Gemeente Dalfsen
geen max tarief
Overijssel
24 uur per week
04 februari 2025
04 juli 2025
Organisatie
De Gemeente Dalfsen, gelegen aan de oevers van de Overijsselse Vecht, is een plattelandsgemeente met ongeveer 30.000 inwoners. Met de grootste kernen Dalfsen, Nieuwleusen, Lemelerveld, Oudleusen en Hoonhorst, beslaat de gemeente een uitgestrekt buitengebied en is het een actieve deelnemer binnen de Regio Zwolle. Daarnaast is Dalfsen lid van de P10, het samenwerkingsverband van grote plattelandsgemeenten, en van de Talentenregio.
Dalfsen staat bekend als een veelzijdige gemeente met een uitstekende leefomgeving. In 2023 heeft het CBS vastgesteld dat de inwoners van Dalfsen de gelukkigste van Nederland zijn, iets waar wij enorm trots op zijn. De gemeente hecht veel waarde aan duurzaamheid en een goede woon-, werk- en leefomgeving. Samenwerken is de kracht van onze organisatie.
Bij de gemeente Dalfsen werken circa 300 betrokken en bevlogen medewerkers die dagelijks bijdragen aan het welzijn van onze inwoners. Onze organisatie voegt waarde toe door effectieve samenwerking, zowel intern als extern, met oog voor de veranderende samenleving. Werken bij Dalfsen betekent deel uitmaken van een hecht team dat samen voor elkaar klaar staat.
Opdracht
ls strategisch P&O-beleidsadviseur maak je deel uit van het team P&O, dat onderdeel is van de stafafdeling. Het team bestaat uit negen teamleden, waaronder:
- Een teamleider, strategisch beleidsadviseur (vervanger), P&O-adviseurs, adviseur werving en selectie, arbo-coordinator, financieel P&O-adviseur en medewerker P&O
Wat ga je doen?
Je speelt een belangrijke rol in het verder vormgeven van strategische P&O-beleidsonderwerpen en thema’s. Daarnaast ondersteun en adviseer je - waar nodig - de P&O-adviseurs bij P&O vraagstukken. Je legt verantwoording af aan de teamleider P&O.
Tot je werkzaamheden behoren onder andere:
- Het analyseren en vertalen van vraagstukken naar praktische, creatieve en uitvoerbare beleids oplossingen.
- Het verzamelen en analyseren van managementinformatie.
- Het sparren met collega’s binnen het team, gezamenlijke conclusies trekken en deze vertalen naar sturingsinformatie en voorbereidende adviezen voor het CMT.
- Het, waar nodig, optreden als aanspreekpunt voor de griffie op het gebied van P&O-casuïstiek
Onderwerpen waar je direct mee aan de slag gaat, zijn onder andere:
Schrijven van beleidsvoorstellen:
- Vitaliteitsregeling/duurzaam inzetbaar
- Mobiliteitsplan (waaronder een reiskostenregeling)
- Arbeidsmarktstrategie
- Mede uitwerken van arbobeleid in samenwerkin met de arbocoordinator
- Overige beleidsmatige werkzaamheden
We zoeken iemand die bekend is met deze onderwerpen en snel zelfstandig aan de slag kan. Jouw sterke communicatieve vaardigheden – zowel schriftelijk als mondeling – helpen je om beleid helder over te brengen en draagvlak te creëren binnen de (gemeentelijke) organisatie.
Wat breng je mee?
- Een afgeronde hbo-bachelor opleiding.
- Minimaal drie jaar relevante werkervaring als P&O-beleidsadviseur of in een vergelijkbare functie en pre werkervaring binnen overheid.
- Een proactieve houding; je bent innovatief, creatief en resultaatgericht.
- Een stevige basiskennis in duurzame inzetbaarheid, arbeidsomstandigheden.
- Het vermogen om tegenstrijdige belangen binnen een organisatie te begrijpen, met de moed om tegenspraak te bieden en mensen te overtuigen.
- Een zelfstandige werkhouding, gecombineerd met het vermogen om effectief in teamverband te opereren
Competenties
- Een proactieve houding; je bent innovatief, creatief en resultaatgericht.
- Een zelfstandige werkhouding, gecombineerd met het vermogen om effectief in teamverband te opereren.
- Een uitstekende schrijver: je bebt in staat complexe informatie helder, gestructureerd en toegankelijk te verwoorden.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: werkdagen in overleg
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox