Gemeente Pijnacker Nootdorp

Servicedesk medewerker

Gemeente Pijnacker Nootdorp

De opdracht­omschrijving

Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 425 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

Je maakt deel uit van het team Informatie & Automatisering binnen de afdeling Interne Dienstverlening. Het team Informatiemanagement & Automatisering (I&A) is onderdeel van de afdeling bedrijfsvoering. Het bestaat uit de werkgebieden automatisering, informatiemanagement en documentaire informatievoorziening (DIV). Binnen het werkgebied automatisering valt systeem/netwerkbeheer, technisch applicatiebeheer en de helpdesk.

Je komt te werken binnen een klein en hecht team dat de organisatie op IT-gebied draaiende houdt. Het IT-team bestaat uit een groepje van vijf enthousiaste en gezellige collega’s.

Opdracht
In deze functie ben jij het eerste aanspreekpunt voor jouw collega’s. Dat is veel meer dan telefoontjes aannemen. Je ondersteunt medewerkers op zowel technisch als functioneel gebied. Je krijgt dagelijks veel verschillende vragen en uitdagingen die ervoor zorgen dat je werk erg afwisselend is. Goed kunnen luisteren is één van de belangrijkste eigenschappen die je moet hebben als Helpdeskmedewerker. Dankzij jouw klantvriendelijkheid en kennis van hard- en software worden klanten verder geholpen.

Je taken bestaan uit:

  • aanmaken, configureren en beheren van accounts voor users en applicaties;
  • folder- en filebeheer;
  • werkplekbeheer;
  • ondersteuning 1e en 2e lijns;
  • communicatie van ICT gerelateerde incidenten richting medewerkers;
  • beheer van apparatuur en telefonie.

Competenties:

  • Je bent communicatief sterk en sociaal vaardig;
  • Je werkt nauwkeurig en accuraat;
  • Je schrijft foutloos Nederlands;
  • Je kunt mensen enthousiasmeren en weet de juridische werkelijkheid ook aan niet-juristen uit te leggen. Je kunt overtuigen in de juridische risico’s maar kijkt tegelijkertijd ook naar oplossingen die wel passen;
  • Je beschikt over politiek-bestuurlijke sensitiviteit.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 13 februari 2024 van 13.00 tot 16.00 uur.  De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 9 februari 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
  • Een afgeronde mbo 4 opleiding in de richting van IT/ ICT;
  • Aantoonbare werkervaring als servicedeskmedewerker op IT/ ICT gebied;
  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

De Wensen

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als servicedeskmedewerker bij een gemeentelijke organisatie
  • Aantoonbare werkervaring met Topdesk in de afgelopen 5 jaar
  • Uiterlijk beschikbaar per eind februari 2024

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox