gemeente Oosterhout

Subsidiespecialist inkomende subsidies

gemeente Oosterhout

  • max €150 per uur

  • Noord-Brabant

  • 8 uur per week

  • Juridisch
  • 01 juni 2023

  • 01 juni 2024

De opdracht­omschrijving

Wat je misschien niet verwacht
We krijgen het heus wel eens te horen: werken bij een gemeente zal wel voorspelbaar zijn. Maar niets is minder waar. Dat roepen we niet, maar laten we zien. Door de lat wat hoger te leggen dan mensen van ons verwachten. Ook onderling, als collega’s, doen we meer voor elkaar. We werken niet alleen samen, we voelen ons ook met elkaar verbonden. Dat doen we goed, want we kwamen op de shortlist van de Verkiezing tot Beste Overheidsorganisatie van het Jaar 2022. Met 56.560 inwoners en 550 collega’s biedt de gemeente Oosterhout de uitdagingen en kansen van een grote gemeente en de slagvaardigheid en geborgenheid van een kleinere gemeente.
  
Bij Oosterhout realiseer je onze ambities voor 2030. Het is fijn wonen in Oosterhout. Dat willen we zo houden en ons duurzaam voorbereiden op de toekomst. Tegelijk trekken we bedrijven door onze gunstige ligging en zorgen we daarmee voor werkgelegenheid. En bezoekers kunnen in onze gemeente hun hart ophalen in de prachtige parken en bossen, de historische Heilige Driehoek en bij de vele evenementen. Samen met inwoners, ondernemers, maatschappelijke partners en buurgemeenten kleuren we onze toekomst in. Als jij bij ons komt werken, krijgen we nóg meer voor elkaar!

 

Subsidiespecialist (8 uur per week) 

In het kader van het structureel subsidieadvies, adviseer jij de gemeente Oosterhout als expert inkomende subsidies. Hierbij match jij concrete projecten aan financiële kansen die voortkomen uit subsidies. Dit betekent dat je de ene dag werkt aan de financiële verantwoording van een grote (Europese) subsidie en contact heb met collega’s en externen. De andere dag ben je samen met een financieel adviseur en projectleider bezig de complexe subsidievoorwaarden te interpreteren en hier de (financiële) administratie op in te richten. Jij zorgt voor een juiste en tijdige financiële verantwoording van de inkomende subsidies die de gemeente Oosterhout ontvangt.


Wat ga je doen

  • Je stimuleert het subsidiebewustzijn van medewerkers door kennisoverdracht over het subsidielandschap, het ontwikkelen van subsidieaanvragen, het uitvoeren van subsidieprojecten en het verantwoorden hiervan, zodat er binnen de gemeente Oosterhout meer kennis en draagvlak voor het werken met subsidies komt; 
  • Je zorgt continu voor een actieve match tussen concrete projecten en subsidiemogelijkheden; 
  • Je vergroot de slaagkans op subsidies door ondersteuning te leveren bij het opstellen van subsidieaanvragen; 
  • Je geeft advies aan collega’s over de diverse geldstromen en hoe we zo goed mogelijk onze administratie kunnen inrichten om de verantwoording over de subsidies te kunnen leveren; 
  • Je participeert in het opstellen van een juiste, tijdige en volledige verantwoording/declaratie van kosten voor de inkomende (Europese) subsidies;
  • Je sluit aan in overleggen van de diverse projecten zodat je weet wat er speelt; 
  • Je neemt contact op met de belanghebbenden als je financiële mogelijkheden of problemen signaleert; 
  • Je geeft advies over de organisatorische inbedding van subsidieverwerving.
     

We vragen van jou

  • Een financieel professional die administratief sterk is en zeer nauwkeurig is; 
  • Een open en toegankelijke persoonlijkheid, gemakkelijk benaderbaar voor collega’s en andere gesprekspartners; 
  • Betrokkenheid bij je werk, voelt je verantwoordelijk in je rol én bent een aanpakker. Jij zorgt dat wat je belooft ook gebeurt; 
  • Jij bent communicatief sterk, zowel in het Engels als in het Nederlands, je communiceert makkelijk op diverse niveaus en kunt daarbij snel schakelen tussen de verschillende en soms tegengestelde belangen; 
  • Flexibiliteit.

De Eisen

  • De kandidaat heeft ervaring met de verantwoording van Europese subsidieprojecten. Dit moet blijken uit het CV.
  • De kandidaat heeft kennis van en ervaring met het Subsidievolgsysteem (SVS-IN) van Vindsubsidies. Dit moet blijken uit het CV.
  • De kandidaat heeft kennis van en ervaring met de Subsidiedatabank van Vindsubsidies. Dit moet blijken uit het CV.
  • De kandidaat past binnen het team (wordt tijdens evt. intakegesprek beoordeeld).
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Afgeronde HBO opleiding, we denken hierbij aan een HBO opleiding business administration, boekhouden, finance; Ervaring met de verantwoording van Europese subsidieprojecten; Uitstekende beheersing van zowel Nederlands als Engels, schriftelijk en mondeling; Kennis van en ervaring met het Subsidievolgsysteem (SVS-IN) van Vindsubsidies; Kennis van en ervaring met de Subsidiedatabank van Vindsubsidies; Ervaring met financieel administratieve handelingen.

De Wensen

  • De kandidaat heeft 1-5 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie. Dit moet blijken uit het CV.
  • De kandidaat heeft 0-5 jaar werkervaring bij een gemeente. Dit moet blijken uit het CV.
  • De kandidaat beschikt over uitstekende beheersing van de Engelse taal, schriftelijk en mondeling. Dit is een pré en moet blijken uit het CV.
  • De kandidaat heeft ervaring met financieel administratieve handelingen. Dit moet blijken uit het CV.
  • De kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding, bij voorkeur richting Business administration, boekhouden of finance. Dit moet blijken uit de CV.
  • Mate waarin kandidaat aan de volgende competenties voldoet (wordt tijdens evt. intakegesprek beoordeeld): - Flexibel/wendbaar - Zorgvuldig - Betrokken - Pro-actief - Resultaatgericht - Communicatief vaardig - Zelfstandig - Analytisch - Netwerker - Politieke en bestuurlijke sensitiviteit

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox