
UWV
geen max tarief
Flevoland
38 uur per week
15 december 2025
31 maart 2026
Als (Sr) Capaciteitsplanner ben je verantwoordelijk voor het inschatten van het werkaanbod op onze
Klant Contact Centra (KCC’s). Het KCC in Almere is verantwoordelijk voor de Werkgevers Dienstverlening. Je werkt afwisselend tussen ons hoofdkantoor op Amsterdam Sloterdijk en KCC Almere.
Wat ga je doen?
Je kijkt meerdere jaren vooruit naar de benodigde in-, door- en uitstroom, rapporteert daarover en
signaleert knelpunten. Je ervaring in forecasting komt in deze functie goed van pas. Je maakt forecasts
en geeft advies over te verwachten volumes binnen klantcontact; telefoon, chat en digitale berichten
maar ook over de bezoeken aan de internetportalen van UWV, DigiD-authenticaties en Berichtenbox
-berichten.
Je ondersteunt de uitvoering door te zorgen voor een optimale afstemming tussen werkaanbod en
capaciteit. Capaciteitsplanning en berekenen van scenario’s zijn voor jou bekend terrein.
Je werkt nauw samen met de business controllers en financials en schakelt makkelijk tussen operatie,
management en staf.
In het kort ben je verder verantwoordelijk voor;
• Overzicht houden over de contactvolumes, inzicht leveren, adviseren en ondersteunen bij het opstellen van de begroting en het personeelsbeleid.
• Samen met je collega’s draag je zorg voor de informatie die nodig is om te komen tot een optimale dagbezetting voor het verwerken van de werkstromen voor het domein Werkgevers en het domein Werknemers.
• Je zorgt er mede voor dat de persoonlijke en waardevolle dienstverlening voor de klant is geborgd door o.a. te sturen op bereikbaarheid en service level van UWV. Je analyseert trends en incidenten en stelt prognoses en stuurinformatie op voor korte en lange termijn.
• Jij coördineert de werkzaamheden van de planners om het volume te beheersen.
• Met je collega’s draag je zorg voor de ontwikkeling en continuïteit van WFM. Je werkt nauw samen met de planners op de klantcontactcentra voor zowel werknemers als werkgevers.
Wat we van je verwachten
Wij zoeken een enthousiaste en prettige collega, die graag samenwerkt. Klantgericht denken en handelen zit in je DNA.
Daarnaast vragen wij het volgende:
Je beschikt, naast de bedrijfscompetenties klantgerichtheid, samenwerken en resultaatgerichtheid, over de volgende vakinhoudelijke competenties: kwaliteitsgerichtheid, oordeelsvorming, organisatiesensitiviteit, organiseren van eigen werk en besluitvaardigheid
Wat bieden wij?
Werken binnen het team van Workforce Management (WFM) K&S
Met het team Workforcemanagement ondersteunen we management en medewerkers bij het behalen van de vastgestelde doelstellingen van K&S. Het team van WFM adviseert en ondersteunt Liveservice, Online Dienstverlening en Oplosservice.
Over de organisatie UWV
Ieder mens wil meedoen en iets bijdragen aan de maatschappij. Werk is een manier om bij te dragen. Maar ook mensen die niet (kunnen) werken, horen erbij. Dat is waar samenleven over gaat. UWV ondersteunt mensen daarom bij het vinden van passend werk. En als werken niet mogelijk is zorgt UWV snel voor inkomen. UWV zet als onderdeel van de nieuwe strategie in op verbetering van de dienstverlening en ruimte voor maatwerk, waarbij de cliënt centraal staat en zich gezien gehoord en geholpen voelt vanuit 1 UWV.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox