Gemeente Horst aan de Maas
max €80 per uur
Noord-Holland
36 uur per week
11 oktober 2021
10 januari 2022
Titel: Overbrenging archief Gemeente Horst 1940-2000 en archief Gemeente Broekhuizen 1946-2000.
Waar ga je aan de slag?
In het hart van Noord-Limburg ligt Horst aan de Maas. Een plattelandsgemeente met 16 dorpen en ruim 42.000 inwoners. Qua oppervlakte de grootste gemeente van Limburg. Horst aan de Maas is van nature sterk in agribusiness en toerisme & recreatie. En bovenal een fijne plek om te wonen. Verbondenheid en samenwerking zijn de belangrijkste kenmerken van de gemeenschap. Samen máken we Horst aan de Maas!
Een overheid die enorm in beweging is en voor wie de omgevingsgerichtheid met de dag belangrijker wordt. De gemeente Horst aan de Maas is een vooruitstrevende organisatie die actief invulling geeft aan die veranderende rol. In de afgelopen 6 jaar heeft Horst aan de Maas zich ontwikkeld tot een volwassen en moderne organisatie die volop meedoet in de uitdagingen van deze tijd. We zijn ambitieus en maken dat in de praktijk waar. Zowel in de verbinding van ruimtelijk en sociaal beleid als in efficiënte en klantgerichte dienstverlening. Onze organisatie kenmerkt zich als een samenwerkingsverband van medewerkers die sociaal vaardig, omgevingsbewust, ondernemend zijn en denken in mogelijkheden. Lef en initiatief stellen we op prijs en worden binnen de organisatie aangemoedigd. De kracht van de organisatie zit hem dan ook in de mensen die hem maken. Samen maken we het verschil!
Wat ga je doen?
De gemeente Horst aan de Maas heeft een achterstand bij het zogenaamde ‘Overbrengen’ van informatie uit het archief. Alle blijvend te bewaren archiefinformatie moet volgens de archiefwet na 20 jaar overgebracht worden. Dat betekent dat de informatie klaar is gemaakt voor langdurige bewaring, dat de informatie goed beschreven is en dat de informatie ook formeel openbaar wordt voor iedereen. Een deel hiervan doen medewerkers van de Unit Informatiebeheer zelf uitvoeren. Voor het over te brengen archief van de voormalige gemeente Horst 1940-2000 (ongeveer 150 meter) en de voormalige gemeente Broekhuizen 1946-2000 (ongeveer 30 meter) zijn we op zoek naar inhuur. Deze inhuur werkt hierin samen met een medewerker van de gemeente Horst.
De series bouwvergunningen Horst en bouwvergunningen Broekhuizen , Transacties Horst, bodemonderzoeken en geluidsonderzoeken Horst zitten hier niet bij. Deze genoemde series worden door andere medewerkers van de gemeente Horst aan de maas opgepakt.
Doel van de opdracht is dat binnen een periode van maximaal 8 a 9 maanden de archieven van de gemeente Horst 1940-2000 en gemeente Broekhuizen 1946-2000 worden opgeschoond, Materieel bewerken en ommappen, geïnventariseerd en overgebracht. Van deze 180 meter archief zal 120 meter door opdrachtnemer worden gedaan en 60 meter door een medewerker van de gemeente Horst. Dit gebeurt in onderlinge samenwerking
We zoeken een bij voorkeur ervaren medewerker die reeds eerder heeft meegewerkt aan de overbrenging van een archief. Je bent in staat om een dossierinventaris te vervaardigen. Je bent in staat om aan de hand voor de in die tijd geldende selectielijsten een onderscheid te maken tussen te bewaren archief en archief dat voor vernietiging in aanmerking komt. Je kunt zelfstandig werken, bent resultaatgericht en werkt nauwkeurig. Je mondelinge en schriftelijke communicatie is goed. Je bent ook goed in het samenwerken met anderen.
De werkzaamheden
-Het sluiten van de archieven
-Opstellen Verklaringen van Overbrenging
De opdrachtnemer en medewerker gemeente Horst:
-Opschonen (Maakt hierbij gebruik van de in die tijd geldende selectielijsten)
-Materiele bewerking en ommappen
-Inventariseren en Opstellen dossierinventaris (GEHOPT inclusief classificatiecode) in XSL
-Houdt rekening met beperkingen in de openbaarheid (privacywetgeving)
De werkzaamheden vinden plaats in Horst in het gemeentehuis Wilhelminaplein 6 te Horst. Er is een ruimte gereserveerd voor de uitvoering van dit project. De opdrachtnemer zorgt zelf voor een laptop.
Wekelijks is er overleg tussen alle medewerkers die betrokken zijn bij de diverse projecten overbrenging.
De sollicitatiegesprekken vinden plaats op Maandag 27 september en/of dinsdag 28 september 2021 in Horst in het gemeentehuis Wilhelminaplein 6. Wij verzoeken de kandidaat hier uitdrukkelijk rekening mee te houden. Het is de bedoeling dat kandidaat die de opdracht gegund wordt op maandag 11 oktober 2021 begint.
Contact over de opdracht en/of procedure loopt uitsluitend via de Inhuurdesk Banenplein Limburg. Wij verzoeken u dan ook vriendelijk hierover geen contact met gemeente op te nemen.
Heeft u zich nog niet geregistreerd als aanbieder op banenpleinlimburg.nl, dan adviseren wij u hiervoor op korte termijn zorg te dragen. U kunt helaas zonder registratie geen offertes indienen voor de lopende opdrachten. Na goedkeuring van de registratie kunt u via www.banenpleinlimburg.nl offertes indienen voor nieuwe opdrachten.
werkdagen zijn maandag tot en met vrijdag
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox