gemeente Smallingerland
max €120 per uur
Friesland
36 uur per week
01 oktober 2025
31 augustus 2026
De implementatie van de nieuwe riool- en waterzorgheffing, zodat de gemeentelijke organisatie vanaf 1 januari 2026 beschikt over een juridisch correcte verordening, goed ingerichte processen en systemen.
Het proces wat hieraan vooraf ging is reeds doorlopen en het is niet uitgesloten dat de professional die hieraan heeft gewerkt zich ook inschrijft voor dit implementatie deel.
Verantwoordelijkheden
De projectleider coördineert de werkzaamheden van de teams Belastingen, Financiën, Klant Contact Centrum en Concernzaken (juridische inzet).
De projectleider:
- maakt met de betrokken medewerkers een gedetailleerde planning en stuurt op de voortgang;
- stelt tussentijdse rapportages op en bespreekt deze met de opdrachtgever;
- agendeert knelpunten of besluitpunten in periodiek overleg;
- borgt dat de nieuwe aanslagen in februari 2026 foutloos en tijdig worden opgelegd;
- zorgt dat de organisatie voorbereid is op de afhandeling van bezwaarschriften;
- borgt de juridische onderbouwing van de tarieven, inclusief tijdige oplevering van het vGRP, de waterzorgnotitie en de vertaling van het klimaatadaptatieplan naar een waterplan.
De kandidaat is inzetbaar voor een initiële periode van 11 maanden vanaf 1-10-2025 tot en met 31-8-2026 voor 24-36 uur per week. Verlengen is in onderling overleg tussen opdrachtgever en opdrachtnemer mogelijk met maximaal 2 keer de initiële contractperiode. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox