Omgevingsdienst Rivierenland
max €90 per uur
Gelderland
36 uur per week
12 mei 2025
12 november 2025
Omschrijving Opdrachtgever
Bij ODR zet jij je samen met ruim 200 andere collega’s in voor een prettige, veilige en duurzame leefomgeving in regio Rivierenland. Dit doen we voor en samen met 8 gemeenten in de regio en de provincie. Dat doen we door vergunningverlening, toezicht en handhaving bij ondernemers, organisaties en inwoners. Maar we doen meer. We hebben veel kennis in huis en delen deze graag. Zo adviseren we de gemeenten en andere partijen o.a. over de leefomgeving, bouw, milieu, energie, archeologie, bodem, lucht en natuur. Ook houden we voor heel Gelderland toezicht op de afval- en grondstoffen ketens om milieucriminaliteit te voorkomen. We zijn een open en naar buitengerichte organisatie en zijn graag van meerwaarde.
Ons mooie en sfeervol ingerichte kantoor staat in Tiel, waar jij kunt parkeren voor de deur. Ook het treinstation is op loopafstand. Binnen het kantoor zijn er ruimten om te werken en te ontmoeten. Er is een goede, informele werksfeer en volop ruimte voor ontwikkeling en groei.
Opdracht
Door o.a. ouderschapsverlof in ons team zoeken wij eentwee senior of zeer ervaren toezichthouders bodem voor een periode van 6 maanden.
Je belangrijkste werkzaamheden
- Jij zorgt ervoor dat het Rivierenland een fijne plek blijft om te wonen, werken en recreëren. Er worden dagelijks werkzaamheden uitgevoerd in de bodem die invloed hebben op het milieu en de leefomgeving.
- Jij ziet erop toe dat deze werkzaamheden op de juiste wijze gebeuren en dat voorschriften uit vergunningen en meldingen worden nageleefd. Maar ook houd je een open en kritische blik. Dat betekent dat je in het gebied rondkijkt en beoordeelt of een nadere inspectie nodig is.
- Je informeert initiatiefnemers over eventuele afwijkingen bij werkzaamheden die ze uitvoeren. Waar nodig adviseer je gemeenten en collega’s over wat ze moeten doen, vooral als je vermoedt dat de werkzaamheden niet helemaal volgens de regels of veilig worden uitgevoerd.
- Je voert zelfstandig of met collega’s uit andere teams controles uit.
- Je houdt toezicht op (voornamelijk) ingediende meldingen en aangereikte informatieplichten bodem;
- Je voert inspecties en controles uit op bodemsaneringen en toepassingen van grond en bouwstoffen. Je volgt geconstateerde overtredingen op en treft indien nodig handhavingsmaatregelen;
- Je behandelt klachten & meldingen. Je werkt samen met de juridische handhavers om te bepalen of handhavingsbesluiten nodig en haalbaar zijn.
- Je adviseert en informeert betrokken partijen over maatregelen, procedures en wet- en regelgeving.
- Je werkt samen met je collega’s aan een goed eindresultaat.
- Je bent verantwoordelijk voor verslaglegging van je bevindingen en draagt zorg voor een complete registratie en dossieropbouw.
Competenties
Je bent klant –en resultaatgericht, flexibel en een teamspeler.
Je hebt een goed gevoel voor de wet- en regelgeving en kunt deze effectief toepassen in je werk, zowel bij het informeren als bij het optreden waar nodig.
Je bent in staat om duidelijk en zorgvuldig te communiceren met burgers en bedrijven, zowel in het uitleggen van wet- en regelgeving als in het geven van advies en het opstellen van rapportages.
Je weet wanneer je stevig in je schoenen moet staan en daadkrachtig moet optreden, en kunt moeilijke beslissingen nemen wanneer de situatie daarom vraagt.
Je deelt van nature kennis en informatie met anderen en vraagt ook om hulp of advies wanneer nodig. Je begrijpt dat we samen verder komen.
- Goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk;
- Besluitvaardigheid en het vermogen om zelfstandig te werken;
- Goed in het organiseren van je werk en het stellen van prioriteiten;
- In staat om verschillende belangen af te wegen en daarover te beslissen;
- Goede schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheid.
Benodigd aantal professionals
2.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 17 april 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 15 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox