Gemeente Zwolle

Teamleider maatschappelijke ontwikkeling

Gemeente Zwolle

De opdracht­omschrijving

Teamleider Maatschappelijke Ontwikkeling (36u)

Context
De opgaven waar we als gemeente Zwolle voor staan zijn complex en divers en raken vrijwel altijd de gemeentelijke inzet van de afdeling Maatschappelijke Ontwikkeling. De veelvoud aan onderwerpen heeft geleid tot een toename van medewerkers die deze uitdagende vraagstukken moeten beantwoorden. Daarbij moeten deze medewerkers flexibel zijn om nieuwe vraagstukken snel te doorgronden en op te pakken in verbinding met de stad en andere afdelingen van de organisatie. Dit vergt integraal afstemmen, prioriteren en coördineren.
Om deze integrale afstemming en prioritering goed te kunnen managen is er sturende en coördinerende capaciteit nodig in de vorm van een tijdelijke teamleider. Vanwege ziekte en het vertrek van een van de teamleiders is er op korte termijn behoefte aan spoedige inhuur om het huidige management te versterken en om het teamleiderschap tijdelijk in te vullen. Daarbij zijn wij op zoek naar 1 teamleider welke volledig inzetbaar is voor 36 uur per week die samen met het afdelingshoofd en 1 interim teamleider het management van de afdeling Maatschappelijke Ontwikkeling vormt.

Dit ga je doen
Voor de ruim veertig vaste krachten, de stagiairs/trainees en extern ingehuurde collega’s binnen de afdeling ben jij voor twee van de vier teams de betrokken mensenmanager. Elke professional in je span of support heeft in het functioneren of als persoon iets anders nodig. Jij kunt schakelen in je gedrag: zakelijk, invoelend, helder en als het moet direct en sturend op verandering die niet kan wachten. Voor al deze collega’s ben je een nieuwsgierige en aandachtige gesprekspartner, coach en
Voor de prestaties van de teams als geheel stel je voortdurend scherp op wat de afdeling en partners in de organisatie nodig hebben voor hún resultaat. Je bent niet de expert op de inhoud maar moet er voldoende van op de hoogte zijn om de vragen te kunnen stellen die de kwaliteit van adviezen en voorstellen verbetert.
Je werkt samen met het afdelingshoofd en de interim leidinggevende en de afdeling zelf verder aan de doorontwikkeling van de afdeling en ook aan het profiel van de functie van teamleider om deze rond het einde van het jaar vast in te kunnen gaan vullen. Daarbij is een scherpe organisatorische blik en expertise binnen het Sociaal Domein en haar ontwikkelingen benodigd om deze rol van tijdelijk teamleider goed te kunnen vervullen.

Dit ben jij
Je hebt ruimte ervaring met leidinggeven binnen het Sociaal Domein, bij voorkeur op het gebied van zowel beleid tot uitvoering (WMO, Jeugd, Participatie, inburgering, Gezondheid, IZA en GALA, werk & inkomen). Daarnaast beschik je over ruime ervaring op het gebied van organisatieontwikkeling binnen het Sociaal Domein. Het samenwerken met, en tussen beleid en uitvoering, ondernemingsraad, participatieraad en ketenpartners is voor jou bekend terrein. Je hebt ruime bestuurlijke en advies- en managementervaring bij zowel gemeenten en samenwerkingsverbanden.

Competenties
• Resultaatgerichtheid
• Samenwerken
• Bestuurlijk sensitief
• Visie & strategie
• Coaching
• bedrijfsvoering

Wat bieden wij
Je werkomgeving is dynamisch waarbij jij met jouw optreden het verschil kunt maken. Je ontmoet dagelijks gedreven mensen die met jou erbij het beste willen leveren.

De Eisen

  • Op CV aantoonbaar minimaal 10 jaar ervaring in een leidinggevende functie bij een gemeentelijke organisatie.
  • Indien van toepassing: Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie bij de gemeente. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detacheringsbasis ( = met loonuitbetaling) laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan. Indien blijkt dat dit criterium niet naar waarheid is ingevuld wordt de opdracht per direct beëindigd.
  • Op CV aantoonbare minimaal een afgeronde HBO opleiding
  • Minimaal 5 jaar ervaring als leidinggevende binnen Sociaal Domein

De Wensen

  • Zeer ruime ervaring als leidinggevende binnen Sociaal Domein
  • Op CV aantoonbaar minimaal 5 jaar ervaring op het gebied van organisatieontwikkeling binnen Sociaal Domein.
  • Op CV aantoonbaar minimaal 5 jaar bestuurlijk en advies- en managementervaring bij zowel gemeenten en samenwerkingsverbanden.
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan samen met kennis vertrouwen en ervaring worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Resultaatgerichtheid - Samenwerken - Bestuurlijk sensitief - Visie & strategie - Coaching - Bedrijfsvoering
  • Je hebt ruimte ervaring met leidinggeven binnen het Sociaal Domein, bij voorkeur op het gebied van zowel beleid tot uitvoering (WMO, Jeugd, Participatie, inburgering, Gezondheid, IZA en GALA, werk & inkomen).
  • De gesprekken vinden plaats in de week van 24 juni, een exacte datum volgt later. Hier graag rekening mee houden

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox