Havenbedrijf Amsterdam N.V.

Teamleider administratie

Havenbedrijf Amsterdam N.V.

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Port of Amsterdam is de vierde haven van West-Europa en verantwoordelijk voor de ontwikkeling, exploitatie en het beheer van de Amsterdamse havenregio. De haven van Amsterdam maakt deel uit van de grootste 'airport-seaport-city'-combinatie in Europa. Daarmee is het een belangrijke motor voor de regionale en nationale economie. Om de transitie van onze uitdagende doelen te realiseren moeten we scherpere keuzes maken, het voortouw nemen en willen we regisseur zijn van een toekomstige havenregio. Be part of a better Port is daarom onze slogan. Uiteraard blijven we samenwerken met andere partijen, maar vanaf nu willen we meer uitnodigen, meer daadkracht en lef tonen.

Afdeling en team
De afdeling Finance & Control bestaat uit 14 collega’s in de teams 'Financial control', 'Grootboek' inclusief projectadministratie en 'Verkoop'. Het team purchase to pay (waaronder crediteurenbeheer) is vanaf 2024 ondergebracht bij Procurement.
De afdeling is in transitie waarbij in 2024 een visiedocument is opgesteld en projecten zijn bepaald om deze transitie te volbrengen. Eén van de projecten is het samenvoegen van teams Grootboek en Verkoop tot 1 team administratie.
De overige projecten liggen veelal op het gebied van procesverbetering en - automatisering, samenwerking binnen het team en bedrijf en cultuur.

Opdracht
Momenteel hebben de teams Verkoop en Grootboek hun eigen teamleider. Eén teamleider is al langere tijd afwezig wegens ziekte, de ander gaat met pensioen.
De uitvoerende werkzaamheden zijn goed belegd binnen de teams en de wens is beide teams te laten aansturen door één teamleider.
De interim opdracht wordt op deze manier ook ingestoken.

Als teamleider

  • ben je verantwoordelijk voor de directe aansturing van de teams Verkoop en Grootboek (6 medewerkers en 1 werkstudent) ;
  • bewaak je de continuïteit en kun je delegeren;
  • geef je richting aan het team, coach je collega's en motiveer je hen in hun persoonlijke en professionele ontwikkeling;
  • spring je in op het moment dat er, mogelijk, gaten vallen in de uitvoering van werkzaamheden;
  • rapporteer je aan het hoofd Finance & Control.

Daarnaast speel je als teamleider een rol in de professionalisering van de processen en producten van de afdeling. Hierbij ligt de nadruk op automatiseren en efficiënter inrichten van werkzaamheden. Op basis van je kennis en ervaring bekijk je of en hoe werkzaamheden anders kunnen worden ingericht.
Dit geldt ook voor de invulling van de rol van de teamleider zelf. De implementatie van deze verbeteringen zullen samen met het team worden geplot in een roadmap.

Competenties

  1. Financiële kennis - diepgaande kennis van financiële administratie, financiële processen en relevante wet- en regelgeving
  2. Leidinggevende vaardigheden - het team coachen, motiveren en begeleiden
  3. Samenwerken - goed functioneren binnen een team en samenwerken met andere afdelingen
  4. Initiatief nemen - kansen en knelpunten signaleren 
  5. Plannen en organiseren - taken en deadlines bewaken en prioriteiten stellen
  6. Digitale vaardigheden - ervaring met Exact Globe en Microsoft Excel
  7. Hands-on mentaliteit - waar nodig zelf taken oppakken binnen het team

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.
  • Ruime en recente ervaring, met Exact Globe. Niet langer dan 2 jaar geleden. Geef dit hieronder aan en benoem dit duidelijk in het cv.
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in een financiële of bedrijfsadministratieve functie. Geef dit hieronder aan en benoem dit duidelijk in het cv.
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met projectadministratie. Geef dit hieronder aan en benoem het duidelijk in het cv.
  • CV aangeboden kandidaat U dient bij deze vraag het cv van de aangeboden kandidaat te uploaden. Eisen aan het cv: Maximaal 3 pagina's Voorzien van minimaal 2 referenties Opgesteld in de Nederlandse taal
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in een aansturende/coördinerende rol. Geef dit hieronder aan en benoem dit duidelijk in het cv.
  • Ervaring met Microsoft Excel op gevorderd niveau. Draaitabellen maken, verticaal zoeken, gegevensanalyses. Geef dit hieronder aan en benoem dit duidelijk in het cv.
  • Uiterlijk 1 juni 2025 beschikbaar voor minimaal 28 uur per week.

De Wensen

  • Contactgegevens kandidaat Hier vragen wij u de contactgegevens van de kandidaat op te geven.
  • Uurtarief U dient bij deze vraag het door u gehanteerde uurtatief exlusief BTW en inclusief reiskosten woon-werkverkeer en overige verblijfskosten op te geven.
  • Contractvorm Geef hier aan welke contractvorm het betreft. - Detachering - ZZP via derde - ZZP

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
06 mei 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox