Gemeente Amsterdam
max €60 per uur
Noord-Holland
36 uur per week
04 oktober 2024
04 oktober 2025
Opdrachtomschrijving
Samen met je directe collega’s houd je je bezig met het beheren van de openstaande vorderingen (incassodossiers) en zorg je ervoor dat de geplande acties tijdig en correct worden uitgevoerd. Je bent flexibel inzetbaarheid over de verschillende afdelingen; betalingsverkeer, invordering, incasso en kwijtschelding.
Werkzaamheden
Je behandeld binnengekomen correspondentie waaronder bezwaren en uitstelverzoeken.
Je treft en bewaakt betalingsregelingen. Hierbij bel je proactief om op maat regelingen voor het betalen van vorderingen af te spreken, bel je over niet nagekomen regelingen en het opnieuw maken van betalingsafspraken of het overgaan op dwanginvorderingsmaatregelen.
Je zet diverse (dwang)invorderingsmaatregelen in gang, het voorbereiden van in beslagleggingen.
Het initiëren van loonbeslagen, berekenen van de beslagvrije voet en daarover overleggen met werkgevers en uitkeringsinstanties.
Het voorbereiden en verwerken van werkzaamheden van de deurwaarder.
Je fungeert als aanspreekpunt voor bewoners en ondernemers over (complexere) lopende dossiers, de werking van werkprocessen, het bespreken van klachten.
Je bent aanspreekpunt voor vragen van collega’s die binnen komen via het Contact Centrum Amsterdam (CCA).
Het behandelen van kwijtscheldingsverzoekschriften. Verzoeken om kwijtschelding toets je aan wet- en regelgeving en hiervoor maak je beschikkingen op.
Ook verzorg je restituties en verwerk je betalingen.
Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
De opdrachtgever(s)
Belastingen levert samen met de burgers en ondernemers een belangrijke financiëlebijdrage aan de stad Amsterdam. Het heffen van belastingen en innen van vorderingen bij aan het realiseren van maatschappelijke doelen en het leefbaar houden van de stad. Belastingen geeft op een professionele wijze uitvoering aan deze belangrijke opgave.Dit betekent dat de organisatie klantgericht en dienstverlenend is, maar ook dat de organisatie duidelijk zichtbaar is door toezicht, controle en handhaving. Het betalen van belastingen en andere vorderingen wordt zo makkelijk mogelijk gemaakt voor de bewoners en ondernemers in Amsterdam. Wij zorgen er ook voor dat dit eerlijk gebeurt: iedereen die dat kan, levert zijn of haar deel.
De afdeling Incasso & Invordering (I&I) draagt zorg voor de inning en invordering van alle bestuursrechtelijke (fiscaal en niet-fiscaal) en privaatrechtelijke vorderingen van de gemeente Amsterdam. Als deskundig en betrouwbaar ketenpartner zorgt I&I er voor dat vorderingen op bewust beheerste wijze zo snel mogelijk worden afgedaan met maximale opbrengsten, minimale kosten en een hoge kwaliteit van dienstverlening aan zowel de ketenpartners (crediteuren) als de burgers en bedrijven (debiteuren). In het kader van armoedebeleid worden kwijtscheldingsverzoeken afgehandeld. De afdeling I&I bestaat uit vier teams Incasso, Invordering (2x) en Kwijtschelding.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox