Gemeente Nijmegen

Specialist Burgerzaken

Gemeente Nijmegen

De opdracht­omschrijving

De afdeling Publiekszaken van de oudste stad van Nederland is op zoek naar een Specialist Burgerzaken. Door de vele klantencontacten is deze afdeling hét visitekaartje van de gemeente . Inwoners, ondernemers en instanties zijn onze klanten. Klantgerichtheid en een "doe-cultuur" zijn daarom de belangrijkste kenmerken van deze afdeling. De vraag van de klant wordt steeds complexer en digitalisering zorgt ervoor dat het werk verandert.

 

Verantwoordelijkheden

Als specialist Burgerzaken ben jij de allrounder die zowel front- als backoffice werkzaamheden verricht:

  • Je verricht specialistische taken op basis van richtlijnen en instructies zoals vastgelegd in wetten, plaatselijke verordeningen en procesbeschrijvingen;
  • Je bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van kwaliteitscontroles en vertaalt deze naar concrete verbeterstappen en optimaliseringen;
  • Je bewaakt en controleert de kwaliteit van de BRP en verwerkt complexe mutaties en correcties in de BRP;
  • Je bent verantwoordelijk voor reguliere taken zoals de dienstverlening aan de balie;
  • Je bent vraagbaak en verstrekt informatie aan burgers en instanties over specialistische producten en compexe vragen;
  • Je werkt in de back-office waarbij je brondocumenten vanuit het buitenland beoordeelt en contacten met IND of andere instaties hebt;
  • ​​​​Je adviseert in naturalisatieverzoeken, neemt besluiten over optieverzoeken en je beantwoordt nationaliteitsvraagstukken;
  • Je fungeert als vakinhoudelijke trainer voor collega's in het werkveld Burgerzaken.

 

 

 

 

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Je hebt een lesbevoegdheid of bent erkend coach;
  • Aantoonbaar uitgebreide kennis van internationaal privaatrecht, BRP en burgerlijke stand;
  • Aantoonbare afgeronde HBO-opleiding in een juridische/ administratieve richting;
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 01-08-2020 tot en met 31-12-2020 voor 24 uur per week.De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 x 3 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

De Wensen

  • Aantoonbare ervaring met bezwaar- en beroepszaken. Geef 2 voorbeelden, elk voorbeeld scoort 15%.
  • Engels op minimaal B2-niveau; B1 scoort 10%;
  • Je hebt aantoonbare ervaring met complexe klantencontacten. Geef 2 voorbeelden, elk overtuigend voorbeeld scoort 15%;
  • Basiskennis van Duits en/of Frans en/of Spaans; 1 taal scoort 5%, 2 talen scoren 12%, 3 talen scoren 20%;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox