Gemeente Nijmegen

Specialisten dossieraanpak bijzondere bijstand: project reduceren wachttijden

Gemeente Nijmegen

De opdracht­omschrijving

De opdrachtnemer zal op zelfstandige basis tijdelijke expertise bieden aan de Gemeente Nijmegen in de rol van Specialist Bijzondere Bijstand. De opdrachtnemer zal de werkzaamheden uitvoeren op basis van eigen expertise en zonder toezicht van de opdrachtgever, waarbij de opdrachtnemer de vrijheid heeft om de werkwijze, werktijden en organisatie van het werk zelf te bepalen. Opdrachtnemer is verantwoordelijk voor de uitvoering van de werkzaamheden en dient zorg te dragen voor het behalen van de afgesproken resultaten.

Wij hebben kandidaten uit het netwerk in het vizier.


Verantwoordelijkheden

Het project Reduceren Wachttijden behelst het volgende:

  • Het terugbrengen van de wachttijden Bijzondere Bijstand;
  • Het zelfstandig adviseren van klanten Bijzondere Bijstand;
  • Het wegwerken van achterstallige dossiers;
  • Het adviseren en coachen van de consulenten Bijzondere Bijstand op basis van eigen expertise;
  • Het meedenken bij verbeterprocessen omtrent het administreren  van gegevens;
  • Het opstellen van rapportages mbt de voortgang van de resultaten aan de opdrachtgever.

Resultaat:

  • Het volledig en tijdig afronden van alle toegewezen dossiers binnen het project Reduceren Wachttijden voor bijzondere bijstand;
  • Het op tijd afleveren van rapportages binnen de gestelde deadlines;
  • Het op tijd afleveren van rapporten aan de Gemeente Nijmegen gedurende de looptijd van de opdracht.


De kandidaat is inzetbaar vanaf 01-01-2025 tot en met 30-06-2025. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 x 6 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Aantoonbaar ervaring met Suite GWS, Corsa, Xential;
  • Aantoonbaar kennis van de Participatiewet;
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 01-01-2025 tot en met 30-06-2025. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 x 6 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • Aantoonbaar minimaal 2 jaar ervaring in het beoordelen en afhandelen van aanvragen voor Bijzondere Bijstand;
  • Aantoonbaar minimaal 2 jaar specifieke expertise van het domein Bijzondere Bijstand;
  • Aantoonbaar afgeronde hbo opleiding Sociaal Juridische Dienstverlening;
  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe. (Indien het cv (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4's, wordt deze enkel voor het toegestane aantal A4's beoordeeld, waarna de overige A4's buiten de beoordeling worden gehouden. Het cv is in het Nederlands gesteld in lettertype Arial 10 (of vergelijkbaar) en bij voorkeur in PDF-formaat. In het cv dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. NB. Het cv dient ter verificatie van de bij de eisen en gunningscriteria gegeven antwoorden. Daarnaast dient u bij alle eisen en de gunningscriteria kwaliteit de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het cv en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en de gunningscriteria kwaliteit kan leiden tot uitsluiting.)

De Wensen

  • Aantoonbaar ervaring in het toepassen van maatwerk binnen de gestelde beleidskaders. Geef hiervan maximaal 2 voorbeelden, elk overtuigend voorbeeld scoort 15%
  • Aantoonbaar bekendheid met de beleidsmatige kaders van Bijzondere Bijstand, zoals die gelden binnen de gemeente Nijmegen.
  • Aantoonbaar ervaring met het voeren van (telefonische) gesprekken en persoonlijk contact met inwoners, met oog voor hun situatie en behoeften. Geef hiervan maximaal 2 voorbeelden, elk overtuigend voorbeeld scoort 15%

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox