidsregio drenthe - projectleider/ beleidsadviseur facilitair en huisvesting (2 kandidaten) 24 tot 32 uur per week.

Inhuurdesk Inkada

De opdracht­omschrijving

Omschrijving

De projectleider zorgt voor de voorbereiding, afstemming en uitvoering van diverse projecten binnen het facilitaire domein. De functie combineert beleidsmatige advisering met hands-on projectleiding. De projectleider opereert organisatie breed, werkt samen met inhoudelijk deskundigen en is in staat om zowel beleidsstukken op te leveren als operationele verbeteringen in processen en werkwijzen te realiseren.

Projecten

1. Actualiseren Programma van Eisen (PvE) brandweerposten

Rol: Beleidsadviseur & trekkende projectleider Werkzaamheden:

  • • Organiseren van consultatierondes binnen de organisatie
  • • Ophalen van landelijke kaders/normen
  • • Co-creatie van een nieuw PvE met twee inhoudelijk verantwoordelijken
  • • Schrijven en presenteren van een gedragen voorstel

 

2. Procesontwikkeling JGZ-locaties (logistiek, ARBO/veiligheid, onderhoud & servicestructuur)

Rol: Operationeel projectleider / procesontwikkelaar Werkzaamheden:

  • • In kaart brengen logistieke bevoorrading en optimaliseren proces
  • • Borgen van ARBO en veiligheidseisen in werkprocessen
  • • Ontwikkelen van een onderhouds- en serviceplan voor locaties
  • • Vastleggen afspraken met hoofdhuurders
  • • Creëren van een duidelijke servicestructuur voor teams op locatie

 

3. Vernieuwing kantoorconcept Veiligheidsregio + vitaliserings- en inrichtingsplannen

Rol: Projectleider huisvesting / conceptontwikkeling Werkzaamheden:

  • • Bundelen en structureren van reeds beschikbare informatie
  • • Uitwerken en laten vaststellen van een nieuw kantoorconcept
  • • Opstellen vitaliseringsplan voor twee bestaande locaties
  • • Maken van een inrichtingsplan voor nieuwbouwlocatie

 

4. Verhuizing (mogelijk project)

Rol: Projectleider verhuizing Werkzaamheden:

  • • Voorbereiding, planning, communicatie en coördinatie verhuizing
  • • Afstemming met leveranciers, ICT, gebouwbeheer en gebruikers
  • • Nazorg en borging

Kernverantwoordelijkheden

  • • Leiden van beleidsmatige en operationele projecten binnen service en beheer voor zowel VRD als GGD Drenthe
  • • Ophalen van informatie op organisatieniveau, vanuit landelijke gremia en relevante (branche)netwerken.
  • • Opstellen en actualiseren van programma’s van eisen, procesbeschrijvingen, serviceafspraken en uitvoeringsplannen.
  • • Organiseren en begeleiden van werksessies met interne stakeholders.
  • • Bewaken van planning, kwaliteit, voortgang en besluitvorming.
  • • Signaleren van knelpunten en adviseren over verbeteringen en prioritering.
  • • Afstemming met teamleden service en beheer en locatiegebruikers.

De ideale kandidaat:

Proactief & voortstuwend

  • • Pakt eigenaarschap, houdt tempo, duwt projecten vooruit.

Communicatief sterk & verbindend

  • • Kan schakelen tussen beleidsmakers, uitvoerders en bestuurders.

Analytisch & conceptueel denker

  • • Overziet complexe vraagstukken en maakt ze concreet.

Organisatorisch sterk & gestructureerd

  • • Kan meerdere projecten tegelijk managen en bewaakt planning/kwaliteit.

Pragmatisch & Resultaatgericht

  • • Combineert visie met praktische uitvoerbaarheid.

De Eisen

  • Voeg bij deze vraag het CV toe van de kandidaat, inclusief een korte motivatie.
  • Uw kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde HBO- opleiding facility management of vergelijkbaar.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in het facilitaire werkveld.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider.

De Wensen

  • Heeft uw kandidaat minimaal 2 jaar werkervaring binnen een overheidsorganisatie? Op basis van het door u verstrekte CV moet vastgesteld kunnen worden of u/uw kandidaat voldoet aan het hier opgegeven antwoord. Indien dit niet vastgesteld kan worden, ontvang u de beoordeling '0 punten' voor dit onderdeel.
  • Hoeveel jaar werkervaring heeft uw kandidaat als projectleider? Op basis van het door u verstrekte CV moet vastgesteld kunnen worden of u/uw kandidaat voldoet aan het hier opgegeven antwoord. Indien dit niet vastgesteld kan worden, ontvang u de beoordeling '0 punten' voor dit onderdeel.  - Tot 3 jaar - 3 tot 5 jaar - 5 jaar of meer
  • Heeft uw kandidaat aantoonbaar adviesvaardigheden? Op basis van het door u verstrekte CV moet vastgesteld kunnen worden of u/uw kandidaat voldoet aan het hier opgegeven antwoord. Indien dit niet vastgesteld kan worden, ontvang u de beoordeling '0 punten' voor dit onderdeel.
  • Hoeveel jaar werkervaring heeft uw kandidaat in het facilitaire werkveld? Op basis van het door u verstrekte CV moet vastgesteld kunnen worden of u/uw kandidaat voldoet aan het hier opgegeven antwoord. Indien dit niet vastgesteld kan worden, ontvang u de beoordeling '0 punten' voor dit onderdeel.    - Tot 5 jaar - 5 tot 7 jaar - 7 jaar of meer

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
10 december 2025 om 11:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox