Ministerie van Defensie

Ucc specialist

Ministerie van Defensie

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving
Als UCC Specialist maak je onderdeel uit van het applicatieteam binnen het project voor de vervanging van de UCC oplossing in het ontplooide domein onder de vlag van JIVC, de IT organisatie van defensie, als onderdeel van Commando Materieel en IT (COMMIT). Het team is verantwoordelijk voor het ontwikkelen en beheren van de automatisering om de UCC oplossing te implementeren en te configureren. Het automatiseren en beheren wordt gedaan met behulp van Ansible. Je werkt nauw samen in een DevOps team om geautomatiseerde infrastructuur oplossingen te ontwikkelen. Je werk is veelzijdig. Denk hierbij aan het opzetten en verbeteren van de Cisco Callmanager infrastructuur. Je brengt ervaring met het vertalen en implementeren van gewenste functionaliteit naar hedendaagse interfaces die snel te leren zijn door de gebruikers. Je doet je werk niet alleen, maar werkt nauw samen met directe collega's van andere scrumteams. Jouw werkzaamheden in het kort:
- Opzetten en verbeteren van de installatie van Cisco Callmanager v14.x
- Opzetten en verbeteren van de installatie van Cisco Meeting Server
- Opzetten en verbeteren van de installatie van Cisco Paging server
- Opzetten en verbeteren van de installatie van IGB
- Ondersteunen bij het opzetten van het Priming & Staging Platform
- Meedenken over de netwerkinfrastructuur
- Helpen van de automation teams die het deployment van de omgeving automatiseren, dus enige kennis van programmeringen is een voordeel.

Achtergrond opdracht

Binnen het Ministerie van Defensie is een grensverleggende IT programma (GrIT) gestart voor het vangen van grote delen van de IT infrastructuur. Binnen het GrIT programma wordt een Unified Communications (UCC) oplossing ontwikkeld voor zowel het statische als het ontplooide domein. Deze oplossing komt echter niet snel genoeg om aan de urgente, operationele behoeften van de Defensieonderdelen tegemoet te kunnen komen. Er is daarom behoefte aan een oplossing op korte termijn zodat het in ieder geval mogelijk wordt om veilig te bellen. Het huidige UCC is gebaseerd op Cisco UCC. Voor een snelle implementatie is gekozen om het huidige Cisco UCC platform te updaten met de moderne Cisco UCC softwareversies. Hiervoor is een apart project gestart.

De Eisen

  • Kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met netwerken die gebruik maken van Cisco technieken met name het Voice & Video domein (5 jaar)
  • De kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met een complexe IT infrastructuur omgeving (meer dan 10.000 eindgebruikers) (5 jaar)
  • Kandidaat is tenminste in het bezit van de volgende certificaten; Implementing Cisco Video Devices, CCNP, CCNA Voice, CCNA Video, Cisco Certified Specialist - Collaboration Core, Deploying Cisco Unified Contact Center.
  • De kandidaat heeft aantoonbaar meerjarige ervaring op complexe ICT projecten; (5 jaar)
  • Kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als UCC Specialist met gebruik van de Cisco omgevingen.
  • De kandidaat beschikt door diploma of aantoonbare werkervaring minimaal over HBO denk en werkniveau.
  • Kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met Linuxsystemen en UX applicatie development (3 jaar)

De Wensen

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
14 juli 2025 om 06:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox