Belastingdienst

Servicedesk medewerker

Belastingdienst

De opdracht­omschrijving

Jouw rol
Als Servicedeskmedewerker ben jij het eerste aanspreekpunt voor eindgebruikers van het ministerie van Financiën bij vragen en verstoringen op ICT-gebied. Je ondersteunt hen telefonisch en schriftelijk en zorgt voor een snelle en adequate oplossing van incidenten en verzoeken. Je maakt hierbij gebruik van verschillende tools en een uitgebreide known-error-database.

Jij monitort niet alleen de meldingen, maar herkent ook verbanden tussen verschillende technische en functionele verstoringen. Je schakelt slim in prioriteit en bewaakt de voortgang. Dankzij jouw inzet streven we naar een hoog oplossend vermogen: op dit moment lossen we 70% van de meldingen zelf op, waarvan 60% zelfs tijdens het eerste contact.

Wat ga je doen?
- Aannemen, registreren en behandelen van ICT-verstoringen, vragen en verzoeken.
- Oplossen van technische en functionele incidenten.
- Bewaken van voortgang en escaleren waar nodig.

- Ondersteunen via meerdere communicatiekanalen (telefoon, e-mail, webcare).
- Samenwerken met collega's binnen de servicedesk en andere ICT-oplosgroepen.

Werktijden & bereikbaarheid
De servicedesk is bereikbaar van 07:00 tot 20:00 uur op werkdagen, vanuit onze locatie in Apeldoorn. Je werkt in shifts die starten tussen 07:00 en 09:30 uur. Buiten deze tijden (avond, nacht en weekend) draai je mee in consignatiediensten.

Wie zoeken wij?
Een klantgerichte en stressbestendige teamspeler met goede communicatieve vaardigheden en een sterk analytisch vermogen. Je weet snel tot de kern van een probleem te komen en kunt deze helder vertalen naar een oplossing voor de eindgebruiker.

Graag expliciet in CV vermelden in hoeverre kandidaat kennis heeft van Windows OS, macOS en Linux OS. (bijv. schaal 1 tot 10). Graag bij werkervaring jaar én maand vermelden. (Niet alleen jaartal).

Pré’s

- HBO werk- en denkniveau of diploma bij voorkeur op het gebied van ICT
- Ervaring met IBM Notes, Microsoft Office (2013/365), Linux.
- Kennis van telefonie (vast, mobiel, VoIP).

De Eisen

  • Goede kennis van Windows 7, 8, 10 of 11.
  • Ervaring met servicedesktools zoals ICD of vergelijkbaar.
  • Minimaal een MBO-4 diploma op het gebied van ICT.
  • Aantoonbare ervaring op een 1e lijns servicedesk.
  • Certificering: ITIL Foundation.

De Wensen

  • Ervaring met IBM Notes, Microsoft Office (2013/365), Linux.
  • Kennis van telefonie (vast, mobiel, VoIP).
  • HBO werk- en denkniveau of diploma bij voorkeur op het gebied van ICT.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox