Gemeente Hilversum
geen max tarief
Noord-Holland
36 uur per week
03 juni 2024
31 juli 2025
Opdracht
De gemeenteraad van Hilversum telt 37 raadsleden. Daarnaast zijn er nog circa 20 commissieleden (niet zijnde raadsleden). De griffie houdt zich bezig met het adviseren, ondersteunen en faciliteren van de gemeenteraad. Op de griffie van de gemeente Hilversum werken 7 enthousiaste collega’s. Het team bestaat uit een griffier, twee raadsadviseurs, de raadscommunicatieadviseur, twee griffiemedewerkers/officemanagers en een secretaris van de Rekenkamer.
De uitbreiding van taken en verantwoordelijkheden van de gemeente, de versterking van de samenwerking in de regio en de steeds complexer wordende samenleving vragen om een professionele, flexibele ambtelijke ondersteuning van de raad. De griffie in Hilversum staat aan de start van een verdere doorontwikkeling. De stip op de horizon is door de raad gezet door het vaststellen van de instructie van de griffie(r). Dit vormt de basis van het griffieplan 2024-2026, die onlangs door de werkgeverscommissie is vastgesteld. De koers is bepaald. We gaan nu over tot uitwerking van de plannen.
De basis bij de griffie in Hilversum is op orde, maar deze basis is (nog) niet toekomstbestendig. Ook komen veel extra werkzaamheden op de griffie af. Op dit moment loopt de griffie tegen zijn grenzen aan. Dit is de reden voor deze tijdelijke uitbreiding.
We zijn op zoek naar een strategisch raadsadviseur.
Een ervaren raadsadviseur die:
Competenties
Werkdagen
De opdracht wordt voor minimaal 75% vervuld vanuit het raadhuis in Hilversum. De vergaderavond (veelal woensdagavond) én de maandagen en vrijdagen zijn in ieder geval werkdagen vanuit Hilversum. De overige dagen in overleg.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox