Gemeente Amsterdam

Taxateur Niet-Woningen

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving
De werkzaamheden worden uitgevoerd uit zoals die zijn vastgelegd in de Wet WOZ aan de hand van de Waarderingsinstructie van de Waarderingskamer. Het Waarderen van vastgoed van woningen en niet woningen waarbij aan de juiste kwaliteitseisen wordt voldaan en in overeenstemming met de Wet WOZ. Het binnen de tijd en afgesproken criteria afhandelen van de Permanente Marktanalyse, het binnen de gestelde tijd en kwaliteit afhandelen van Bezwaren en beroepen.
Het Modelmatig herwaarderen van niet-woning objecten op basis van checks en het gebruik van de Taxatiewijze.
Het aantal af te ronden Waarderingen en Bezwaren is afhankelijk van het aantal uur dat kandidaten werken. Voor specifieke kwaliteitsprojecten worden nadere afspraken gemaakt.

Bestanddelen van de opdracht
- Herwaardering van niet-woning objecten;
- Bezwaren afhandelen niet-woning objecten;
- Beroepen voorbereiding en afhandeling niet-woning objecten;
- Permanente Marktanalyse Niet-woning objecten.
Alle hierboven genoemde werkzaamheden dienen door de Taxateur Niet Woningen zelfstandig en naar eigen inzicht te worden ingericht en uitgevoerd en wel op zodanige wijze dat de genoemde resultaten worden opgeleverd

Resultaten
Resultaat van de opdracht zijn succesvol afgeronde Waardeonderzoeken van niet-Woningen en een advies hoe dit proces verbeterd kan worden. Op basis van het proces worden verder nog resultaat afspraken gemaakt over de hoeveelheid af te ronden PMA Waarde onderzoeken. Ook voor de te behandelen Bezwaar en Beroepszaken worden afspraken gemaakt over hoeveel er  succesvol moeten worden afgerond. Een eindadvies/ presentatie richting management en team hoe dit proces verbeterd kan worden behoord tot de op te leveren resultaten.Per maand wordt de samenwerking en voortgang geëvalueerd.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/

De opdrachtgever(s)
Het team Waarderen is onderdeel van WHT Belastingen. Het team is verantwoordelijk voor het Waarderen van het Areaal van de Gemeenten Landsmeer, Weesp en Amsterdam. Ieder jaar worden meer dan 500 duizend objecten gewaardeerd. Amsterdam en de omliggende gemeenten bieden een unieke kans om prachtige en bijzondere objecten te waarderen. Het Waarderen gebeurd in nauwe samenwerking met andere afdelingen. Hierbij passen we innovatieve- data-gedreven werkwijzen toe. Het team Waarderen is een dynamisch team met veel expertise.


 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring op gebied van vooroverleggen met partijen over de waarde van grotere portefeuilles vastgoed.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring op gebied WOZ-waardebezwaarschriften Niet-Woningen.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring op het gebied van de toepassing van de Taxatiewijzers voor Kantoren, Bedrijven en Incourante objecten voor het bepalen van Waarden
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 jaar aantoonbare ervaring met Ortax als waarderingsapplicatie.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 4 jaar ervaring op de niet-woningen markt met bijvoorbeeld het Waarderen van Bedrijfsobjecten of incourante objecten.
  • De aangeboden kandidaat is in het bezit van het WOZ taxateur diploma.Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • Geef in maximaal 1 A4 pagina aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een hbo werk- en denkniveau.

De Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur ervaring met een G4 Gemeente of gemeente met meer dan 100.000 inwoners.
  • De aangeboden kandidaat is bij voorkeur ingeschreven in een van de NRVT kamers.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox