Veiligheidsregio Utrecht

Senior medewerker financiële administratie

Veiligheidsregio Utrecht

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Wij dragen bij aan veiligheid. Elke dag weer, steeds beter.
De Veiligheidsregio Utrecht is een samenwerkingsverband van en voor alle 26 Utrechtse gemeenten in de provincie Utrecht. Wij zorgen elke dag voor de veiligheid van alle mensen die in de regio wonen en verblijven. Dat doen wij met onze centralisten op de 112-meldkamer, onze brandweermensen en onze collega’s van risicobeheersing, crisisbeheersing en de geneeskundige hulpverleningsorganisatie in de regio. Lees meer over wie wij zijn en wat we doen.

Of je nu branden blust of werkt op kantoor: bij de VRU werken mensen met een passie. Een passie om levens te redden, om incidenten te voorkomen en te bestrijden. Mensen met een helder hoofd en een hart dat klopt voor de goede afloop. Dienstbaar, deskundig, alert en adequaat.

Wij zijn er voor de mensen in de samenleving, die rekenen op onze professionaliteit. Onze ambitie is om dat met onze partners steeds beter te doen. Om hieraan een bijdrage te leveren, is de afdeling Financiën op zoek naar een tijdelijke collega:

Als Senior financieel administratief medewerker ben je klankbord en sparringpartner voor je naaste collega’s van de afdeling Financiën die zich bezighouden met de financiële administratie. Vanuit je kennis en expertise ondersteun je hen bij het oplossen van werkinhoudelijke vraagstukken. Samen met je collega’s heb je een belangrijke rol te vervullen bij het optimaliseren en vastleggen van diverse (financiële) processen.

Opdracht

  • Je organiseert en bewaakt de volledige administratie van a-z;
  • Je bent op de hoogte van de financiële processen en adviseert gevraagd en ongevraagd over het optimaliseren ervan;
  • Je bent verantwoordelijk voor de aansluiting van de sub administraties (bijvoorbeeld crediteuren, debiteuren, salarissen en activa) in het financiële systeem en het beheer van de kostenstructuur;
  • Naast het opstellen van financiële analyses en managementrapportages, verricht je boekhoudkundige invoer- en controlewerkzaamheden en ben je verantwoordelijk voor de maandafsluiting en periodieke aangiften BTW en IV3;
  • Je vervult je een belangrijke rol in de beoordeling en naleving van de Werkkostenregeling (WKR);
  • Je coördineert de werkzaamheden van de afdeling voor de interim controle en de jaarrekening en werkt hierbij nauw samen met de controllers en het team planning en control;
  • Je beschikt over voldoende expertise en senioriteit om sparringpartner van het afdelingshoofd te zijn.

Competenties

  • Praktisch/hands-on ingesteld;
  • Communicatief vaardig
  • Sterk analytisch vermogen;
  • Oplossingsgericht;
  • Teamspeler; verbindend en gericht op samenwerking.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de VRU zijn gepland op donderdag 4 juli 2024 tussen 09.30 uur en 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 2 juli 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De VRU vraagt bij aanvang van de opdracht om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Hiervan moet een kopie, samen met het tonen van een ID-bewijs, worden overhandigd op de eerste werkdag.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor VRU komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als senior op de financiële administratie bij een overheidsorganisatie en/of Veiligheidsregio;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Bedrijfseconomie/ Accountancy;
  • Uiterlijk beschikbaar per 15 juli 2024 voor 28 tot 32 uur per week.

De Wensen

  • Een maximaal uurtarief van € 85,- exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werkwerkverkeer én parkeerkosten.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als senior op de financiële administratie bij een overheidsorganisatie en/of Veiligheidsregio;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met Afas als financieel systeem (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen en indienen van aangifte BTW en IV3 (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare kennis van Wet- en regelgeving Besluit Begroting en Verantwoording (BBV) provincies en gemeenten;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox