Gemeente Amsterdam
max €110 per uur
Noord-Holland
40 uur per week
08 april 2024
31 juli 2024
Opdrachtomschrijving
De gemeente Amsterdam is op zoek naar een zelfstandige woordvoerder, die aan de hand van specifiek afgebakende opdrachten de woordvoeringslijn, profilering en media-aanpak tot stand brengt.
Over een periode van april tot en met juli 2024 en gedurende een werkweek van 36 uur ben je verantwoordelijk voor de totstandbrenging van deze opdrachten.
De resultaten die je oplevert is voor het college van B en W en specifiek voor de wethouder Onderwijs, Jeugdzorg, Armoedebestrijding en Schuldhulpverlening. Een portefeuille met een grote opgave waarvan de onderwerpen en de bestuurder veel in het nieuws zijn. Gezien de dynamische en mediagenieke werkomgeving, wordt er per thema een eigen aanpak gevraagd. Aan de woordvoerder de taak deze op te stellen en te toetsen bij de wethouder en het team eromheen.
Werkzaamheden
Specifiek wordt er het volgende gevraagd om gedurende de gewenste periode het volgende op te leveren:
- Media-aanpak: je stelt een media-aanpak op, waarbij je proactief zowel de landelijke als de lokale media op de juiste manier weet te koppelen en in te zetten al naar gelang de urgentie en de fase van het dossier
- Profileringsdossier Onderwijs: specifiek voor dit thema stel je een profileringsdossier op, waarbij zowel de wethouder als het beleid vanuit de gemeente op wordt geprofileerd. Onderdeel ervan is een risico- en kansen analyse.
- Profileringsdossier Armoedebestrijding: specifiek voor dit thema stel je een profileringsdossier op, waarbij zowel de wethouder als het beleid vanuit de gemeente op wordt geprofileerd. Onderdeel ervan is een risico- en kansen analyse.
- Profileringsdossier Masterplan Zuidoost: specifiek voor dit thema stel je een profileringsdossier op, waarbij zowel de wethouder als het beleid vanuit de gemeente op wordt geprofileerd. Onderdeel ervan is een risico- en kansen analyse.
- Profileringsdossier Jeugd: specifiek voor dit thema stel je een profileringsdossier op, waarbij zowel de wethouder als het beleid vanuit de gemeente op wordt geprofileerd. Onderdeel ervan is een risico- en kansen analyse.
- Profileringsdossier Maatschappelijke Voorzieningen: specifiek voor dit thema stel je een profileringsdossier op, waarbij zowel de wethouder als het beleid vanuit de gemeente op wordt geprofileerd. Onderdeel ervan is een risico- en kansen analyse.
Gemeentelijke organisatie
Met ruim 18.000 collega's zorgen we ervoor dat Amsterdam een aantrekkelijke hoofdstad is en blijft. Waar het fijn is om te wonen, te werken en naar school te gaan. Met ruimte voor ondernemers en bezoekers. Werken voor Amsterdam betekent bijdragen aan iets groots. Aan groei, veiligheid, ontwikkeling, gezondheid. Van de stad, van Amsterdammers. Daarmee geven wij Amsterdam door; aan de toekomst, aan volgende generaties. We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega's zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen
collega's, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad.
Lees meer over de organisatiestructuur van de gemeente Amsterdam.
De opdrachtgever(s)
We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega’s zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega’s, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad. We streven daarbij naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam. Wie jij ook bent: bij ons ben je van harte welkom! Bij de directie Communicatie werken alle communicatieprofessionals van de gemeente Amsterdam. Alle professionals dragen bij aan Begrijpelijke, Toegankelijke en Betrouwbare communicatie richting de Amsterdammer, de ondernemer, de bezoeker en de eigen organisatie. Want met een personeelsbestand van zo’n 19.000 medewerkers is interne communicatie net zo belangrijk en uitdagend als externe communicatie.
De Directie Communicatie is een full-service organisatieonderdeel. Alle facetten van communicatie zijn belegd, zoals: communicatieadvies, webredactie, social media, woordvoering, evenementen, campagneadvies en tekstschrijven. Al deze professionals werken nauw met elkaar samenom de juiste communicatie-aanpak te maken.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox