Gemeente Pijnacker Nootdorp
geen max tarief
Zuid-Holland
24 uur per week
10 juli 2024
10 januari 2025
Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp heeft de komende jaren flinke uitdagingen voor het optimaliseren van de openbare ruimte in de woon- en leefgebieden. Hieraan werken verschillende teams en enthousiaste collega’s die deze ambities aanpakken. De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, zelfstandigheid, korte lijnen, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng.
Over ons team
Het team Inrichting Beheer Openbare Ruimte (IBOR) van de afdeling Wijkzaken, is verantwoordelijk voor het beheer van de openbare ruimte waarbij naast alle wegenbouwkundige zaken alle aspecten zoals riolering, openbare verlichting, parkeren, groen en spelen worden meegenomen. Het team bestaat uit 20 medewerkers (o.a. assetbeheerders, projectleiders en ondersteuners).
Opdracht
De specialist wegenonderhoud – wegbeheerder is een zelfstandige en afwisselende functie. Je gaat aan de slag om het huidige wegenbeheerplan te upgraden en te vertalen naar projectplannen (incl. mijlpalen) en een meerjarenplanning. Je zorgt dat alle weginspecties weer up tot date worden en geïmplementeerd kunnen worden in het beheersysteem.
Je geeft sturing aan het plannen en organiseren van onderhouds(wegen)projecten in de openbare ruimte. Hierbij stem je integraal af met andere projecten zoals riolering, verkeer, verlichting, etc. Voor alle werkzaamheden die voortkomen uit het wegenbeheerplan verzorg je tijdig de communicatie naar het bestuur, bewoners, verenigingen en winkeliers.
Je adviseert en beslist over de bereikbaarheid, parkeren en verkeersveiligheid. Je vertegenwoordigt de gemeente en bent een sparringpartner voor onder meer politie, provincie, Rijkswaterstaat, projectontwikkelaars, lokale ondernemers en inwoners. Verder beschik je over:
Als beide partijen tevreden zijn over het geleverde werk, kan de kandidaat in vaste dienst treden.
Competenties
- Het kunnen samenbrengen van alle relevante belangen (factoren en actoren);
- Plannen en organiseren (het zelfstandig kunnen maken van planningen is een pre);
- Omgevingsbewust en kunnen omgaan met (tegengestelde) belangen binnen en buiten de organisatie;
- Problemen kunnen omzetten in passende oplossingen;
- Eigenaarschap, Ontzorgen, Bindingsvermogen;
- Perfecte beheersing van de Nederlandse taal op schrift en mondeling.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 16 juli 2024 tussen 09.00 en 16.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 12 juli 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding Civiele Techniek of gelijkwaardig;
‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als wegenbeheerder of civieltechnisch projectleider bij een gemeentelijke instelling;
Uiterlijk beschikbaar per 26 augustus 2024 voor minimaal 24 uur per week;
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als wegenbeheerder of civieltechnisch projectleider bij een gemeentelijke instelling;
Aantoonbare werkervaring als wegenbeheerder/adviseur of civiel projectleider met wegen(onderhouds)projecten en onderhoudscontracten bij tenminste drie verschillende opdrachten. Benoem deze projecten duidelijk in het cv;
Aantoonbare werkervaring met projectvoorbereidingen en aanbestedingen en opdrachtverstrekking naar externe partijen (benoem waar deze is opgedaan);
Aantoonbare werkervaring in de begeleiding van projectteams en het opzetten en toetsen van projectplannen, planningen en risicoanalyses, betreffende wegenonderhouds en/of wegen-reconstructieprojecten in de openbare ruimte (benoem waar deze is opgedaan);
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met interne- en externe stakeholders en het organiseren van bewonersparticipatie .
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox