gemeente Voorschoten

Senior medewerker financiële administratie

gemeente Voorschoten

De opdracht­omschrijving

Organisatie

We werken vanuit onze drie kernwaarden: vakkundig, betrouwbaar en in eenvoud. Dit betekent onder andere dat we goede dienstverlening leveren, afspraken nakomen, efficiënt werken en zaken niet onnodig ingewikkeld maken. We werken op onderdelen opgavengericht en in samenwerking met inwoners, ondernemers en andere samenwerkingspartners.

We vinden het belangrijk dat onze medewerkers goed in hun vel zitten en het naar hun zin hebben. Je krijgt daarom bij ons de kans om je talenten veelvuldig in te zetten. Er is een prettige, informele werksfeer en we bieden veel ruimte om jezelf te ontwikkelen.

Opdracht

Als senior medewerker financiële administratie heb je een veelzijdig takenpakket en ben je in staat het totaaloverzicht te houden, onderlinge verbanden te zien en kan je hoofd- en bijzaken scheiden. Ook wordt van je verwacht dat je meedenkt en adviseert over de financiële administratie.

Je bent onder andere verantwoordelijk voor de volgende werkzaamheden:

  • De periodieke soft close van de financiële administratie
  • Het maken van financiële overzichten ten behoeve van de begroting en de jaarrekening
  • Het waarborgen van een actuele, juiste en volledige financiële administratie
  • Het opstellen en verwerken van memoriaalboekingen en begrotingswijzigingen
  • De juiste verwerking van zaken als de activa, reserves en voorzieningen, werkkostenregeling etc. in de financiële administratie en in de P&C producten
  • Het samenstellen van dossiers voor de accountantscontrole

Je fungeert als vraagbaak en kunt financiële gegevens vertalen naar informatie voor de financieel adviseurs en teammanagers. Ook adviseer je over het rekeningschema en de toepassing van het besluit begroting en verantwoording (BBV). Al met al zorg je er samen met je collega’s voor dat onze financiële administratie actueel, juist en volledig is.

Competenties

  • Goed kan samenwerken
  • Nauwkeurig en gestructureerd werken
  • Hoofd- en bijzaken goed kan onderscheiden
  • Resultaatgericht
  • Bijdraagt aan het team door een kritisch opbouwende blik

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr

Planning
De gesprekken bij de gemeente Voorschoten zijn gepland op vrijdag 5 januari 2023 van 13.00 uur tot 16.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 3 januari 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Uiterlijk beschikbaar per 8 januari 2024 voor 16 uur per week voor de duur van de opdracht incl. eventuele verlengingsoptie(s);
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van accountancy;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als senior medewerker financiële administratie binnen een gemeente;

De Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als senior medewerker financiële administratie binnen een gemeente;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen van P&C documenten binnen een gemeente;
  • Aantoonbare kennis van en/ of werkervaring met het boekhoudsysteem Sap (Civision) en LIAS;
  • Aantoonbare werkervaring met de toepassing van het besluit begroting en verantwoording (BBV).

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox