Kamer van Koophandel

Senior Klantreis Expert

Kamer van Koophandel

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

KVK is op zoek naar een interim Klantreis Expert/Projectleider Customer Experience. Je gaat werken binnen het Project Klantreizen als Klantreis Projectleider. KVK gaat, in opdracht van enkele ministeries w.o. Min BZK en Min Algemene Zaken, 4 Levensgebeurtenissen verwoorden en verbeelden. Dit doen we aan de hand van de Customer eXperience Management methode en de eisen die de opdrachtgevers aan KVK stellen. Deze begeleid een team van adviseurs en medewerkers, zorgt voor afronding van elke fase en bent verantwoordelijk voor de fasedeliverables en het eindresultaat. Je stemt af met de Projectmanager Klantreizen die verantwoordelijk is voor alle opgestelde en op te stellen klantreizen / levensgebeurtenissen. Het verschil tussen een klantreis en een levensgebeurtenis is dat de laatste altijd iets te maken heeft met de mens als ondernemer. Je bent een ervaren projectleider die weet hoe te starten en hoe op te leveren. Het is een pré als je beschikt over een CCXP certificering, zodat je weet waarover je spreekt als het gaat over Customer Experience. Je beschikt daarnaast over de competentie om je kennis over Customer eXperience / Journey management te delen met medewerkers. Dit doe je door bijvoorbeeld een training in te richten of medewerkers 1 op 1 te coachen. Het resultaat is dat medewerkers zelfstandig klantreistrajecten op kunnen pakken en dat we tractie en resultaat voor onze klanten bereiken.

Wat ga je doen?
• Klantreismethodiek met collega's implementeren;
• Begeleiden van workshops/sessies met teams om pijnpunten en oplossingen te definiëren binnen een specifieke klantreis (generieke pijnpunten met generieke oplossing voor ondernemers);
• Het begeleiden en coachen van KVK Medewerkers bij het opstellen van KVK Klantreizen;
• Voortgang bewaken van sessies en capaciteit voor implementatie van de klantreis acties;
• Zorgen dat de Klantreizen As is en To Be gedefinieerd worden en de verbeterpunten geprioriteerd zijn;
• Meetbaar maken van resultaten op gebied van bereik en waardering als het gaat over klantreissucces;
• De klant van de KvK zichtbaar maken binnen de organisatie. Hierbij de collega’s van de KvK inspireren en activeren om meer met de klant aan de slag te gaan;
• Gebruik maken van de Voice of The Customer technieken om daadwerkelijk de stem van de klant naar binnen te halen en factbased (op basis van klantdata) besluitvorming te krijgen.

Wat vragen wij?
• Ervaren klantreis expert/service designer, met kennis en ervaring en kennis van Klantreismethodieken (Customer eXperience);
• Resultaatgerichte persoon die resultaten zichtbaar maakt;
• Sparingspartner voor de desbetreffende directeuren, projectleiders, product owners, ontwikkelteams en KvK collega’s om de klantgerichte verandering vorm te geven middels klantreizen;
• Politiek-bestuurlijke sensitiviteit;
• Sensitiviteit in de samenwerking en het verkennen en herkennen van kansen;
• Goede communicatie- en samenwerkingsvaardigheden;
• Doorzettingsvermogen en een positieve attitude om door te zetten, ook als het niet makkelijk gaat;
• Ervaring met beleidsmatige en strategische vraagstukken binnen grote organisaties;
• Inspirerend en activerend als het gaat over de klant centraal.

Kandidaatomschrijving

Analytisch vermogen
Onderzoekt, herkent en begrijpt de belangrijkste elementen van vraagstukken en hun onderlinge samenhang.

Overzicht
Overziet de delen en het geheel van ontwikkelingen, vraagstukken, gegevens, opdrachten en projecten en begrijpt hoe deze elementen met elkaar samenhangen. Kan dit inzicht op effectieve manier vertalen naar handelen.

Overtuigingskracht
Is in staat draagkracht te creëren en weet anderen ertoe te brengen een standpunt, idee, advies of plan te accepteren en/of over te nemen.

Sturend vermogen

Is in staat om richting en sturing te geven aan een of meerdere medewerkers om de afdelingsdoelen te realiseren.

Visie
Vormt zich een beeld van de huidige situatie en relevante toekomstige ontwikkelingen en vertaalt deze in beleid op lange termijn voor de organisatie

De competenties worden tijdens het interview getoetst.
Let op!: Voorafgaand aan de beoordeling van uw aanbieding wordt deze getoetst op volledigheid en geldigheid aan de hand van de in de uitvraag gestelde eisen en de informatie in het CV. Indien gestelde eisen niet aantoonbaar in het cv zijn te herleiden dan zal deze eis in het antwoord van uw aanbieding worden aangepast. Het resultaat daarvan is dat uw aanbieding of lager scoort in de ranking of terzijde wordt gelegd. U ontvangt hierover een gemotiveerd bericht.

Interviewplanning

Start publicatie tender: 01-08-2022
Sluiting inschrijving tender: 11-08-2022
Cv beoordeling: 11-08-2022
Gesprekken: tussen 15-08-2022 en 19-08-2022
Gunningsbesluit: 19-08-2022
Voorlopige gunning: 19-08-2022
Startdatum: 01-09-2022


Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Opleiding Kandidaat heeft minimaal een afgeronde hbo opleiding
  • Kennis Kandidaat heeft aantoonbare kennis van Customer Journey/ journey mapping/ service design/ projectmanagement/ operationeel management (employee management)
  • Kennis Kandidaat heeft kennis van het begeleiden van workshops/sessies om van pijnpunt naar oplossing te komen (Design Thinking/ journey mapping)
  • Ervaring Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 5 jaar) en minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met stakeholdermanagement en governance in grote complexe organisaties
  • Ervaring Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 5 jaar) en minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met beleidsmatige en strategische vraagstukken als implementeren klantreis expertise binnen grote complexe organisaties
  • Ervaring Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 5 jaar) en minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring als Senior Consultant in CX strategie/ customer journey expert/ service designer binnen grote complexe organisaties
  • Ervaring Kandidaat heeft actuele kennis van en ervaring met Klantreismethoden (Customer eXperience)
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Ervaring Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 7 jaar) en minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring als Customer journey expert, service designer

De Wensen

  • Kennis Afgeronde opleiding is op het gebied van Industrial Design, Consumentepsychologie, Product Design
  • Ervaring Kandidaat heeft ... jaar ervaring met het begeleiden van workshops op het gebied van customer journey mapping/ service design/ design thinking
  • Ervaring Kandidaat heeft ... jaar ervaring met het coachen van mede-klantreisexperts
  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Het interview heeft een tweeledig doel. Allereerst toetsen we de kennis en ervaring van de kandidaat. Basis hierin vormt het eerder ingediende CV in relatie tot de uitvraag. Een negatieve afwijking leidt tot bijstelling van de eerdere beoordeling die heeft geleidt tot de uitnodiging voor het interview en kan leiden tot uitsluiting van de verdere procedure. Vervolgens gaan we met de kandidaat in gesprek om te toetsen hoe de benodigde competenties terugkomen in de manier hoe hij/zij binnen de opdracht het werk zal gaan doen en wat hij/zij aan vaardigheden meebrengt om dit juist te doen. Zeer goed 20% – Naar het oordeel van het beoordelingsteam sluiten de competenties van de Kandidaat zeer goed aan in relatie tot de opdracht. Alle elementen en aspecten van de competenties zijn volledig inhoudelijk aansprekend en zeer goed beantwoord. Er worden inhoudelijke specifieke relevante bijzonderheden besproken door de Kandidaat die volledig aansluiten bij de opdracht van KVK. Goed 10%  – Naar het oordeel van het beoordelingsteam sluiten de competenties van de Kandidaat goed aan in relatie tot de opdracht. De meeste elementen en aspecten van de competenties zijn inhoudelijk aansprekend en goed beantwoord. Er worden inhoudelijk specifieke en relevante bijzonderheden besproken door de Kandidaat die goed aansluiten bij de opdracht van KVK. Voldoende 3% – Naar het oordeel van het beoordelingsteam sluiten de competenties van de Kandidaat voldoende aan in relatie tot de opdracht. De elementen en aspecten van de competenties zijn voldoende beantwoord. Er worden geen inhoudelijke specifieke relevante bijzonderheden besproken door de Kandidaat die duidelijk aansluiten bij de opdracht van KVK. Onvoldoende 0%  – Naar het oordeel van het beoordelingsteam sluiten de competenties van de Kandidaat zeer beperkt aan in relatie tot de opdracht. Niet alle elementen en aspecten van de competenties zijn voldoende beantwoord. De Kandidaat geeft naar het oordeel van het beoordelingsteam te weinig of geen inhoudelijk antwoord op de gestelde vragen.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox