Omgevingsdienst Achterhoek

Teamleider bedrijfsvoering

Omgevingsdienst Achterhoek

De opdracht­omschrijving

Omgevingsdienst Achterhoek 
Omgevingsdienst Achterhoek (ODA) draagt bij aan een veilige, duurzame en gezonde leefomgeving. Wij verlenen omgevingsvergunningen in opdracht van tien gemeenten en de provincie Gelderland. Ook zien we erop toe dat bedrijven voldoen aan actuele wet- en regelgeving op het gebied van milieu(veiligheid). Daarnaast adviseren we onder andere onze opdrachtgevers over archeologie en over verschillende milieu-onderwerpen, zoals bodem, geluid en lucht. 

Opdracht

Tijdelijk leidinggeven aan het team Bedrijfsvoering (ca. 25 medewerkers).

De afdeling Bedrijfsvoering ondersteunt medewerkers, management en het bestuur van de Omgevingsdienst Achterhoek op het gebied van financiën, HR, communicatie, ICT, archief, administratie en facilitaire zaken. Momenteel zijn er veel opgaven, voornamelijk op het gebied van IT, die het werk van al deze disciplines raken . Denk hierbij aan de ontwikkelingen op gebied van informatievoorziening, informatieveiligheid, AI en archief. Daarnaast is de verwachting dat de Omgevingsdienst Achterhoek zal gaan fuseren met de Omgevingsdienst Veluwe. Dit zal ook veel inspanning vragen op het gebied van onze bedrijfsvoering.

  • Als teamleider vorm je de schakel tussen het management (hoofd bedrijfsvoering) en jouw teamleden. Jouw team bestaat uit de medewerkers van ICT, archief, administratie en facilitaire zaken.  Je bent verantwoordelijk voor het realiseren van de doelstellingen, het beleid en de (productie)opgaven van je team en regisseert en bewaakt de voortgang hierin.
  • Je stuurt en coacht op gestelde doelen, efficiency en het versterken van de samenwerking met de beide primaire afdelingen en opdrachtgevers van de ODA.
  • Je weet managementbesluiten te vertalen naar organisatorische kaders, projecten en programma’s en bent in staat om input vanuit het team in te brengen in organisatiebeleid. Je werkt hierin nauw samen met het afdelingshoofd Bedrijfsvoering.
  • Je geeft op inspirerende wijze leiding en bent hierin HR-verantwoordelijk. Je coacht en stimuleert persoonlijke en vakinhoudelijke ontwikkeling.
  • Je hebt een antenne voor het signaleren en verbinden vanuit lokale, regionale en landelijke ontwikkelingen. Daarnaast lever je een bijdrage aan organisatie brede (innovatieve) projecten en programma’s.

Competenties
- Resultaatgericht;
- Politiek en bestuurlijk sensitief;
- Communicatief vaardig en verbindend.

Benodigd aantal professionals
1.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal Schaal 12 cao SGO. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Motivatie opgesteld door de professional zelf, toegevoegd als één document achter het cv. 

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma-Di-Wo-Do-Vr.
Is hybride werken mogelijk: Ja.

 

De Eisen

  • 2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als teamleider;
  • 3. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als teamleider op gebied van hrm en of ICT en of financiën;
  • 4. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.

De Wensen

  • 5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als teamleider binnen de overheid;
  • 6. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar teamleider op gebied van HRM, ICT en financiën;
  • 7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het tegelijk aansturen van teams uit verschillende disciplines.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
02 januari 2026 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox