Gemeente Amersfoort

Specialist uitvoeringsbegeleiding

Gemeente Amersfoort

De opdracht­omschrijving

 

De gemeente Amersfoort is een dynamische organisatie waar ruimte is voor ontwikkeling en interessante uitdagingen.
De afdeling Programma's en Projecten is de gemeente brede afdeling voor procesmanagement, in het bijzonder programma en projectmanagement. Bovendien vervullen we gemeente brede vastgoedbeheertaken en verrichten we allerhande vastgoed-gerelateerde zaken. Er werken circa 90 mensen. Er werken doeners, gericht op resultaat en op samenwerken. De sfeer is dynamische en optimistisch. 

De afdeling bestaat uit zes teams:

  • projectrealisatie openbare ruimte (POR) ;
  • proces- en projectmanagement (PPM);
  • vastgoedontwikkeling en -beheer (VOB);
  • team informatiseringsprojecten (TIP);
  • team assistentie projectmanagement (TAP);
  • team Next033;

In verband met de toenemende opdrachtenportefeuille voor de uitvoer van verschillende infrastructurele projecten aan de stedelijke infrastructuur zoekt de gemeente Amersfoort binnen het team Projectrealisatie Openbare Ruimte een ervaren specialist uitvoeringsbegeleiding.

De opdrachten voor infrastructurele projecten hebben allen betrekking op de openbare ruimte en komen voort uit opgaven voor verkeer, opgaven voor onderhoud en reconstructie of opgaven voor herontwikkeling. Daarbij gaat het om zowel de bestaande infrastructuur als ook de aanleg van nieuwe infrastructuur. De opdrachtportefeuille behelst onder andere projecten voor rioolreconstructie, herinrichting van wegen, bouw- en woonrijp maken, onderhoud en aanleg van civiele kunstwerken en cultuurtechnische projecten.

Kandidaatomschrijving

We zoeken een ervaren specialist uitvoeringsbegeleiding met ruime ervaring met stedelijke infrastructuur binnen een 70.000 plus gemeente.

De beoogde medewerker begeleidt de uitvoer en realisatie van infrastructurele projecten en levert daarnaast zijn expertise op de uitvoeringspraktijk in de voorbereidingsfase. Ook is hij betrokken bij de selectie van uitvoeringspartijen.
De gezochte specialist uitvoeringsbegeleiding is zowel bekend met de UAV als met de UAV GC. Hij is bekend en heeft ervaring in zowel de rol van directievoerder, toezichthouder als toetser. Hij is het eerste aanspreekpunt voor de aannemende partij en voor de bewoners in de uitvoeringsfase. verantwoordelijke wethouder(s), de ambtelijk opdrachtgever(s), marktpartijen en bewoners.

De rolinvulling van specialist uitvoeringsbegeleiding vindt plaats binnen projectteamverband in nauwe samenwerking met de projectleider/projectmanager.
Binnen Amersfoort is sprake van partieel toezicht. Mede als gevolg daarvan kan de medewerker worden ingezet voor de begeleiding van meerdere in uitvoering zijnde werken.

Wij zoeken een collega met uitstekende projectmatige en communicatieve vaardigheden, met ruim voldoende ervaring met soortgelijke vraagstukken.

Competentieprofiel
De kandidaat voldoet aan de hierna te noemen competenties:

  • Omgevingsbewustzijn (strategisch en actief schakelen);
  • Probleem oplossen (anticiperen en analyseren);
  • Samenwerken (voorwaardenscheppen en actief binden) en onderhandelen;
  • Goede communicatieve vaardigheden (mondeling en schriftelijk)

Interviewplanning

Gesprekken met maximaal 3 kandidaten worden gevoerd op woensdag 02 december 2020 tussen 09.00 uur - 16.00 uur.
Bij inschrijving wordt geacht dat de kandidaat in de aangegeven planning beschikbaar is voor een selectiegesprek . Kandidaten ontvangen uiterlijk maandag 23 november bericht omtrent een uitnodiging voor een gesprek, indien zij behoren tot de top 3 kandidaten.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Aantoonbaar op CV 4 jaar werkervaring (conform gevraagde specificatie in bijlage document) in de afgelopen 8 jaar in een overeenkomende functie als gevraagd, bij een 100.000 plus gemeente.
  • Afgeronde opleiding weg- en waterbouw, civiele techniek, bouw en infra of cultuurtechniek op minimaal MBO niveau.

De Wensen

  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px">In het verificatiegesprek wordt nader ingezoomd op de gevraagde competenties genoemd in de rubriek kandidaat omschrijving en wordt beoordeeld of de kandidaat in staat wordt geacht binnen het team Projectrealisatie Openbare Ruimte de gevraagde functie en opdracht uit te kunnen voeren.
  • Je hebt aantoonbaar op CV werkervaring (conform gevraagde specificatie in het bijlage document) gedurende de afgelopen 5 jaar als specialist uitvoeringsbegeleiding of overeenkomende functie op infrastructurele projecten in een stedelijke omgeving en met een minimale gesommeerde inzet van 20 uur per week
  • Je hebt aantoonbaar op CV 2 jaar werkervaring (conform gevraagde specificatie in het bijlage document) in de afgelopen 4 jaar als specialist uitvoeringsbegeleiding of overeenkomende functie bij een 100.000 plus gemeente voor minimaal 0,88 fte per gevraagd jaar.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox