Gemeente Amersfoort

Senior Kostendeskundige 36h

Gemeente Amersfoort

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

De gemeente Amersfoort is een dynamische organisatie waar ruimte is voor ontwikkeling en interessante uitdagingen. De afdeling Programma’s en Projecten is de gemeente brede afdeling voor procesmanagement, in het bijzonder programma- en projectmanagement. Bovendien vervullen we gemeente brede vastgoedbeheertaken en verrichten we allerhande vastgoed gerelateerde zaken. Er werken ruim 130 mensen, doeners, gericht op resultaat en op samenwerken. De sfeer is dynamisch en optimistisch.
Er zijn zes teams:

  • projectrealisatie openbare ruimte (POR);
  • proces- en projectmanagement (PPM);
  • vastgoedontwikkeling en – beheer (VOB);
  • team informatiseringsprojecten (TIP);
  • team assistentie projectmanagement (TAP);
  • team NEXT033.

We geven leiding aan nieuwe ontwikkelingen. Het resultaat kan van alles zijn: een fysiek project, een grondtransactie, een IT voorziening, een meerjarig programma, een maatschappelijk initiatief, een bijzonder proces. Het gaat ons om het eindresultaat, maar we voelen ons net zo verantwoordelijk voor de weg ernaartoe. Wat het product precies wordt, bepalen de opdrachtgevers en andere partners (zoals de gebruikers, eigenaren of andere betrokkenen – intern of extern). We doen dit voor het bestuur van de stad, maar ook met inwoners, ondernemers en honderden collega’s uit de organisatie. Met de handen uit de mouwen. We maken het niet moeilijker dan nodig, maar ook niet gemakkelijker dan de realiteit. “We make it happen”.

In verband met een aflopend contract en vele vragen voor inzet op kostendeskundigheid en de forse toename projecten, zoeken wij voor ondersteuning en advisering ten aan zien van kostendeskundigheid in civieltechnische en gebiedsontwikkelingsprojecten ervaren Senior Kostendeskundigen. De gemeente Amersfoort is voornemens om gezien de omvang van de werkvoorraad, twee kostendeskundige te contracteren. Deze uitvraag betreft de inzet van een kostendeskundige voor 36 uur per week. De tweede uitvraag omvat een inzet van 24 uur per week.
Aanbieders kunnen voor beide opgaven inschrijven, maar slechts voor één van beide opgaven een opdracht gegund krijgen. De gemeente selecteert, op basis van de gunningscriteria en tariefstelling, in eerste instantie voor de uitvraag met 36 uur de beoogde te gunnen partij en daarop volgende de selectie voor de tweede uitvraag van 24 uur de beoogde te gunnen partij.
Per uitvraag kan slechts één kandidaat worden aangeboden per aanbiedende partij.

De hoofdtaken voor de specialist kostendeskundige bestaan onder andere uit:

  • Beoordeling kostenopgave derden (aannemers/ leveranciers), kennis kostprijsopbouw producten en diensten vereist;
  • Toetsen kosten- en budgetramingen derden;
  • Beoordeling meerwerkclaims, kosten niveau en juistheid claims;
  • Ramingen voor plafondbedragen bij UAV GC of BVA projecten;
  • Ramingen variantenstudies;
  • Advisering bij onderhandelingen.
  • Advisering in juridische trajecten t.a.v. kosten-aspecten en kennis van o.a. UAR, UAV (GC) en de Standaard

 

Kandidaatomschrijving

We zoeken meerdere ervaren senior kostendeskundigen voor hoofdzakelijk infrastructurele bouwopgaves, bestaande uit riolering, wegenbouw, civiele kunstwerken , waterbouwkundige werken, openbare verlichting e.d. en daarnaast binnenstedelijke(woning)bouwopgaves. De vragen op het vlak van kostendeskundigheid zijn breder dan een eenheidsprijzencalculatie. De kostendeskundige is in staat om on demand advies en dienstverlening te verzorgen binnen de projecten. Hij of zij werkt veelal zelfstandig, maar levert het advies of de dienstverlening in nauw overleg met de projectmanagers en andere projectteamleden. Wij zoeken een kostendeskundige met uitstekende communicatieve vaardigheden, technisch inhoudelijke kennis, met ruim voldoende ervaring met soortgelijke vraagstukken en met een hoge mate van flexibiliteit. Dienstverlening, klantgerichtheid en resultaatgerichtheid zijn kerncompetenties. Wij verwachten dat de kostendeskundige niet alleen kennis heeft van marktprijzen, maar ook goed thuis is in de werkelijke kostenopbouw van de werken.
Gewenst competieprofiel;
De kandidaat voldoet aan de hierna te noemen competenties:
Problemen oplossen·

  • Analytisch·
  • Samenwerken
  • Onderhandelen·
  • Goede communicatieve vaardigheden·
  • Resultaatgerichtheid
  • Dienstverlening
  • Klantgerichtheid

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Opleidingseis Kandidaat beschikt minimaal over een succesvol afgeronde een HBO bachelor opleiding.
  • Werkervaringseis Je hebt minimaal 10 jaar aantoonbare ervaring in het vakgebied van kostencalculatie en kostendeskundigheid (zowel bij opdrachtgevers als opdrachtnemers). Dit is weergegeven in een aparte tabel, conform de specificatie aantoonbare werkervaring (bijlage document bij deze uitvraag).
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Werkervaringscriterium 1 Je hebt aantoonbaar op CV gedurende 2 jaar een minimale persoonsgebonden omzet van € 75.000 per jaar advies dienstverlening op het gebied van kostendeskundigheid in GWW projecten bij een of meerdere 70.000 plus gemeenten in de afgelopen 4 jaar.
  • Werkervaringscriterium 2 De kandidaat heeft werkervaring in minimaal één 40 M€ plus project opgedaan in de afgelopen 4 jaar. Aantoonbaar weergegeven in het CV.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox