Gemeente Nijmegen

Specialist Burgerzaken

Gemeente Nijmegen

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

De afdeling Publiekszaken van de oudste stad van Nederland is op zoek naar een Specialist Burgerzaken. Door de vele klantencontacten is deze afdeling hét visitekaartje van de gemeente . Inwoners, ondernemers en instanties zijn onze klanten. Klantgerichtheid en een "doe-cultuur" zijn daarom de belangrijkste kenmerken van deze afdeling. De vraag van de klant wordt steeds complexer en digitalisering zorgt ervoor dat het werk verandert.


Verantwoordelijkheden

Verantwoordelijkheden:

We zoeken een resultaatgerichte professional die gemeenten ondersteunt door zijn uitmuntende kennis van BRP te combineren met zijn passie voor het samenwerken met medewerkers in de verschillende functies bij de afdeling Publiekszaken.

De kandidaat dient bewezen ervaring te hebben met implementatiemanagement en verbetertrajecten waarbij significante efficiencyslagen zijn gemaakt als resultaat. Tevens ervaring met het identificeren en oplossen van problemen ter bevordering van het leerproces in de front-en backoffice. Wordt gekenmerkt door zijn accuratesse, oplossingsgerichtheid en positieve benadering waarmee hij mensen weet te motiveren en enthousiasmeren.  

  • Ondersteunen van het team bij het ontwikkelen naar toekomstige eisen en het vergroten van de inzetbaarheid van medewerkers; 
  • Vergroten van taakvolwassenheid en zelfredzaamheid;
  • Ondersteunen van de medewerkers bij complexe vakinhoudelijke BRP vraagstukken; 
  • Opstellen en herschrijven van werkprocessen, en zorgdragen voor toepassing hiervan; 

Opleiden en begeleiden van medewerkers van Burgerzaken en BRP kwaliteit door o.a. het geven van cursussen en workshops over nieuwe en bestaande processen en werkwijzen

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Ervaring met implementatietrajecten.
  • Aantoonbaar uitgebreide kennis van BRP en burgerlijke stand;
  • Aantoonbare afgeronde HBO-opleiding in een juridische/ administratieve richting;
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 01-07-2021, of zoveel eerder als mogelijk is, tot en met 31-12-2021 voor 32- 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 x 3 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

De Wensen

  • Ervaring met projectmatig werken.
  • Aantoonbare ervaring met bezwaar- en beroepszaken. Geef 2 voorbeelden, elk voorbeeld scoort 20%;
  • Engels op minimaal B2-niveau; B1 scoort 10%;
  • Basiskennis van Duits en/of Frans en/of Spaans; 1 taal scoort 5%, 2 talen scoren 12%, 3 talen scoren 20%;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox