Belastingdienst

Servicedeskmedewerker

Belastingdienst

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving
Als servicedeskmedewerker ondersteun je telefonisch en schriftelijk eindgebruikers op het gebied van ICT-services. Je draagt zorg voor het correct aannemen, zorgvuldig in behandeling nemen en zo snel als mogelijk verhelpen van technische en functionele verstoringen. Daarbij maak je gebruik van diverse applicaties en een known-error-base. Vanuit een operationele analyse onderken je samenhangende technische- en functionele verstoringen, vragen en verzoeken. Als daar aanleiding toe is zorg je voor het aanpassen van prioriteit en bewaak je de voortgang. Een van de belangrijkste dingen op de ICT servicedesk is de samenwerking met alle collega's. Er heerst een goede sfeer bij ons op de afdeling.

Achtergrond opdracht De Servicedesk is het contactpunt binnen DCS voor eindgebruikers binnen het ministerie van Financiën om hun verstoringen te melden, registreren en op te laten lossen. De Servicedesk streeft naar een hoog oplossend vermogen waardoor de verstoringen en incidenten in de ICT-dienstverlening al na één contact met de Servicedesk opgelost worden. Het oplossend vermogen ligt momenteel op ong. 70%, waarbij ong. 60% al na één contact wordt opgelost. De Servicedesk is het portaal van DCS waar eindgebruikers en interne klanten van IV Servicerequests kunnen aanleveren. De Servicedesk is voor de eindgebruikers een Single Point Of Communication bij:

  • verstoringen of vragen op het gebied van ICT;
  • klachten en/of complimenten;
  • servicerequests zoals bijv. aanvragen van produkten uit de Produkten- en Diensten Catalogus.

De servicedesk is altijd telefonisch bereikbaar. Op werkdagen tussen 7.00 en 20.00 uur wordt gewerkt vanaf een desk op locatie in Apeldoorn. De invulling van de bezetting wordt geregeld via een rooster, waarbij gestart wordt tussen 07:00 en 09:30. Tussen 20.00 en 7.00 de volgende werkdag en in het weekend zijn er consignatiediensten. De servicedesk zet in op bereikbaarheid via meerdere channels (telefoon, e-mail, webcare, ..) De servicedesk verwerkt jaarlijks ongeveer 200.000 telefoon oproepen.

 

Eisen
Alleen Nederlandstalige CV’s aanbieden en kandidaten moeten perfect Nederlands kunnen spreken.
Opdracht is minder geschikt voor ZZP’ers ivm wet DBA

  • ITIL Foundation, of te behalen binnen 3 maanden na start
  • Minimaal MBO-4 diploma op het gebied van ICT
  • Aantoonbaar ervaring op een 1e lijns servicedesk (> 0 5 jaar)
  • Goede kennis van Windows 7 8 10 of 11 systemen (1 jaar)
  • Kennis van servicedeskbeheertool van bv ICD

Wensen

  • Kennis van IBM Notes;
  • Kennis van telefonie, zowel vast, mobiel als VoIP;
  • Kennis van Linux;
  • Kennis van Microsoft Office (2013 en 365);
  • ITIL Foundation certificaat
  • HBO werk- en denkniveau of diploma bij voorkeur op het gebied van ICT

Competenties

  • Klantgerichte eigenschappen;
  • Stressbestendig;
  • Analytisch;
  • Een teamspeler met goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden;
  • Goed in staat zijn kennis over te dragen aan interne eindgebruikers;
  • Zelfstandigheid; kunnen werken met voldoende inzicht om raakvlakken met de omgeving (zoals klant, collega's, 3e lijnsoplosgroepen) te onderkennen en daarmee rekening te houden.
  • Bij voorkeur heeft de kandidaat ruime ervaring op een 1e lijns servicedesk.

De Eisen

  • Kennis van servicedeskbeheertool van bv ICD
  • Opdracht is minder geschikt voor ZZP’ers ivm wet DBA
  • Minimaal MBO-4 diploma op het gebied van ICT
  • Aantoonbaar ervaring op een 1e lijns servicedesk (> 0 5 jaar)
  • Alleen Nederlandstalige CV’s aanbieden en kandidaten moeten perfect Nederlands kunnen spreken.
  • ITIL Foundation, of te behalen binnen 3 maanden na start
  • Goede kennis van Windows 7 8 10 of 11 systemen (1 jaar)

De Wensen

  • HBO werk- en denkniveau of diploma bij voorkeur op het gebied van ICT
  • Kennis van IBM Notes;
  • Kennis van telefonie, zowel vast, mobiel als VoIP;
  • Kennis van Linux;
  • ITIL Foundation certificaat
  • Kennis van Microsoft Office (2013 en 365);

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
18 augustus 2025 om 19:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox