gemeente Utrecht

Sr. programmasecretaris transitie businesscontrol

gemeente Utrecht

De opdracht­omschrijving


Sr. Programmasecretaris Transitie Businesscontrol



Als programmasecretaris ben je de rechterhand van de manager Business Control. In deze stevige coördinerende functie ben je verantwoordelijk voor de ondersteunende organisatie van de transitie Business Control. Deze transitie wordt vormgegeven met 2 kwartiermakers en een HR Business partner. De opdracht van de transitie is het splitsen van taken in een team Financiën en Business Control. In deze baan krijg je veel mee over de complexe omgeving van Ruimte en HR gerelateerde onderwerpen.
Concreet bestaan jouw werkzaamheden uit:

  • Een belangrijke taak is het neerzetten van de projectstructuur; Denk hierbij aan dossiervorming, planning en financiën van de transitie. Jij brengt de activiteiten en mijlpalen in lijn en bereidt hierin ook de overleggen met het projectteam en de opdrachtgevers voor.  
  • Je signaleert knelpunten en risico’s
  • Je faciliteert het formalisatie proces richting medewerkers (HR-producten). Dit vraagt een secure werkhouding.
  • Je ondersteunt en coördineert het gehele werving en selectieproces van de 2 teams.
  • Je houdt je niet alleen van structureren, maar ook van faciliteren. Denk hierbij aan de capaciteits- en programmaplanning en besluitvormingsprocessen. Ook heb jij een verbindende rol binnen de teams én met de rest van de organisatie.

Dit is jouw inbreng
Voor deze vacature is het belangrijk dat jij een proactieve houding hebt. Jij wacht niet totdat je verteld wordt wat je moet doet, maar komt zelf met ideeën. Jij legt de verbinding en durft mee te bouwen aan de transitie van de teams.  Je krijgt energie van het organiseren en ondersteunen van de transitie, om zo bij te dragen aan een gezond financieel leefklimaat voor de stad.
Daarnaast vinden wij het belangrijk dat jij beschikt over:

  • Hbo of wo werk- en denkniveau;
  • Minimaal 5 jaren aantoonbare ervaring in een coördinerende/organiserende rol.
  • Minimaal 5 jaren aantoonbare projectervaring bijvoorbeeld als projectsecretaris of projectondersteuner.
  • Bij voorkeur een opleiding/training afgerond op het gebied van projectmatig werken

Goed om te weten:
De gesprekken zijn gepland op  30 augustus. De manager / afdeling zal contact met je opnemen indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek.

Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden. 

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beëindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Je hebt de opdracht gelezen en je gaat akkoord met de inhoud van het profiel en deze inhuuruitvraag.
  • Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
  • Hbo werk- en denkniveau
  • Dit criterium betreft een zogenaamde knock-out criterium. Dit betekent dat uw offerte enkel wordt beoordeeld wanneer de bovenstaande informatie volledig is ingevuld. Voor deze opdracht is het noodzakelijk om twee recente en relevante referenties aan te leveren. Hierbij gaat het om de volgende informatie: 1. Naam organisatie: 2. Naam contactpersoon: 3. Afdeling en functie contactpersoon: 4. Telefoonnummer contactpersoon: Met het indienen van de referenties geeft u akkoord aan de Gemeente Utrecht om contact op te nemen met de referenten.

De Wensen

  • Is de aangeboden kandidaat in (tijdelijke) loondienst bij de aanbieder waardoor er sprake is van een detachering naar Gemeente Utrecht? Is de kandidaat ZZP en wordt deze rechtstreeks voorgesteld? Of is de kandidaat ZZP en wordt deze via een bureau (bemiddeling) voorgesteld? LET OP: Gemeente Utrecht gaat alleen een overeenkomst aan met de aanbieder. - ZZP Rechtstreeks - ZZP via bemiddeling - Detachering
  • Minimaal 5 jaren aantoonbare ervaring in een coördinerende/organiserende rol - Minder dan 5 jaar - 5-7 jaar - 8 jaar of meer
  • Minimaal 5 jaren aantoonbare projectervaring bijvoorbeeld als projectsecretaris of projectondersteuner - Minder dan 5 jaar - 5-7 jaar - 8 jaar of meer
  • Bij voorkeur een opleiding/training afgerond op het gebied van projectmatig werken
  • Omschrijf kort en bondig jouw expertise over HR gerelateerde onderwerpen
  • Schrijf een motivatie t.b.v. deze opdracht, ga in op het gestelde profiel. (max 1/2 a4). Graag ontvangen wij een door de kandidaat zelf geschreven motivatie.
  • Wat is het telefoonnummer/e-mailadres waarop we je kunnen bereiken.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox