Het Kadaster

Senior Jurist

Het Kadaster

  • max €100 per uur

  • Gelderland

  • 24 uur per week

  • Juridisch
  • 01 april 2022

  • 31 december 2022

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

Het Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Omschrijving project waarbinnen de inhuurkracht te werk wordt gesteld
Het team Juridische Bewaring en Landinrichting (JBL) is op zoek naar een senior jurist.

De afdeling Juridische Bewaring en Landinrichting is een afdeling binnen de directie Data, Governance en Vernieuwing.

Het team van bewaarders is nauw betrokken bij de primaire taken van het Kadaster maar wordt ook buiten het Kadaster (zelfs buiten de landsgrenzen) als expertise-eenheid erkend en gezien als vraagbaak en kennis- en sparringpartner.

Opdrachtomschrijving

De senior jurist zal worden ingezet voor de werkzaamheden in het verzoek tot verbetering proces (VTV-proces) die voortvloeien uit de inwinnings- en bijwerkingstaken in de Basisregistratie Kadaster. In dit proces kunnen klanten (notarissen) en interne medewerkers terecht met vragen ten aanzien van complexe juridische vraagstukken over het door de bewaarder gedane verzoek tot verbetering, de wijze van verbeteren en de vragen die daarover zijn gerezen. Wij zoeken een senior jurist, die enthousiast wordt van optimale serviceverlening aan onze in- en externe klanten, met een ijzersterk inlevingsvermogen en uitstekende communicatieve vaardigheden.

Voor informatie over het VTV-proces verwijzen wij graag naar:

https://www.kadaster.nl/zakelijk/informatie-per-sector/startpagina-notariaat/verzoeken-tot-verbetering-vtv-en-attenderingen-op-niet-inschrijving-ani

De werkzaamheden van de senior jurist bestaan onder andere uit:

  • het ondersteunen van de bewaarders bij de uitoefening van de wettelijke taak in het rechtszekerheidsdomein;
  • het geven van richtlijnen, aanwijzingen en adviezen met betrekking tot het houden van de openbare registers en de bijwerking van de Basisregistratie Kadaster, alsmede juridische en vakinhoudelijke informatieverstrekking;
  • het ondersteunen van de interne organisatie bij de toepassing van de Kadasterwet en andere relevante regelgeving, het geven van interne opleidingen kan hier deel van uitmaken;
  • het voorbereiden van beslissingen met betrekking tot inschrijvings- en registratievraagstukken;
  • het aansturen en het begeleiden van andere medewerkers betrokken bij het VTV-proces;
  • het ondersteunen van een bewaarder in een vernieuwings- en/of opschoningsproject, alsmede inzetbaar voor rechtszekerheids-, vastgoed- en geodata vraagstukken.

Verantwoordelijkheden

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn:

  • het ondersteunen van de bewaarders bij de uitoefening van de wettelijke taak in het rechtszekerheidsdomein;
  • het functioneel aansturen van de medewerkers die stukken inschrijven in de openbare registers en de basisregistratiekadaster bijwerken. In het bijzonder de functionele aansturing in het VTV-proces;
  • het voorbereiden van beslissingen met betrekking tot inschrijvings- en registratievraagstukken binnen het VTV-proces en de aansturing daarbij van andere medewerkers;
  • het juridische inhoudelijke aanspreekpunt voor onze in- en externe klanten aan de telefoon of per e-mail;
  • het zelfstandig afhandelen van juridische complexe vraagstukken met betrekking tot registratieve werkzaamheden;
  • het correct, helder en foutloos schriftelijk vastleggen van de klantvraag en de afwikkeling daarvan in de loggingssystemen.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 april 2022 of zo spoedig mogelijk tot en met 31 december 2022 voor 24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met twee keer drie maanden. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • Academisch werk- en denkniveau met een afgeronde studie Notarieel Recht.
  • Minimaal 10 jaar werkervaring opgedaan als (kandidaat-)notaris in een registergoederenpraktijk van een notariskantoor.
  • Minimaal 10 jaar ervaring met vastgoedrecht, ondernemingsrecht en personen- en familierecht.
  • Minimaal 10 jaar ervaring met de interactie tussen de notaris en een organisatie die, als ZBO, wettelijke taken uitvoert
  • Minimaal 10 jaar ervaring met de werking van het stelsel van basisregistraties en bij voorkeur ervaring opgedaan met juridische registratieve werkzaamheden
  • Competenties waar de kandidaat over dient te beschikken: • kan (juridische) adviezen op een begrijpelijke wijze overbrengen aan anderen; • is analytisch sterk; • kan werken onder tijdsdruk en ziet hierin een uitdaging; • is gericht op het leveren van kwaliteit en wordt uitgedaagd deze waar mogelijk nog te verbeteren; • kan goed aansluiting vinden bij de gesprekspartner en kiest daarbij de juiste communicatievorm(en); • formuleert zowel schriftelijk als mondeling helder en gestructureerd met correct taalgebruik en logische zinsopbouw; • kan inter pares communiceren met notarissen aangaande het VTV-proces en heeft oog voor de belangen van het Kadaster én de notaris in dit proces; • toont stevigheid, oefent op informele wijze invloed uit en is in staat om steun en draagvlak te verwerven. Als bijlage zijn 3 conceptovereenkomsten toegevoegd: • Bijlage 1a 'concept modelovereenkomst’; indien inschrijver zich aanbiedt als ZZP'er; • Bijlage 1b concept opdrachtovereenkomst indirecte ZZP’ers’; indien inschrijver als bemiddelaar een ZZP'er als kandidaat aanbiedt; • Bijlage 1c 'concept opdrachtovereenkomst inhuur’; indien inschrijver een eigen werknemer als kandidaat aanbiedt. Afhankelijk van de aangeboden kandidaat kiest het Kadaster de best passende overeenkomst. Indien u niet akkoord gaat met de gekozen overeenkomst c.q. inhoud van de overeenkomst zal uw offerte terzijde worden gelegd en niet worden meegenomen in de beoordeling van de gunningscriteria.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • U geeft een beschrijving van een vraagstelling die in het VTV proces aan de orde kan komen en op welke wijze u deze vraag afhandelt (maximaal 400 woorden) (zie ook ‘Opdracht omschrijving en verantwoordelijkheden’). Beoordeling: de mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster.
  • U toont duidelijk aan op welke wijze de door u geleverde expertise en competenties (soft en hard skills) binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan de ondersteuning van de bewaarders in het VTV proces (maximaal 300 woorden) (zie ook ‘Opdracht omschrijving en verantwoordelijkheden’). Beoordeling: hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox