Het Kadaster

Technisch webanalist

Het Kadaster

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

Plek in de organisatie
Waar loopt de grens tussen uw tuin en die van uw buurman? En welk vastgoed is van wie? Het Kadaster registreert van al het vastgoed (grond en gebouwen) in Nederland wie welke rechten heeft. We hebben heel veel data over alles onder, op en boven de grond en willen maximale waarde halen uit deze data. Naast onze wettelijke taak, beheert het Kadaster ook basisregistraties van andere organisaties op overkoepelend niveau. Zo beheren wij onder andere de Landelijke Voorzieningen Waarde Onroerende Zaken (LV-WOZ) en Basisregistratie Adressen en gebouwen (LV-BAG). Ter illustratie, de BAG bevat gegevens van alle adressen en gebouwen in Nederland, zoals bouwjaar, oppervlakte, gebruiksdoel en locatie op de kaart.

Naast onze wettelijke taak, beheert het Kadaster ook voorzieningen van andere organisaties, de Landelijke Voorzieningen. Zo beheren wij onder andere de WOZ Landelijke Voorziening en de Basisregistratie Adressen en gebouwen (BAG): alle adressen en gebouwen in Nederland, zoals bouwjaar, oppervlakte, gebruiksdoel en locatie op de kaart. 

Binnen de directies ‘Operatie, Dienstverlening en Registratie (ODR)’ en ‘Beheer en Ontwikkeling Informatietechnologie (BOI)’ werken we met Scrum en DevOps en zijn de teams integraal verantwoordelijk voor de volledige technische dienstverlening, van idee tot productie. Vanuit een dynamische omgeving bieden wij een informele werksfeer. Soms werkt het beter om even je zinnen te verzetten en kan je met je teamgenoten een potje tafeltennis spelen, gamen of met de 3D printer een ontwerp realiseren. Ook hebben we een Innovation Hub om in een andere sfeer samen te werken. Daarnaast kan je in overleg met je team vanuit huis werken. 

Omschrijving project waarbinnen de medewerker komt te werken
Het Kadaster zoekt een Technisch Webanalist voor het DSO-UX team dat onderdeel is van de Operationeel Beheer Organisatie DSO-LV (OBO). De OBO DSO-LV is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en doorontwikkeling van diverse ICT componenten die onderdeel uitmaken van het Digitaal Stelsel Omgevingswet en daarmee van belang zijn voor de nieuwe Omgevingswet. Door de Omgevingswet wordt het wettelijk kader voor burgers, ondernemers en overheden inzichtelijker en ontwikkeling en beheer van de leefomgeving beter beheersbaar. DSO-UX fungeert als intern bureau voor alle organisatieonderdelen die aan het digitale stelsel werken. Binnen DSO-UX werken UX ontwerpers en andere digitale specialisten nauw samen om een optimale gebruikersbeleving van het digitale stelsel te creëren. We faciliteren hiermee zowel het productmanagement als de verschillende scrum teams die het stelsel te bouwen en onderhouden. We werken binnen het DSO volgens de SAFE methode.

We hebben de ambitie om digital analytics een prominente rol te laten spelen in de ontwikkeling van het digitaal stelsel. Hiervoor zoeken we een geschikte, ondernemende, Technisch Webanalist die ons kan helpen om deze ambitie waar te maken. Voor 2024 hebben we een aantal wensen op de planning staan, namelijk:

  • Het aansluiten van alle toepassingen op ons centrale digital analytics platform op basis van Piwik Pro;
  • Verder uitbouwen en optimaliseren van de reeds ingerichte metingen;
  • Scrum teams ondersteunen in het aansluiten en het toepassen van digital analytics;
  • Inrichten van benodigde rapportages en metingen voor livegang.

De volgende specifieke kennisgebieden zijn van toepassing:

  • Tag Management Systemen: Piwik Pro tagmanager, Google Tag Manager, Tealium, Segment;
  • Programmeervaardigheden: HTML, Javascript en CSS, en je verdient zeker bonuspunten als je weet hoe je moet werken met single-page applicatie frameworks zoals Vue, React en Angular;
  • Digitale Analytics Systemen:  Google Analytics (Universal en Google Analytics 4), Adobe Analytics, Piwik Pro, Matomo, Power BI;
  • Debugging Tools: Browser's Javascript console, Tag Assistant, Google's Real-Time Analytics, en een browser extensie zoals WASP, GTM/GA Debug, Tagbird, of iets dergelijks.


Verantwoordelijkheden

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn: 

  • Werken in een Agile omgeving;
  • Aansluiten van toepassingen op het centrale digital analytics platform;
  • Verder uitbouwen en optimaliseren van de reeds ingerichte metingen;
  • Ondersteunen van scrum teams in het aansluiten en toepassen van digital analytics;
  • Inrichten van benodigde rapportages;
  • Afmaker, focus op zaken afronden.

Belangrijkste technieken, methoden en tools

  • Piwik Pro;
  • HTML;
  • Javascript;
  • CSS;
  • Vue;
  • Angular;
  • React.



Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 januari 2024 tot en met 31 december 2024 voor 32 tot 40 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met twee keer vier maanden. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.
  • Aantoonbaar Academisch of HBO werk- en denkniveau.
  • Minimaal één jaar aantoonbare ervaring met Agile/SAFe.
  • Minimaal één jaar aantoonbare ervaring met DSO-LV.
  • Aantoonbare ervaring op het gebied van Piwik Pro.
  • Aantoonbare ervaring met succesvol samenwerken in multidisciplinaire (agile) teams en omgevingen, met een politiek/bestuurlijk karakter.
  • De kandidaat heeft aantoonbaar, succesvol, complexe opdrachten afgerond.
  • Taalniveau Nederlands minimaal B2.
  • Competenties waar de kandidaat over dient te beschikken: • Enthousiaste zelfstarter; • Pragmatische ingesteld; • Helicopterview; • Scherpe luisteraar en meedenker; • Groot probleemoplossing vermogen; • Weet snel complexe zaken te doorgronden; • Teamspeler; • Gewend om in politiek gevoelige organisaties te werken; • Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk.

De Wensen

  • U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score.
  • U geeft een beschrijving van aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te voeren werkzaamheden gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster, waarbij u extra aandacht besteedt aan hoe u het inrichten van digital analytics aanpakt over de organisatiegrenzen heen (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster.
  • U beschrijft cruciale knelpunten (max. 300 woorden) die zich vaak voor doen bij inrichten van digital analytics in complexe IT-systemen en geeft hierbij aan hoe u deze oplost (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de knelpunten relevant zijn en de oplossingen aansluiten bij de wensen van het Kadaster.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox