Provincie Noord-Brabant

Senior Salarisadministrateur

Provincie Noord-Brabant

De opdracht­omschrijving

Het programma Stuurinformatie en Administraties verzorgt de professionele administratieve en uitvoerende dienstverlening binnen de provinciale organisatie. Het programma bestaat uit vier teams: (a) Administratie, (b) Informatiecontrol en –beheer, (c) Stuurinformatie en (d) SAP. Wij voeren onze taken uit in samenwerking met andere concernprogramma’s zoals Dienstverlening ICT en Facilitair en BedrijfsvoeringsBeleid en Advies. De uitvoering gebeurt klantgericht, maar zeker ook kostenbewust.Draag je graag bij aan de uitvoering van en het verder optimaliseren van onze personeel en salarisadministratie? Zie jij uitdaging in gemotiveerd deelnemen in het (project)team in een dynamische omgeving? Heb je kennis- en affiniteit met de diverse aspecten van personeels- en salarisadministatie? Dan zou jij weleens de geschikte kandidaat kunnen zijn voor deze uitdagende opdracht.

Wat ga je doen?

Je bent verantwoordelijk voor een volledige, juiste en tijdige salarisadministratie. Daarnaast heb je oog voor continue ontwikkeling en optimalisering van processen en de doorvertaling hiervan naar digitalisering en datagedreven werken.

Onderstaande werkzaamheden worden uitgevoerd op de salarisadministratie. Op basis van jouw kernkwaliteiten en in gezamenlijk overleg met het team gaan we bepalen hoe de exacte werkverdeling eruit komt te zien.

  • Fungeren als aanspreekpunt en adviseur op het gebied van salarisadministratie.
  • Kennis van relevante wet- en regelgeving, en het doorzien van de impact hiervan op de personeels- en salarisadministratie, dit organiseren en doorvoeren.
  • Onderhouden van interne (Financiën, Planning en Control, P&O enz) en externe contacten (belastingdienst, pensioenfondsen etc.).
  • Je weet hoe een salarissysteem is ingericht en werkt. Kunt makkelijk zaken opzoeken en gerelateerde overzichten uitdraaien en je bent in staat om praktische werkzaamheden uit te voeren die raken aan functioneel beheer.
  • Periodiek rapporteren inzake WKR en verzorgen van aangifte WKR.
  • Opleveren van relevante kengetallen vanuit de personeels- en salarisadministratie.
  • Signaleren van knelpunten en meedenken in oplossingen.
  • Fungeren als inhoudelijke steun en toeverlaat voor klanten bij ad hoc vragen en rapportage.
  • Maken van diverse Bruto-Netto berekeningen.
  • Verwerken van gegevens en het beantwoorden van vragen over werktijdenregeling, CYO, tijdschrijfsysteem, etc.
  • Verwerken van en informeren inzake loonbeslagen.
  • Verzamelen, verwerken, controleren en archiveren van gegevens voor het uitbetalen van de salarissen.
  • Wijzigen van relevante informatie in een geautomatiseerd salarisverwerkingssysteem (SAP).
  • Controleren van declaratieformulieren (onder meer voor reiskosten).

Kandidaatomschrijving

Wat verwachten we van jou?Competenties:

  • Je hebt zin in een uitdagende dynamische opdracht en je voelt je verantwoordelijk voor een (project)resultaat van begin tot eind.
  • Je bent klantgericht en communiceert helder.
  • Je bent een echte teamplayer, die ook zelfstandig kan werken.
  • Je denkt en handelt proactief, oplossingsgericht en bent flexibel.
  • Je hebt een grote mate van financieel bewustzijn en oog voor details.

Functie-eisen:

  • Je hebt een afgeronde relevante opleiding en presteert op HBO-werk en denkniveau.
  • Je beschikt over een diploma PDL en of andere relevante diploma’s.
  • Je beschikt over basiskennis van relevante wet- en regelgeving.
  • Je hebt ervaring met relevante systemen, SAP HCM is een pre.
  • En minimaal 5 jaar werkervaring als salarisadministrateur.

Interviewplanning

We streven ernaar om de gesprekken te houden in week 45.

Toelichting op rooster

Standplaats Provinciehuis ’s-Hertogenbosch, gezien de huidige maatschappelijke omstandigheden werken we ook vanuit huis conform onze richtlijnen Anders Werken Ontmoeten en Reizen (AWOR). Aanwezigheid werkdagen in overleg. De opdracht is voor 32-36 uur (0,89 - 1 fte.). De mogelijkheid is er om na een periode van 1 jaar inhuur kostenloos te worden overgenomen en in dienst te treden bij de Provincie Noord- Brabant.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Minimaal 32 uur beschikbaar uiterlijk miv 22 november 2021. Dit blijkt uit het CV.
  • Minimaal 5 jaar ervaring in een vergelijkbare functie/opdracht. Ervaring met SAP HCM. Dit blijkt uit het CV.
  • Je beschikt minimaal over een afgeronde relevante opleiding presteert op HBO werk- en denk niveau. Dit blijkt uit het CV.
  • Kandidaat heeft up to date kennis van relevante wet en regelgeving, weet hoe een salarissysteem is ingericht en kan hier goed mee uit de voeten, SAP HCM is een pré. Heeft ervaring met het optimaliseren van processen en weet dit door te vertalen naar wat dit betekent voor de inrichting van het systeem. Dit blijkt uit het CV.
  • Kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring in een gelijksoortige functie/opdracht bij een organisatie van minimaal 250 fte. Dit blijkt uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over relevante opleiding voor salarisadministrateur en presteert op HBO-niveau. Dit blijkt uit het CV.

De Wensen

  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px"><p>Tijdens het sollicitatiegesprek zijn de laatste (maximaal) 25 punten toe te kennen. Deze 25 punten worden als volgt verdeeld:</p><p><br> 1) De zienswijze en visie op de betreffende functie/werkzaamheden, gerelateerd aan eigen ervaring en visie provincie: maximaal 10 punten. </p><p>2) Match met het team (voldoende complementair in kennis en samenwerking): maximaal 5 punten. </p><p>3) Competenties zoals verbindend, doortastend, vernieuwend, betrouwbaar maximaal 10 punten (denk hierbij ook aan goede voorbereiding, motivatie, pro-activiteit, kennis van de provinciale werkzaamheden en actualiteiten)</p><p> </p><p>Bij de provincie gaan we uit van het BYOD (Bring Your Own Device) principe.</p><p> </p><p>We vragen een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) op van de kandidaat aan wie de opdracht voorlopig wordt gegund. Dit is onderdeel van de selectieprocedure en een knock-out criteria. We vragen deze bij voorkeur te overleggen voorafgaand aan de eerste werkdag maar in ieder geval uiterlijk binnen één maand nadien. Hiervoor stuurt de provincie u na de definitieve gunning een link op uw persoonlijk e-mailadres.</p>
  • Kandidaat heeft up to date kennis van relevante wet en regelgeving, weet hoe een salarissysteem is ingericht en kan hier goed mee uit de voeten, SAP HCM is een pré. Heeft ervaring met het optimaliseren van processen en weet dit door te vertalen naar wat dit betekent voor de inrichting van het systeem. Dit blijkt uit het CV.
  • Kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring in een gelijksoortige functie/opdracht bij een organisatie van minimaal 250 fte. Dit blijkt uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over relevante opleiding voor salarisadministrateur en presteert op HBO-niveau. Dit blijkt uit het CV.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox