gemeente Purmerend

Senior verkeerskundige/ verkeerskundig adviseur

gemeente Purmerend

De opdracht­omschrijving

Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de “Purmerendse manier”, onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk.

Opdracht

  • Je begeleidt diverse onderzoeken rondom verkeersafwikkeling en verzorgt de bestuurlijke advisering en uitvoering ervan;
  • Je adviseert in diverse projectteams bij diverse fases van planvorming van het binnenstedelijk gebied en grote gebiedsontwikkelingen;
  • Je coördineert verkeerskundige projecten van begin tot eind, inclusief planning, budgettering en uitvoering;
  • Je werkt nauw samen met collega beleidsadviseurs mobiliteit, stedenbouwkundigen en ingenieurs en stemt de projectplannen af met collega’s binnen gebiedsontwikkeling;
  • Je bent aanspreekpunt voor andere professionals van zowel de gemeente als van andere (bestuurlijke) partners;
  • Je coördineert het opstellen van verkeerscirculatieplannen;
  • Je bedenkt oplossingen voor verkeersproblemen, zoals congestie en verkeersveiligheid.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal wo master niveau op het gebied van Verkeerskunde;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Verkeerskundige;

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten) 
3.  Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met bestuurlijke advisering op het gebied van verkeer en mobiliteit bij planvorming (40 punten);
4. Minimaal 5 jaar werkervaring met verkeerskundig ontwerpen in de afgelopen 8 jaar (25 punten);
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van verkeersmanagement of -regie bij een overheid in de afgelopen 5 jaar (25 punten);
6. Minimaal 3 jaar werkervaring met (het organiseren/begeleiden) bewonersparticipatie bij verkeerskundige vraagstukken in de afgelopen 10 jaar (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in de hoeverre de door jou aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Optioneel: De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te worden door de kandidaat zelf. 

Competenties

  • Omgevingsbewust;
  • Goede politiek bestuurlijke antenne;
  • Samenwerken;
  • Zelfstandig;
  • Stevige adviesvaardigheden;
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden;
  • In staat zijn de gemeente te vertegenwoordigen in overleggen met (bestuurlijke) partners.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do - Vrij.
We werken waar nodig voor het resultaat voor de stad. Dit kan op locatie zijn en betekent ook dat thuiswerken mogelijk is wanneer het werk dit toelaat.

Planning
De  digitale gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 5 juni 2024 tussen 09.00 uur en 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 3 juni 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal wo master niveau op het gebied van Verkeerskunde;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Verkeerskundige;

De Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met bestuurlijke advisering op het gebied van verkeer en mobiliteit bij planvorming;
  • Minimaal 5 jaar werkervaring met verkeerskundig ontwerpen in de afgelopen 8 jaar;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van verkeersmanagement of -regie bij een overheid in de afgelopen 5 jaar;
  • Minimaal 3 jaar werkervaring met (het organiseren/begeleiden) bewonersparticipatie bij verkeerskundige vraagstukken in de afgelopen 10 jaar.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox