Gemeente Rotterdam

Projectmedewerker

Gemeente Rotterdam

De opdracht­omschrijving

Waar ben jij van?
Jij bent van het plannen, notuleren, organiseren, bijhouden van acties en het bewaken van de voortgang. Jij krijgt er energie van als de projecten mede door jouw oog voor detail en inzet zo efficient en effectief mogelijk verlopen. Jij haalt er dan ook voldoening uit om je team zo goed mogelijk te ontzorgen.

Jouw functie

Jij bent het eerste aanspreekpunt voor alle administratieve en facilitaire zaken. Een zelfstandige rol waarbij je ondersteunende en secretariële werkzaamheden verricht ten behoeve van het project. Voor de projectmanager(s) ben je een echte “ontzorger”. Jij bent een spin in het web en kan verschillende werkzaamheden uitvoeren. Jij bent flexibel ingesteld en kan snel schakelen tussen verschillende projecten/projectmanagers

Naast facilitaire (basis)werkzaamheden, zoals het bijhouden van de (complexe) agenda’s en het boeken van vergaderzalen, ondersteun je de projectmanager bij de planning en het uitvoeren van de dagelijkse werkzaamheden. Hoe groter een project, des te complexer de processen zijn. Des te belangrijker dat de communicatie en coördinatie binnen het project goed geregeld is. Je verzorgt o.a. de coördinatie van de agenda, verslaglegging d.m.v. notulen en je bewaakt de voortgang op de acties. Hiernaast ben jij ook bereid om ad-hoc ”spoedzaken” op te pakken of te helpen met de organisatie van bijvoorbeeld participatiebijeenkomsten, teamactiviteiten en borrels.

Jouw profiel

Als resultaatgerichte en stressbestendige projectmedewerker haal je energie en plezier uit het optimaal ontzorgen en ondersteunen van je team, in zowel een faciliterende als een actieve rol. Je bent initiatiefrijk en je zoekt proactief naar praktische verbeteringsmogelijkheden. Werken in projectmanagement betekent dat je planmatig en accuraat te werk gaat. Je stelt je flexibel op en past je eigen handelen aan bij te verwachten afwijkende resultaten. Je werkt zelfstandig aan het zorgvuldig en met grote precisie uitvoeren van jouw taken. Uiteraard lever je tijdig het afgesproken resultaat. Daar hoort ook bij dat je in staat bent om vooruit te kijken en knelpunten of problemen (in bijvoorbeeld de planning) te signaleren. Je draagt hierin proactief bij aan oplossingen.

Je functioneert effectief onder tijdsdruk en blijft rustig, vriendelijk en open. Bij (tijds)druk stel je prioriteiten, en je koppelt op tijd terug. Je staat open voor constructieve feedback, en blijft je ontwikkelen in je rol. Uiteraard staat integriteit bij jou hoog in het vaandeel en heb je een groot verantwoordelijkheidsgevoel. Je bent je bewust van de omgeving en je bent betrokken. Je bent bereid om minimaal 1x in de week op een locatie te werken in het (project)gebied. Tot slot ben je communicatief- en adviesvaardig en beheers je de Nederlandse taal uitstekend zowel in woord als geschrift.

De Eisen

  • Je beschikt over minimaal een afgeronde opleiding op MBO4 niveau;
  • Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring als projectmedewerker met ondersteunende werkzaamheden of een secretariële achtergrond opgedaan in de afgelopen 5 jaar;
  • Je hebt minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met notuleren in een projectteam;
  • Je hebt minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met complex agendabeheer. Hiermee bedoelen we het beheren van agenda's die meerdere variabelen, personen, locaties, of afhankelijkheden omvatten. Het gaat dus verder dan simpelweg afspraken inplannen: het vereist coördinatie, vooruitdenken en vaak ook het oplossen van conflicten tussen agenda’s.
  • Je hebt aantoonbare werkervaring met Microsoft Officeprogramma’s (Excel, Word, Outlook en MS-teams);
  • Je bent minimaal 36 uur per week beschikbaar vanaf 01-10-2025 of eerder.

De Wensen

  • Je hebt een secretariële opleiding of training afgerond of een aanvullende opleiding of training in de richting van projectmanagement;
  • Je hebt minimaal 1 jaar ervaring met werken bij een gemeentelijke organisatie met meer dan 100.000 inwoners;
  • Je hebt ervaring met de RSPW of een soortgelijke methodiek;
  • Je hebt ervaring met het organiseren van bewonersbijeenkomsten;
  • Je hebt aantoonbare ervaring met het ontzorgen en ondersteunen van teams en hebt daarmee een daadwerkelijk verschil voor het team gemaakt. Van deze ervaring staat een concreet voorbeeld omschreven in het cv.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
29 september 2025 om 05:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox