Provincie Utrecht

Senior medewerker financiële administratie

Provincie Utrecht

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Opdracht
Als senior medewerker administratie ben je de specialist op het financieel administratief werkveld. Je wordt ingezet op diverse administratieve werkzaamheden en je bent medeverantwoordelijk voor de continuïteit en het optimaal functioneren van de financiële administratie. Je toont initiatief en zoekt verbinding binnen het financiële team en breder in de organisatie. Daarbij stem je regelmatig af met de coördinator financiële administratie en werk je nauw samen met de andere financials.

Je opereert op tactisch niveau en draagt bij in het op een goed niveau brengen en houden van de financiële administratie. Je inzet kan worden gevraagd in een van de projectgroepen voor de implementatie van het nieuwe financiële systeem (SAP S/4HANA) dat naar verwachting wordt geïmplementeerd eind 2023. Tot en met eind 2023 wordt nog gewerkt met het huidige financieel systeem SAP ECC

Daarnaast wordt een bijdrage gevraagd om actief mee te helpen bij het opstellen van de balansposten en het completeren van het controledossier t.b.v. de jaarrekening van de Provincie.

Jouw belangrijkste werkzaamheden zijn:

  • Het begeleiden en ondersteunen van medewerkers;
  • Controleren en verwerken van financiële gegevens die door afdelingen/domeinen worden aangeleverd, zoals verplichtingen, memorialen, aanvragen voor verkoopfacturen, facturen, interne doorbelastingen enz.:
  • Uitvoeren van controles van het grootboek ten behoeve van de periodieke afsluitingen;
  • Mede opstellen van de balansposten en meehelpen bij het completeren van het jaarrekeningcontroledossier voor de accountantscontrole;
  • Actief betrokken zijn bij de jaarrekeningcontrole door ervoor te zorgen dat de lijst met op te leveren stukken (LOTS) t.b.v. het accountantsdossier compleet is;
  • Deelnemen aan werkzaamheden voor de implementatie van het nieuwe financiële systeem SAP S/4HANA.

Competenties

  • Hoge mate van nauwkeurigheid;
  • Flexibele, kritische en dienstverlenende houding, met oog voor details;
  • In staat zowel zelfstandig als in teamverband te werken;
  • Je kunt binnen tijdsplanning werken en daarbij ben je stressbestendig;
  • Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid;
  • Je hebt kennis van en analytisch inzicht in administratieverwerkingen in het financieel systeem SAP;
  • Kennis van overheidsfinanciën.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Aantoonbare werkervaring met het verwerken van financiële transacties in het financieel ERP systeem SAP in de afgelopen 2 jaar;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als financieel administratief medewerker.
  • Aantoonbare werkervaring als financieel administratief medewerker bij een overheidsorganisatie zoals een gemeente of een provincie;

De Wensen

  • Minimaal 2 jaar ervaring bij het opstellen van de balansposten en het completeren van het jaarrekeningcontroledossier t.b.v. de jaarrekening van een Provincie en/of gemeente.
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van financiën;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het verwerken van financiële transacties in het financieel ERP systeem SAP in de afgelopen 10 jaar;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als de medewerker financiele administratie in de afgelopen 8 jaar; Minder dan 5 jaar aantoonbare werkervaring bij een provincie, gemeente of overheidsorganisatie of andere organisatie. (0 pt) Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als financieel administratief medewerker bij een andere organisatie; (20 pt) Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als financieel administratief medewerker bij een Provincie en/of gemeente; (40 pt)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox