Gemeente Pijnacker Nootdorp

Specialist wegenonderhoud - wegbeheerder (beheer en onderhoud)

Gemeente Pijnacker Nootdorp

De opdracht­omschrijving

Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp heeft de komende jaren flinke uitdagingen voor het optimaliseren van de openbare ruimte in de woon- en leefgebieden. Hieraan werken verschillende teams en enthousiaste collega’s die deze ambities aanpakken. De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, zelfstandigheid, korte lijnen, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng.

Over ons team
Het team Inrichting Beheer Openbare Ruimte (IBOR) van de afdeling Wijkzaken, is verantwoordelijk voor het beheer van de openbare ruimte waarbij naast alle wegenbouwkundige zaken alle aspecten zoals riolering, openbare verlichting, parkeren, groen en spelen worden meegenomen. Het team bestaat uit 20 medewerkers (o.a. assetbeheerders, projectleiders en ondersteuners).

Opdracht
De specialist wegenonderhoud – wegbeheerder is een zelfstandige en afwisselende functie. Je gaat aan de slag om het huidige wegenbeheerplan te upgraden en te vertalen naar projectplannen (incl. mijlpalen) en een meerjarenplanning. Je zorgt dat alle weginspecties weer up tot date worden en geïmplementeerd kunnen worden in het beheersysteem.

Je geeft sturing aan het plannen en organiseren van onderhouds(wegen)projecten in de openbare ruimte. Hierbij stem je integraal af met andere projecten zoals riolering, verkeer, verlichting, etc. Voor alle werkzaamheden die voortkomen uit het wegenbeheerplan verzorg je tijdig de communicatie naar het bestuur, bewoners, verenigingen en winkeliers.

Je adviseert en beslist over de bereikbaarheid, parkeren en verkeersveiligheid. Je vertegenwoordigt de gemeente en bent een sparringpartner voor onder meer politie, provincie, Rijkswaterstaat, projectontwikkelaars, lokale ondernemers en inwoners. Verder beschik je over:

  • Je hebt ruime kennis van wegenbeheerplannen en om deze te optimaliseren en te vertalen in projecten en werkzaamheden. Voortkomende activiteiten weet je integraal af te stemmen, te prioriteren en om te zetten in een meerjarenplanning.
  • Je hebt ruime kennis en ervaringen in de wegenbouwkundige techniek. Je hebt ruime kennis van asfaltconstructies, open verhardingen, wegfunderingen, afwatering, afzettingen en omleidingen.
  • Je kan effectief communiceren en afstemmen met interne- en externe stakeholders waarbij je ook wethouders informeert over de voortgang van- en uitdagingen rondom wegenbouwkundige zaken maar ook overlegt met burgers, bedrijven en organisaties.
  • Je bent technisch adviseur bij projecten zoals wijkontwikkeling, herinrichtingen van openbare ruimten, parken en pleinen, rioolvervanging in woonwijken, etc.
  • Je draagt zorg voor projectplannen, projectplanningen, projectfinanciën en voert overleg met collega´s, bewoners en ondernemers over aankomende werkzaamheden in uitvoering.
  • Je draagt zorg voor projectvoorbereidingen en aanbestedingen (i.s.m. afd. Inkoop) en opdrachtverstrekking naar externe partijen.
  • Je draagt zorg voor de coördinatie gladheidsbestrijding in de winterperiode.

Als beide partijen tevreden zijn over het geleverde werk, kan de kandidaat in vaste dienst treden.

Competenties
- Het kunnen samenbrengen van alle relevante belangen (factoren en actoren);
- Plannen en organiseren (het zelfstandig kunnen maken van planningen is een pre);
- Omgevingsbewust en kunnen omgaan met (tegengestelde) belangen binnen en buiten de organisatie;
- Problemen kunnen omzetten in passende oplossingen;
- Eigenaarschap, Ontzorgen, Bindingsvermogen;
- Perfecte beheersing van de Nederlandse taal op schrift en mondeling.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 16 juli 2024 tussen 09.00 en 16.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 12 juli 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding Civiele Techniek of gelijkwaardig;

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als wegenbeheerder of civieltechnisch projectleider bij een gemeentelijke instelling;

  • Uiterlijk beschikbaar per 26 augustus 2024 voor minimaal 24 uur per week;

De Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als wegenbeheerder of civieltechnisch projectleider bij een gemeentelijke instelling;

  • Aantoonbare werkervaring als wegenbeheerder/adviseur of civiel projectleider met wegen(onderhouds)projecten en onderhoudscontracten bij tenminste drie verschillende opdrachten. Benoem deze projecten duidelijk in het cv;

  • Aantoonbare werkervaring met projectvoorbereidingen en aanbestedingen en opdrachtverstrekking naar externe partijen (benoem waar deze is opgedaan);

  • Aantoonbare werkervaring in de begeleiding van projectteams en het opzetten en toetsen van projectplannen, planningen en risicoanalyses, betreffende wegenonderhouds en/of wegen-reconstructieprojecten in de openbare ruimte (benoem waar deze is opgedaan);

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met interne- en externe stakeholders en het organiseren van bewonersparticipatie .

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox