Gemeente Heerenveen

Senior Medewerker Grootboek

Gemeente Heerenveen

De opdrachtĀ­omschrijving

Opdracht omschrijving

De Gemeente Heerenveen is op zoek naar een Senior medewerker grootboek voor het team Financiën en Auditing. In deze functie ben je verantwoordelijk voor de beheersing en administratieve behandeling van alle zaken omtrent de balans en het uitvoeren van financieel administratieve zaken. De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn:

  • Uitvoeren van complexe koppelingen en aansluitingen tussen verschillende processen en administraties.
  • Controleren van aansluitingen tussen subsystemen en key2financiën, aflopen van tussenrekeningen en bankzaken.
  • Bijdragen aan de borging van de kwaliteit en de uitvoering voldoen aan de eisen gesteld in wet- en regelgeving en het financieel administratieve beleid.
  • Ondersteunen van de jaarlijkse P&C cyclus van de organisatie voor de jaarrekening en voor de accountantscontroles.
  • Uitvoeren van specifieke financieel administratieve zaken, zoals treasury en fiscale aangiften.
  • Optimaliseren en uitvoeren van financieel administratieve processen en de geautomatiseerde administratie(s).
  • Uitvoeren van financiële subadministraties, zoals debiteuren (inclusief invordering), crediteuren en leningen.

 


Verantwoordelijkheden

 Verantwoordelijkheden de Senior medewerker grootboek heeft de volgende verantwoordelijkheden:

  • Beheren van het debiteuren- en crediteurenproces en bankzaken.
  • Kritisch en onafhankelijk opstellen ten opzichte van de werkzaamheden die er binnen het eigen team plaatsvinden.
  • Bijdragen aan de borging van de kwaliteit en de uitvoering voldoen aan de eisen gesteld in wet- en regelgeving en het financieel administratieve beleid.
  • Uitvoeren van specifieke financieel administratieve zaken, zoals treasury en fiscale aangiften.
  • Rapporteren aan de Coördinator grootboek en nauw samenwerken met de Teamleider financiën en andere medewerkers van het eigen team, van de eigen afdeling en van andere afdelingen.
  • Inzage hebben in vertrouwelijke informatie zoals personeelsgegevens, financiële gegevens en gegevens van debiteuren en crediteuren.

Belangrijke vereisten voor deze functie zijn: MBO werk en denkniveau, met specifieke opleiding en kennis op het gebied van financiën, kennis van geautomatiseerde systemen (zoals Excel en key2financiën), meerdere jaren ervaring met de werkzaamheden, analytisch vermogen, onafhankelijkheid, resultaatgerichtheid, proactief en vakkennis.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Afgeronde opleiding op minimaal MBO-4 niveau
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 april 2023 tot en met 1 oktober 2023 voor 32 uur per week.De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

De Wensen

  • Ervaring met de gehele financiĆ«le administratie
  • Ervaring met Key2financien
  • Ervaring binnen een gemeente

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox