De afdeling Huisvesting beheert de vastgoed portefeuille voor de Hogeschool van Amsterdam en de Universiteit van Amsterdam. De afdeling bestaat uit de teams projectmanagement, onderhoudsmanagement, technisch management en vastgoedmanagement. De afdeling zit in een ontwikkeltraject. In verband met het vertrek van de huidige teamleider vastgoedmanagement zijn wij op zoek naar een interim manager die dit team gaat aansturen en de ontwikkeling naar een nieuw team verder zal vormgeven, totdat er een vaste invulling is gevonden.
Het team vastgoedmanagement bestaat nu uit 8 medewerkers en groeit na de invulling van alle vacatures door naar 16 medewerkers. Dit team ontwikkelt zich van vastgoedmanagement naar een team voor vastgoedmanagementinformatie, bedrijfsvoering en het energiebedrijf. Dit betekent ook dat er medewerkers overkomen vanuit de andere teams.
Dit team voert straks de volgende activiteiten uit:
- Informatiemanagement: het vastleggen, reviseren en managen van vastgoedgegevens als inspectiegegevens, vergunningen, BIM informatie, oppervlakte informatie, verhuurinformatie.
- Energiebedrijf: het inkopen en administreren van energie voor UvA HvA, het optimaliseren van het energieverbruik, het verduurzamen van het vastgoed en managen van de netcongestie.
- Projectondersteuning; het ondersteunen van projectprocessen, zoals de inrichten en monitoren van projectdossiers, het samenstellen van managementinformatie van de projecten, het aanvragen van vergunningen, het doorzetten van binnengekomen projecten en reparatie.
- Afdelingsondersteuning; het ondersteunen van afdelingsprocessen, zoals jaarplanningen, agenda samenstelling van het management overleg, documentbeheer en controle in SharePoint
- Verhuurmakelaar en administratie.
Werkzaamheden
De werkzaamheden bestaan uit de volgende onderwerpen:
- Leidinggeven aan het team, uitvoeren van de HR taken (inclusief werven en selecteren nieuwe teamleider) en verantwoordelijkheid voor budgetten (begroten en verantwoorden)
- Nieuw team opstarten en inrichten inclusief werkverdeling en het inregelen van de processen
- Afdelingsondersteuning vormgeven, in samenspraak en afstemming met collega teamleiders .
- Als lid van het kernteam huisvesting (midden management van de afdeling) bepaal je samen met de collega’s het afdelingsbeleid en aanpak.