Wij dragen bij aan veiligheid. Elke dag weer, steeds beter.
De Veiligheidsregio Utrecht is een samenwerkingsverband van en voor alle 26 Utrechtse gemeenten in de provincie Utrecht. Wij zorgen elke dag voor de veiligheid van alle mensen die in de regio wonen en verblijven. Dat doen wij met onze centralisten op de 112-meldkamer, onze brandweermensen en onze collega’s van risicobeheersing, crisisbeheersing en de geneeskundige hulpverleningsorganisatie in de regio. Lees meer over wie wij zijn en wat we doen.
Of je nu branden blust of werkt op kantoor: bij de VRU werken mensen met een passie. Een passie om levens te redden, om incidenten te voorkomen en te bestrijden. Mensen met een helder hoofd en een hart dat klopt voor de goede afloop. Dienstbaar, deskundig, alert en adequaat.
Opdracht
VRU wil haar ICT Beheerprocessen professionaliseren en toekomstbestendig maken. De interim manager ICT Beheer heeft als doel de organisatie strategisch te begeleiden op het gebied van informatiebeveiliging, Applicatiebeheer en digitale transformatie. De focus ligt op functioneel leiderschap, informatiebeveiliging, digitalisering en optimalisatie van IT-processen.
- Opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden
- Functioneel leidinggeven aan Servicedesk, Technisch beheer en Projectmanagement
- Dagelijkse aansturing van het team en zorgen voor een efficiënte werkverdeling.
- Adviseren over de toekomstige inrichting en strategische aansturing van het team.
- Coachen van teamleden om de professionaliteit en autonomie te vergroten.
- Formuleren van KPI’s die aansluiten bij afdelings- en organisatiedoelstellingen.
- In kaart brengen en analyseren aanwezige en benodigde capaciteit Technisch Beheer.
2.2 Gestandaardiseerde projectmethodiek ontwikkelen en implementeren
- Opstellen en implementeren van een projectmanagementbeleid.
- Zorgdragen voor integratie van projectmanagement binnen de organisatie.
- Afstemmen met stakeholders over beleidsmatige keuzes.
2.3 Implementatie en borging informatiebeveiliging Technisch Beheer
- Implementatie en borging van beheersmaatregelen vanuit Bedrijfscontinuïteit.
- Bewaken van compliance rondom informatieveiligheid.
- Coördineren van risicoanalyses en beveiligingsmaatregelen binnen IT-systemen.
2.4 Optimalisatie en beleidsmatige inrichting Microsoft 365
- Analyseren van het huidige gebruik van Microsoft 365 binnen de organisatie.
- Adviseren over effectiever gebruik en mogelijkheden voor verdere integratie.
- Implementeren van optimalisaties binnen werkprocessen en documentbeheer.
2.5 Processen in kaart brengen en optimaliseren
- Opstellen van een overzicht van alle processen binnen de afdeling.
- Beoordelen van de beheersbaarheid, effectiviteit en veiligheid van processen.
- Adviseren over noodzakelijke verbeteringen en/of consolidatie van processen.
2.6 Advies en rapportage aan de directie en management
- Regelmatig rapporteren aan de Afdelingshoofd I&I over voortgang en knelpunten.
- Adviseren over de toekomstbestendige inrichting van de afdeling ICT Beheer.
- Opstellen van een adviesrapport met concrete aanbevelingen.
Voor deze opdracht is het met name belangrijk dat er veel senior kennis- en ervaring wordt ingebracht in het team en daarom weegt de inhoudelijke component op het vlak van informatiemanagement zwaar mee.
Competenties
- Je hebt aantoonbare ervaring met het ontwikkelen van een visie en een structuur effectiever, efficiënter en geborgd kunnen voldoen aan de wens van de klant. Het uiteindelijke doel is dat jouw team door een succesvolle toepassing van ISM betere diensten gaat leveren
- Je bent een pragmatische, mensgerichte teamleider met inzicht en overzicht;
- Je bent resultaatgericht; goed in pionieren en met elkaar doelmatig werken;
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr: in overleg met opdrachtgever in te vullen. Op maandag werken we met de hele afdeling op kantoor (Utrecht), maandag is derhalve een verplichte dag.
Overige informatie
- De VRU vraagt bij aanvang van de opdracht om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Hiervan moet een kopie, samen met het tonen van een ID-bewijs, worden overhandigd op de eerste werkdag.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
- OPTIONEEL: Deze opdracht kan uitgebreid worden tot maximaal xx uren per week als dit past bij de functie/rol of omdat collega’s uit het team (deels) uitvallen.
- We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor VRU komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.