Gemeente Heerenveen

Senior medewerker grootboek

Gemeente Heerenveen

De opdracht­omschrijving

De gemeente Heerenveen is op zoek naar een allround tijdelijk senior medewerker grootboek voor de financiële administratie. We zijn dit jaar druk bezig  met de implementatie van een nieuwe financieel systeem, waarvoor de inzet van diverse bestaande medewerkers nodig is. We hebben daardoor extra capaciteit nodig voor het kunnen blijven uitvoeren van onze reguliere activiteiten. Daarnaast zijn we nog aan het werven voor een vaste functie die nu nog open staat waardoor er nu onderbezetting is. We zoeken dus iemand die meerdere werkzaamheden binnen de financiële administratie kan overnemen en breed inzetbaar is.

Bij de senior medewerker grootboek ligt de nadruk op de beheersing en administratieve behandeling van alle zaken omtrent de balans, zoals het aanmaken van kredieten, verwerken van begrotingswijzigingen en het beheer van het grootboek. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het debiteuren- en crediteurenproces, bankzaken, tussenrekeningen en het deurwaardersproces. Je taken bestaan uit:

  • Debiteurenbeheer: reguliere invorderingswerkzaamheden en regelen van het deurwaardersproces.
  • Aanmaken en onderhouden van stamgegevens in het financieel systeem, zoals het aanmaken van grootboekrekeningen, kostensoorten, crediteurenrelaties en het verwerken van mutaties in kredietbeheerders en budgethouders.
  • Controle en accorderen van aanslagen gemeentelijke belasting en waterschapsbelasting.
  • Verwerken van begrotingen en begrotingswijzigingen.
  • Controleren en opstellen van saldoverklaringen van verschillende tussenrekeningen.
  • Controle op en aangifte van BTW, BCF en dividendbelasting.
  • Aanleveren van informatie voor de accountant bij de jaarrekening en interim-controle.
  • Overige werkzaamheden zoals memoriaalboekingen, gebruikersbeheer banken, opstellen van jaarlijkse nota’s, controle op aanslagen gemeentelijke belasting en ondersteuning van de medewerkers grootboek.


Verantwoordelijkheden

Het team Financiën & Belastingen is onderdeel van de directie Bedrijfsvoering en bestaat uit ongeveer 25 personen, die een administratieve, adviserende en beleidsmatige functie uitoefenen. In ons team dragen we zorg voor het juist, tijdig en volledig verwerken van alle financiële gegevens. We gaan op een open en informele manier met elkaar om en hebben de nodige humor. We staan echt voor elkaar klaar en je zult je meteen welkom voelen. 

Wij zoeken een collega die zelfstandig kan werken, breed inzetbaar is en gemotiveerd is om onze gemeente en ons team beter te maken, samen met de collega's.

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.
  • Minimaal MBO+ werk- en denkniveau op het gebied van Financiën.
  • Minimaal 2 jaar recente werkervaring in een vergelijkbare functie.
  • Aanwezig kunnen zijn op kantoor in Heerenveen voor minimaal 3 dagen per week.
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 17-3-2025 tot en met 31-8-2025 voor 32-36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 3x 2 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

De Wensen

  • Ervaring binnen het lokaal bestuur (gemeente, provincie, waterschap, GR) in een vergelijkbare functie.
  • Kennis van het BBV en de relevante financiële wet- en regelgeving.
  • Ervaring met geautomatiseerde processen, in het bijzonder Key2Finance en Excel.
  • Aantoonbare boekhoudkundige kennis en ervaring vanuit de praktijk (vanuit een coördinerende rol is een pré).

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox