
Rijkswaterstaat (RWS)
max €100 per uur
Zuid-Holland
36 uur per week
14 november 2025
31 december 2027
Voor Rijkswaterstaat zijn wij op zoek naar een Contract Adviseur WNZ A Wegen.
Rijkswaterstaat
Rijkswaterstaat is de uitvoeringsorganisatie van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en werkt dagelijks aan een veilig, leefbaar en bereikbaar Nederland
Opdrachtomschrijving:
Als adviseur contracten ben jij binnen Rijkswaterstaat expert op het gebied van inkoop en contracten voor onderhoud. Je bent in deze opdracht verantwoordelijk voor het opstellen van contractwijzingen en zorgt dat alle (contract)stukken worden opgesteld, ondertekend en verzonden. Daarnaast zorg jij dat alle documenten worden opgeslagen in het documentmanagementsysteem.
Je hebt kennis van de GWW-markt. Je analyseert risico’s, adviseert hierover naar betrokkenen voordat een contract wordt afgesloten en ziet erop toe dat bij contracten is voldaan aan de randvoorwaarden, zoals afspraken met de omgeving en opdrachtgever. Al adviseur contracten ben je verantwoordelijk voor de administratieve afwikkeling van de schades in het schadevolgsysteem, Je bent de spil van de voortgang van alle handelingen in het Schadevolgsysteem
Je werkt nauw samen met jouw collega’s. Je kent de ins & outs van het hele proces van inkoop- en contractmanagement binnen de publieke sector. Je overlegt over het opstellen van het contract met de projectteamleden en deskundigen uit verschillende disciplines. Verder lever je een aantoonbare bijdrage aan kwaliteitsborging.
Je bent onderdeel van de PPO projectteam WNZ A Wegen. Het project is verantwoordelijk voor het meerjarig in stand houden van, het monitoren van en informeren over (de toestand van) het Functioneren en Presteren van het Areaal. Dit gebeurt middels het prestatiecontract droog dat is aangegaan op 01 mei 2017 in twee percelen Noord en Zuid. Het team werkt voor de regio West Nederland Zuid. De werkwijze van het team is conform het IPM-model. Binnen het PPO projectteam A-Wegen maak je onderdeel van de discipline contractmanagement. De werkzaamheden van het contractteam omvatten de reguliere contractbeheersing van het huidige prestatiecontract. Als contractadviseur ben je verantwoordelijk voor de totstandkoming en afhandeling van contract wijzigingen binnen de huidige contracten. De taken stem je af met de contractmanager en inkoopadviseur.
(Dreigende) afwijkingen en risico’s rapporteer je tijdig en op overzichtelijke wijze. Ook kom je met een advies over passende beheersmaatregelen. Samen met anderen
Je werkt nauw samen met de contractmanager, andere contractadviseurs en inkoopadviseur, het projectteam en de interne en externe opdrachtgever.
Resultaat opdracht
• Je woont periodieke overleggen over contractwijzigingen bij (de Groene Kamer overleggen). Je bent het centrale verzamelpunt voor de benodigde gegevens van alle disciplines. Je zorgt voor het opstellen van contractwijzigingen naar aanleiding van de ingediende voorstellen van de zittende opdrachtnemers en draagt bij aan de afwikkeling van de opdrachten na uitvoering van de werkzaamheden.
• Alle relevante contractdocumenten worden door jou ordelijk gearchiveerd in diverse systemen zoals het inkoopdossier en documentmanagementsysteem
• Je bent verantwoordelijk voor het administratief afhandelen van het nieuwe schadevolgsysteem (SVS) m.b.t. schade- en calamiteiten proces.
• Je hebt aantoonbare ervaring met contractbeheersing conform systeemgerichte contractbeheersing en draagt bij aan het actualiseren van risico’s en voorbereiden en bespreken van toetsen.
• Je zorgt voor de administratieve afhandeling van betalingen (het opstellen van prestatieverklaringen).
• Je adviseert bij de periodieke prestatiemetingen met de opdrachtnemer.
Je verzorgt de communicatie met de opdrachtnemer met betrekking tot actuele issues zoals afwijkingen en klachten.
Leiding en toezicht:
Ja
Meest essentiële competenties:
• Samenwerken in teamverband; kandidaat draagt bij aan een gezamenlijk resultaat;
• Accuratesse: kandidaat is in staat langdurig en effectief om te kunnen gaan met detailinformatie;
• Plannen en organiseren: kandidaat is in staat eigen prioriteiten te bepalen en de eigen werkzaamheden zelfstandig te organiseren;
• Anticiperen: kandidaat weet kritische situaties tijdig te onderkennen en hierop adequaat in te spelen. Voorkomt dat zaken uit de hand lopen door tijdig maatregelen te nemen;
• Klantgerichtheid: kandidaat herkent de behoeften van de klant (opdrachtgever en/of opdrachtnemer) en houdt hiermee in het handelen rekening;
• Initiatiefrijk: kandidaat onderkent kansen en handelt ernaar. Beter uit zichzelf beginnen dan passief afwachten;
• Communicatief: kandidaat communiceert in begrijpelijk en correct Nederlands en stemt schrijfstijl en taalgebruik af op het beoogde doel of doelgroep;
• Hands-on mentaliteit
Eisen:
1.Kandidaat heeft minimaal 3 jaren ervaring in contractadvisering in de GWWsector.
2.Kandidaat beschikt over een HBO werk- en denkniveau aangetoond door een afgeronde opleiding op HBO niveau.
Wensen:
1.De mate waarin de kandidaat beschikt over aantoonbare kennis van en ervaring met de contractvoorbereiding, aanbesteding en realisatie van
onderhoudsprojecten (prestatiecontracten).
2.De mate waarin de kandidaat beschikt over kennis van en ervaring met SCB en het Wijzigingsproces
3.Mate waarin de kandidaat kennis van en ervaring binnen RWS heeft.
4.Mate waarin de kandidaat beschikt over de genoemde competenties en vaardigheden (toetsbaar op basis van cv, motivatiebrief en/of mogelijk sollicitatiegesprek).
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox