Nederlandse Spoorwegen

Support Engineer

Nederlandse Spoorwegen

De opdracht­omschrijving




Dit ga je doen
Als werkplekbeheerder ga je het volgende doen:

Je werkzaamheden en verantwoordelijkheden:

  • Oplossen van vragen en problemen van IT-ers binnen de NS die gebruik maken van het NS ontwikkelplatform.
  • Uitvoeren van gebruikers- en (functioneel) beheer op basis van standaard werkinstructies voor alle producten binnen het NS ontwikkelplatform.
  • Kennis opbouwen en onderhouden betreffende de producten in het NS ontwikkelplatform.
  • Verantwoordelijk voor uitvoering van Incident, Problem en Change Management; analyses, post-mortems, communicatie en aansturen van oplosgroepen.
  • Licentiemanagement; contact met leveranciers, engineers en interne partijen.
  • Testen nieuwe software releases;
  • Uitrollen nieuwe software releases op het materieel middels de servicelaptop
  • Ondersteunen gebruikers in de omgang met de servicelaptop
  • Zorg dragen voor een juiste inzet en inrichting van de servicelaptop


Hier ga je werken
Bij Treindigitalisering komen de werelden van IT, data, engineering en operatie bij elkaar. Treinen beschikken over steeds meer IT, OT en IoT-voorzieningen waarmee data opgehaald kan worden over de status en conditie van materieel en waarmee de operatie van de trein aangestuurd kan worden. NS optimaliseert haar bedrijfsvoering continue door meer en relevante digitale diensten van- en naar treinen aan te bieden. Voorbeelden hiervan zijn de door data-gedreven aanpak voor onderhoud, digitaliseren van inspecties, maar ook innoveren en leren van automatische besturing van de trein.
Het team Rolling Stock Software Desk – Platform & Services van het cluster Software en Platform draagt zorg voor het op een gecontroleerde manier uitrollen van software op het materieel. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van een Service Laptop die gebruikt wordt in het materieel onderhoud welke wordt beheerd met het Symantec Management Platform (SMP). De gebruikers populatie groeit evenals de hoeveelheid software en compliciteit die via dit platform wordt gemanaged.

Dit zijn de eisen
• Een afgeronde mbo-opleiding in de richting van ICT;
• Minimaal 3 jaar ervaring als Helpdesk of Support Engineer;
• Kennis van en ervaring met ITIL (Servicedesk/Servicesupport). Certificaat is een pré;
• Sterke communicatieve vaardigheden in zowel Nederlands als Engels;
• Je bent in staat om zowel zelfstandig als in teamverband te werken en je bent accuraat.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Een afgeronde mbo-opleiding in de richting van ICT
  • Minimaal 3 jaar ervaring als Helpdesk of Support Engineer
  • Kennis van en ervaring met ITIL (Servicedesk/Servicesupport) met certificaat
  • Sterke communicatieve vaardigheden in zowel Nederlands als Engels
  • Je bent in staat om zowel zelfstandig als in teamverband te werken en je bent accuraat
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox