Ministerie van Financiën

Servicedesk medewerker

Ministerie van Financiën

De opdracht­omschrijving

Opdrachtgever
Ministerie van Financiën
Samen werken aan een financieel gezond Nederland Het werk van het ministerie van Financiën gaat over meer dan cijfers en geld alleen. Het gaat over mensen zoals jij en ik. Mensen met verwachtingen, zorgen, vragen, dromen en plannen. We rekenen bijvoorbeeld allemaal op financiering voor goede zorg en goed onderwijs. Op duidelijkheid over belastingtarieven en op betrouwbare banken en verzekeraars, in Nederland en daarbuiten. En we rekenen allemaal op duidelijkheid over exportregels en wat we wel en niet mee mogen nemen vanuit de vakantiebestemming.
Het ministerie van Financiën luistert naar wat er speelt in de samenleving van vandaag en heeft aandacht voor hoe Nederlanders hun toekomst zien. Met die kennis en inzichten leggen we samen met andere ministeries en binnen ons internationale netwerk de juiste verbindingen en brengen we
Nederland verder. We zorgen ervoor dat Nederland en onze economie klaar zijn voor de steeds sneller veranderende wereld van morgen. Op alle fronten. Dat gaat niet vanzelf. En natuurlijk is daar ook geld voor nodig. Dat geld brengen burgers en bedrijven via belastingen bijeen, en verdeelt de overheid over zaken die we als samenleving belangrijk vinden. Daarvoor moeten er keuzes worden gemaakt en worden ingegrepen als dat nodig is. Om ons land financieel gezond te houden, moet onze economie namelijk in balans blijven en tegelijk ook ruimte krijgen om te groeien.
Samen zorgen we ervoor dat er in Nederland kansen zijn voor welvaart en groei voor iedereen, vandaag, morgen en daarna. Samen werken we aan een financieel gezond Nederland. Onze kernwaarden: integer, deskundig, duidelijk, durf en samenwerken zijn leidend voor ons gedrag en geven ons een gezamenlijke taal, waarmee we onderling bespreekbaar maken wat we doen en hoe we dat doen.

 

De afdeling – IT-Specials
Bij de afdeling IT-Specials werken we voornamelijk agile met ICT-partners en interne klanten. Het merendeel van onze technische infrastructuur wordt gehost en gehoused door externe leveranciers. De samenwerking met deze leveranciers? Die vullen we op basis van co-creatie met de collega’s
van onze afdeling. Daarnaast beheren we de kritische koppelvlakken zelf, ontwikkelen we applicaties op een low code platform en zetten we in op de verder ontwikkeling van een Security Operating Centre binnen ons team. IT-Specials bestaat uit zo’n 30 personen (formatie+ externe inhuur buiten formatie). Functies: technische architecten, netwerkspecialisten, projectleiders, SOC informatiebeveiliging specialisten/analisten, (technisch en functioneel) beheerders, servicedeskmedewerkers, Oracle developers, change- en configuratiemanager en een incidentmanager. Aangestuurd door één Teamcoördinator.

Opdrachtomschrijving
Wij zoeken een Servicedesk medewerker voor de beantwoording en registratie van eerstelijns vraagstukken op het gebied van zowel ICT- dienstverlening. Meldingen worden door de Servicedesk medewerker ofwel zelf opgelost en beantwoord ofwel uitgezet bij de juiste behandelaren.

Jouw werkplek
Je bent onderdeel van het team IT-Specials. Dit team houdt zich met van alles bezig; van functioneel beheer tot aan infrastructuur en van low code programmeren tot aan security. Wij regelen de ICT voor de kritische onderdelen van het ministerie van Financiën; de onderdelen die
altijd online en beveiligd moeten blijven. Ons doel is het professionaliseren van de servicedesk en we kijken ernaar uit dat jij ons hierbij komt helpen!
Ga je dit helemaal alleen doen? Natuurlijk niet!
Je bent één van de drie medewerkers helpdesk die gezamenlijk de bemensing regelen en de ondersteuning bieden aan onze medewerkers.
Andere aspecten aan deze functie betreffen:
• Beheer van het CMDB en een paar standaardsystemen;
• Werkplekondersteuning;
• Monitoren van meldingen; Worden meldingen tijdig opgepakt, dan wel opgelost?;
• Probleemherkenning; Veelvoorkomende incidenten van hetzelfde type of op hetzelfde object dienen wellicht als probleem (ITIL concept) te worden herkend/opgepakt;
• Eerstelijns aanspreekpunt bij incidenten, storingen en klachten vanuit de organisatie, zowel ICT als facilitair gericht;
• Onderhouden van contacten met leveranciers en klanten;
• Mogelijkheid om vanuit huis te werken in overleg met je leidinggevende

Competenties:
• Flexibel
• Helicopterview
• Planner
• Proactief
• Organisatie sensitief
• Servicegericht

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Kandidaat beschikt over minimaal HBO werk- en denkniveau.
  • Kandidaat beschikt over kennis van en minimaal 3 jaar werkervaring met Topdesk.
  • Kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring op het gebied van ICT Servicedesk werkzaamheden.
  • Aanbiedingen kunnen alleen gedaan worden via onze portal Striive voorzien van een volledig Nederlands CV van max. 5 pagina's, anders kunnen we deze helaas niet in behandeling nemen. Mocht je hulp hierbij nodig hebben dan kan je contact opnemen met onze afdeling support.

De Wensen

  • Mate waarin de kandidaat kennis heeft van de Nederlandse taal in woord en geschrift, en de Engelse taal in woord.
  • Kandidaat beschikt over een ITIL Foundation certificaat, of is bereid deze z.s.m. te behalen.
  • Mate waarin kandidaat beschikt over de gevraagde competenties en vaardigheden (toetsbaar in CV, motivatie en/of mogelijk gesprek).
  • Mate van ervaring en/of affiniteit met de organisatie van de opdrachtgever.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox